• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: JVM

JaTack

Rolex
2-Faktor
Vi var i Malmö Arena, vill inte säga att det var någon dålig stämning där direkt. En mängd glada och hockeytokiga Blekingar såg jag med, kände mig som hemma!
Känslan när Foppa fick sin plats i Hall of Fame var också obeskrivlig, jag fick en ordentlig gåshud och efteråt sa min sambo att hon hade en likadan känsla. Det var också underbart att få se några straffar i äkta Forsberg stil :) Detta toppat med en vinst över Finland gör dagen oslagbar. Tacka vet jag hemma-VM.

Trodde också nästan att en puck fastnat på min arm innan jag insåg att det var min all black G-Shock, speciell känsla.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ja men precis. VM, karela cup och allt vad det heter är ju ointressant även om jag är hockeytokig och kollar på i alla fall VM. Men OS och JVM är speciellt. Det är riktigt härliga turneringar som levererar högt tempo, mycket mål och goa tacklingar!
 

mDavid

Breitling
Här satt jag! Vilket tryck det var där inne, någon annan som var på plats?
ffipFtb.jpg
+1
dyjerydu.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Såg Ryssland igår och jävlar vilket tryck dom hade i tacklingarna och kul lir. Inte så mycket lagspel men mer individuella prestationer.

Ser USA nu och herregud va dom dunkar in kassar, dom har i princip parkerat i Tysklands zon och får skjuta skott efter skott.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Gillar kapningarna av Zibanejad, han måste ju vara totalt värdelös som spelade i NHL redan som 18 åring..
Indeed. Utsedd till matchens bäste inatt i segern mot Boston.

Inte många 20-åringar som snittar en halv pinne per match från en tredjefemma. Oklart vilka förväntningar man har om man tycker killen är kass.. Han blir knappast en ny svensk superstjärna men han är fortfarande en rugggigt bra hockeyspelare som kommer att göra ett gäng säsonger i NHL.
 

Khaleesi

Omega
För att allt utom just sporten är fokus. Det ogillar jag. Kolla när Zäta är fri i OT... vilket skämt!


Dessutom lider prestationerna av att de spelar utomhus. Det här är mycket mer "en rolig grej" eller en uppvisningsmatch än en officiell NHL-match. Är inte alls såld på Winter Classic.

Ser ni USA-RUS? Bästa matchen i JVM hittills. Sverige kommer få det tufft sen.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Dessutom lider prestationerna av att de spelar utomhus. Det här är mycket mer "en rolig grej" eller en uppvisningsmatch än en officiell NHL-match. Är inte alls såld på Winter Classic.

Ser ni USA-RUS? Bästa matchen i JVM hittills. Sverige kommer få det tufft sen.
Småtittar lite, grym match!

Tror fortfarande på att USA kan komma tillbaka...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
För att allt utom just sporten är fokus. Det ogillar jag. Kolla när Zäta är fri i OT... vilket skämt!


Jag tror nog snarare att just sporten är i fokus.
Kolla hur mycket folk samt intresse detta drar, dokumentären samt allt runt om kring.
Det drar in pengar samt sätter fokus på sporten snarare än skadar spelet.
Genererar en hel del till just sporten i slutändan.

En match gäller detta, slappna av alla tycker det är roligt även spelarna.
Inte så att dom spelar få matcher per säsong direkt så detta har extremt stor inverkan.

Hade det bara varit en uppvisningsmatch hade intresset inte varit lika stort eller prestigefyllt.
 

Marhoi

Friends of KS
Dessutom lider prestationerna av att de spelar utomhus. Det här är mycket mer "en rolig grej" eller en uppvisningsmatch än en officiell NHL-match. Är inte alls såld på Winter Classic.

Ser ni USA-RUS? Bästa matchen i JVM hittills. Sverige kommer få det tufft sen.


Precis. Klarar inte av det alls!

Ja, jag kollar JVM. Hela min dag är planerad runt matcherna. :)
Jänkarna har tagit några riktigt dåliga utvisningar och låtit ryssarna ta sig tillbaka i matchen med sitt power play.
 

Marhoi

Friends of KS
Jag tror nog snarare att just sporten är i fokus.
Kolla hur mycket folk samt intresse detta drar, dokumentären samt allt runt om kring.
Det drar in pengar samt sätter fokus på sporten snarare än skadar spelet.
Genererar en hel del till just sporten i slutändan.

En match gäller detta, slappna av alla tycker det är roligt även spelarna.
Inte så att dom spelar få matcher per säsong direkt så detta har extremt stor inverkan.

Hade det bara varit en uppvisningsmatch hade intresset inte varit lika stort eller prestigefyllt.


Jag är svenskt/europeiskt skolad när det kommer till sport och läktarkultur. Jag tål inte jippoarrangemang där åskådarnas fokus är på quorn dogs, kiss cams och dylikt. Det är precis det som Winter Classic handlar om. Att locka mariginalåskådaren genom att sälja in matchen som en "produkt".
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag är svenskt/europeiskt skolad när det kommer till sport och läktarkultur. Jag tål inte jippoarrangemang där åskådarnas fokus är på quorn dogs, kiss cams och dylikt. Det är precis det som Winter Classic handlar om. Att locka mariginalåskådaren genom att sälja in matchen som en "produkt".


Det är så ligan har råd med bra spelare också.
Jag tycker det är en del av charmen, hela jippot och det vräkiga Amerikanska.

Det är en skön kontrast mot det tråkiga och grå Sverige med överkokt varmkorv och kalla ishallar.
 

Marhoi

Friends of KS
Det är så ligan har råd med bra spelare också.
Jag tycker det är en del av charmen, hela jippot och det vräkiga Amerikanska.

Det är en skön kontrast mot det tråkiga och grå Sverige med överkokt varmkorv och kalla ishallar.


Jag vill se hjärta & passion på isen och en välfylld ståplats på kortsidan. Spelarna behöver inte vara bäst i världen. Överkokt varmkorv och kalla ishallar är ju hela charmen, även det nu inte finns några sådana kvar i Sveriges högsta divisioner.

Längre än så här kommer vi nog inte i diskussionen. :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag vill se hjärta & passion på isen och en välfylld ståplats på kortsidan. Spelarna behöver inte vara bäst i världen. Överkokt varmkorv och kalla ishallar är ju hela charmen, även det nu inte finns några sådana kvar i Sveriges högsta divisioner.

Längre än så här kommer vi nog inte i diskussionen. :)


Hehe jag förstår vad du menar, dock föredrar jag sittplats :)
Precis, vi tycker olika men det viktiga är att vi gillar sporten.

Ångest på USA backen som tappade pucken, även om det kanske var kört ändå.
 
Topp