Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Kikare - mindre för äventyr

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Joshua3, 22 maj 2015.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Kikare - mindre för äventyr

Vilken rekommenderar ni?

hyfsat liten, alternativt har man 2st, en liten för konsert och en större för natur.

Pris: under 2-3000kr typ

2. Bassman

Bassman Friends of KS

Inte under 3000, men eftersom du nämner 2 st kan jag varmt rekommendera Leicas lilla Ultravid 8x20, ca 5500kr.
    Superskarp och jäkligt ljusstark för en sådan liten.
    Har en själv, man blir glad varje gång den används.
    Finns också en billigare variant, Trinovid 8x20, ca 4000kr.
    Jag har haft min både på konsert och i skogen.
    Finns hos Gofoto bl.a.

3. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Toppenkikare i klassen 2-3 000 kr, Pentax 10x50 PCF WP II. Mycket nöjd med den, mångsidig även när det är svagt ljus. Kanske inte den minsta men ändå tillräckligt liten för att bära med sig, tycker jag själv åtminstone.

Eventuellt har modellen precis slutat tillverkas men Pentax har förmodligen en arvtagare. Går säkert att få tag i lagerexemplar fortfarande dessutom.

4. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS