• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Fan vad jag garvade åt denna bilden
IMG_0682.JPG
Det gäller att se potentialen i saker & ting.;)

Han på bilden är med & driver en väldigt bra blogg på ett språk som tyvärr inte behärskar... Väldigt synd.
 

Guden

Cartier
Kul!:)

För min del klickade jag hem ett par orSlow fatigue idag. Jag är väldigt nöjd med mina nya orSlow 105 & jeansen har suttit på ända sedan jag fick hem dom för några veckor sedan. Äntligen en modell som fungerar för mina påkar.

Här är fatigue:
orslow.jpg

e68edc96506ba0e93cf68df0d9749205.jpg
Smaken är som baken, jaja. Men - vad kostar ett sådant par byxor? Kan väl inte vara värt att ge mer än någon hundring?
Hoppas att någon (du) kan bära upp dem bättre än vad han på bilden gör. ;)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Smaken är som baken, jaja. Men - vad kostar ett sådant par byxor? Kan väl inte vara värt att ge mer än någon hundring?
Hoppas att någon (du) kan bära upp dem bättre än vad han på bilden gör. ;)
2400:-. Jag klickade hem ett par nya för 1000:- från eBay UK. Sitter byxorna likadant på mig, som på bilden så blir jag väldigt nöjd (och vill man korta byxorna är det ingen konst).
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag fångade precis en OG107 Vietnam Jungle Jacket, NOS från Broadway And Sons i Göteborg. Ett jävla kap & som bara blir bättre & bättre för varje användning.

Instagram - @broadwayandsons
http://www.broadwayandsons.com/

Skärmavbild 2016-10-17 kl. 13.09.07.png


Inspiration
0db59ac7-fa8f-4666-8130-5979995d0d4b.jpeg
096A8003-1024x683.jpg
IMG_5889.jpg


Japanska orSlow (& många andra) gör en egen tappning av modellen, så här ser den ut.
01601076_trk1.jpg

Skillnaden är att den kostar 4000:- & är redan fake-patinerad. Jag betalade lite mer än 1/4 av det priset, inklusive frakt (PayPayl, sköttes via Instagram-message), för the real deal. Ett tips till er där ute, då jag själv har skannat eBay & styleforum för sådana exemplar i bra skick - nu hittade jag NOS, i Sverige, väldigt rimligt prissatt & ett gäng kvar i lager.

Det finns även överskjortor NOS för 899:-. Denna modell.
430341ec825f8c0adea771ba5451af50.jpg
Så himla typiskt. I Italien (bilden med den snygga solbrända/gråa/tatuerade mannen) bärs den snyggt (med pondus). I Sverige (sista bilden) blir det tyvärr lätt pannkaka när den bärs "söder-skitnödigt"..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det är lite så här jag har resonerat också därför jag är lite tveksam till tan skorna, framförallt när jag nu ska ha kostymen denna årstiden så är nog tan lite för "soligt" för att bära och passar bättre till grått eller möjligen olivgrönt kan jag tycka. De ger ju dock en mindre formell känsla vilket jag gillar då jag verkligen inte behöver hög formalitetsgrad.

Men kör nog mörkbrunt och skippar slipsen. Min väska och klockarmban är dock tan vilket stör mig :) Tack för input!!
Precis som @Ernesto resonerar så tycker även jag att ett par tan-färgade skor blir för stor kontrast mot en blå kostym. Skulle oxå köra bruna skor o gärna i suede som skulle harmonisera fint med den mer höstiga grövre kostymen..
Själv brukar jag köra tan-färgade skor till blå kavaj men då bryter jag av med antingen gråa eller bruna flannell-byxor:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ta bara det här exemplet av en o samma jacka, för övrigt en grymt snygg trench/regnjacka från Mackintosh som jag är sugen på:
Söder-hipster-style
IMG_5904.JPG

Välklätt med en anglofil touch (som jag skulle bära den):
IMG_5905.JPG

Vilket föredrar ni?;)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ta bara det här exemplet av en o samma jacka, för övrigt en grymt snygg trench/regnjacka från Mackintosh som jag är sugen på:
Söder-hipster-style
IMG_5904.JPG

Välklätt med en anglofil touch (som jag skulle bära den):
IMG_5905.JPG

Vilket föredrar ni?;)
Den övre med sandaler såklart. Mupp som inte ens kan knyta sina skor, måste ha karborrband haha
 
D

Deleted member 5780

Guest
Ta bara det här exemplet av en o samma jacka, för övrigt en grymt snygg trench/regnjacka från Mackintosh som jag är sugen på:
Söder-hipster-style
IMG_5904.JPG

Välklätt med en anglofil touch (som jag skulle bära den):
IMG_5905.JPG

Vilket föredrar ni?;)
Nu var ju jackan grymt neutral och funkar till det mesta, samtidigt som killen på den första bilden såg ut som han rymt från ett gruppboende för insnöade hipsternuppar.
Så bild 2.
 

