• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Vicnic

Omega
image.jpeg


Mkt nöjd!

Funderar på att klippa till på en jag också. Hur känns den efter några dagars användande?
 

Guden

Cartier
Ska till Stockholm en kort stund imorgon. Behöver köpa en marinblå höst/vinter-rock. Materialet bör väl vara ull? Provade denna från J Lindeberg idag i Uppsala.

12084011r_1.jpg


Har ni några förslag på alternativ i prisklassen under 6 000? Är rätt lång och smal så behöver egentligen storlek 148 men denna i storlek 48 satt bra.
Kolla in Massimo Dutti om du har en butik nära dig.
Köpte en där, grymt nöjd.
Har klämt på en del JL, Tiger osv för 4-6k.
Denna var inte långt ifrån rent kvalitetsmässigt och kostade 2,5k.
 
Kolla in Massimo Dutti om du har en butik nära dig.
Köpte en där, grymt nöjd.
Har klämt på en del JL, Tiger osv för 4-6k.
Denna var inte långt ifrån rent kvalitetsmässigt och kostade 2,5k.

Tack för tipset. Det blev dock en JL Wolger för 4 k här i veckan. Satt klart bäst av de 10-tal jag provade och trevligt material också. Många andra var lite för mjuka/luddiga. Enda som kom i närheten var Hackett men de var omkring dubbelt så dyra.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Någon som har tips på riktigt bra handskar?
Alltid när jag köper handskar/vantar så håller dom inte mer än en säsong... Och jag brukar ändå köpa rejäla grejer.

Främst ute efter mörkbruna skinnhandskar.
 
Någon som har tips på riktigt bra handskar?
Alltid när jag köper handskar/vantar så håller dom inte mer än en säsong... Och jag brukar ändå köpa rejäla grejer.

Främst ute efter mörkbruna skinnhandskar.
Va? Vad gör du egentligen med dina handskar? Jag har ett par billiga skinnhandskar ifrån typ Åhlens som är säkert +5år gamla och är hela.
 

Zingo

Rolex
Så det blev bruna alltså? Riktigt snygga.
Skulle ju ha gröna men det fanns inte i denna modell enligt personalen i Hestra butiken. Blev så såld på den känslan handsken levererade så det blev ett köp av det bästa som fanns, vilket var helt ok!

Såg senare att jag hade sparat en bild på de i grönt som fanns i en annan butik.. :banghead: Men ändå grymt nöjd. Funderar nu på att köpa ett par till... :D
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Skulle ju ha gröna men det fanns inte i denna modell enligt personalen i Hestra butiken. Blev så såld på den känslan handsken levererade så det blev ett köp av det bästa som fanns, vilket var helt ok!

Såg senare att jag hade sparat en bild på de i grönt som fanns i en annan butik.. :banghead: Men ändå grymt nöjd. Funderar nu på att köpa ett par till... :D
Man kan aldrig få för mycket av det goda! :)
 

Vicnic

Omega
Det beror på hur den ska användas. I kallare väderlag skulle jag välja Drakes.

Tänkte köra den under i princip hela vintern/våren vid behov. Drakes är ju roligare, däremot skall ju kashmir tydligen vara skönt som attans att ha som just mössa eller dylikt plagg som man bär nära kroppen. Dessutom är ju drakes något dyrare.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tänkte köra den under i princip hela vintern/våren vid behov. Drakes är ju roligare, däremot skall ju kashmir tydligen vara skönt som attans att ha som just mössa eller dylikt plagg som man bär nära kroppen. Dessutom är ju drakes något dyrare.
Hela 4 kr dyrare.;)

Drakes är mer rejäl & lämpar sig bäst till kyla & rejälare plagg. Det är lätt att se ut som en tomte om man bär den med med figurnära plagg i mildare väder.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
En hundring dyrare faktiskt, om man inte handlar från deras egen hemsida, vill säga :) https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/drakes-donegal-wool-hat-navy-.html

Men mössan från soft goat kan man utan problem ha så gott som under hela vintern? Känns som att den i så fall är mer allround, och kanske passar mig bättre.


Jag har den också...fast i grått! Älskar mössor... :p Och den är också av riktigt bra kvalité.

...lika nöjd med den även om en cashemere-(sp?) mössa upplevs som betydligt mer dressad tycker jag. Men även Drakesen funkar hur bra som helst till rock eller liknande. Skulle jag köpa en till, vilket jag typ är på vippen att göra nu när jag såg de nya färgeran, så skulle det dock bli en Drakes till...
 

Vicnic

Omega
Nu när vi ändå är inne på accessoarer till vintern, har ni något bra tips på en halsduk som passar väl till beige/grön jacka? Helst ingen "gubbrutig" ;)

Vad gäller mössa är jag lite kluven, är inte villig att köpa mer än en, samtidigt som jag vill kunna ha den vintern ut. Bör inte kashmir vara bättre detta fall (om man bortser från att drake's mössan är coolt melerad), då det är en finare ullkvalitet och vanligtvis mycket dyrare än vanlig ull? Dessutom sägs det ju att det isolerar kyla bättre? En ny mössa är ingen big deal, men fortfarande kul att hitta rätt med detaljerna :D
 
Topp