SSL

Audemars
Hipsterstilen säljer som fan så all eloge till NG som är helt rätt i tiden. Blir själv sugen på det mesta dom säljer, men undviker dyra kläder just nu.
 

Guden

Cartier
Ta bara det här exemplet av en o samma jacka, för övrigt en grymt snygg trench/regnjacka från Mackintosh som jag är sugen på:
Söder-hipster-style
IMG_5904.JPG

Välklätt med en anglofil touch (som jag skulle bära den):
IMG_5905.JPG

Vilket föredrar ni?;)
Hur matchar man klockan med sandalerna? En Gül-klocka på kardborreband?
Kanske en speedy på velcro? :eek:
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hipsterstilen säljer som fan så all eloge till NG som är helt rätt i tiden. Blir själv sugen på det mesta dom säljer, men undviker dyra kläder just nu.
Var stammis där tidigare men vägrar sätta min fot där numera. Bara att kolla in deras hemsida:bag:
Men visst, klippte iofs en Boglioli kavaj där förra julen men man blir ju inte direkt sugen när man checkar deras hemsida..
O snälla, låt stackarn gå på muggen INNAN plåtningen. Knappt sett maken på en nödigare lirare hahaha
 
D

Deleted member 4412

Guest
Nu var ju jackan grymt neutral och funkar till det mesta, samtidigt som killen på den första bilden såg ut som han rymt från ett gruppboende för insnöade hipsternuppar.
Så bild 2.
Jackan e förbaskat snygg!!! Poängen jag ville visa var bara att hur fel det kan bli fast man ändå har "rätt" plagg..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sista "roliga" bilden innan jag ger mej. Ska inte gnälla mer på söder-hipster's sen haha.
Stone Island tröja, mjukisar OCH ett par blankpolerade Church's dojjor. Skratta eller gråta???!!!
IMG_5907.JPG

O japp, den där pagen hade man varit sotis på -94;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Enligt din subjektiva bedömning ja, som jag håller med om - men det gör nog långt ifrån alla. Och Nitty Gritty har ännu en gång lyckats med ett bra drag.

Det är det som gör kläder extra roligt.
Allt med kläder o vad som anses snyggt o rätt är ju självklart en subjektiv bedömning. Det gör väl alla "bedömningar"??
MIN åsikt är ju att jag tycker si o så.
O svar ja, till en viss gräns tycker jag oxå att det är "roligt" med variatoner av hur man bär vissa plagg...
Hade en lång o utförlig diskussion angående just söder-looken härom dagen. Det blir nån form av reverse-mode där man ska klä sej som en luffare men inte vara en luffare (vilka luffare har råd med en dyr lya på Söder liksom). Men luffaren själv (som verkligen är en luffare utan lya, pengar o jobb) skulle knappast klä sej på så vis om nu en ordnad tillvaro fanns. På så vis så hävdar jag nästan att det är respektlöst gentemot luffaren (den riktiga) som inte själv kan välja att klä sej bättre..
Återigen, MIN åsikt bara...
Kopian från Söööder:
IMG_5908.JPG

Originalet:
IMG_5909.JPG
 

Oew

Rolex
Själv drar jag till Milano nästa månad o ska försöka hämta lite "inspiration".
Även om inte gemene man där klär sej snyggt enligt mej så lär det ju iaf finnas en hel del att "spana in":)
Gå till gio moretti på via della spiga, magisk butik så kan man passa på att fortsätta via della spiga och den gyllene triangeln :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Själv drar jag till Milano nästa månad o ska försöka hämta lite "inspiration".
Även om inte gemene man där klär sej snyggt enligt mej så lär det ju iaf finnas en hel del att "spana in":)

Varit en hel del i Italien i allmänhet och Milano i synnerhet. Kom precis hem från 2 veckor i bl.a Milano, Portofino-kusten, Florens och Toscana. Gemene man klär sig bättre på Stureplan än i Milano, men de riktiga proffsen finns där. Några ggr per dag springer man på folk som har direkt magiska svidar, eller vars jacka har perfekt fall. Men överlag tycker jag inte - till skillnad från många andra, att Italienare (särskilt de yngre) klär sig bättre än Svenska män.
 
Topp