Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Klocksnack på Internet Explorer 11

Diskussion i 'Diskussion' startad av Podal, 31 januari 2014.

1. Podal
    Trådstartare

Podal Bonde

Hej, Jag upplever vissa problem med Klocksnack och IE11 som är webbläsaren jag använder.

Sidan fungerar normalt, vad jag kan se iaf, i vanligt läge fram tills man vill svara på ett inlägg och samtidigt citera, alltså trycker svara på posten. Citeringen kommer då inte fram i vanligt läge.

Detta kan man lösa vid att köra KS i kompabilitetsläge, då kommer citeringen fram, MEN då dyker det upp vissa andra fel på sidan:

T.ex. så försvinner knapparna för att logga ut, notiser, konversationer etc, funktionerna finns där på så sätt att om man flyttar muspekaren dit så fungerar själva funktionen, men ikonen syns/visas inte. Ytterligare, om man läser en tråd, så kommer användar-info och bild huller om buller i förhållande till texten i tråden....???

Är jag ensam om dessa observationer/fel?

Jag kör IE11 x86 på Win 8.1 x64, alla tillägg i IE11 aktiverade.

Och nej, jag varken kan eller vill byta webbläsare då jag kör alla mina enheter via jobbet, pc, padda och mobil och alla är Win 8.1 och låsta till IE11.

Tackar :)

2. hedbrg

hedbrg Borgare

Har ingen lösning åt dig, kom bara att tänka på en bild...

eriksson850, Bojke, Icaras och 6 andra gillar detta.
  3. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Byt jobb?! :)

4. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Microsoft är jävulen i företagsform... Har en j-la massa problem med mitt företags web efter deras uppdateringar av IE. Tydligen slutar massa funktioner i 2:a handsleverantörers plug in(?) att funka som de ska. Massa extra programmeringsjobb om jag förstått "min" web-pulare...

Jag vill ju bara att skiten jag pröjsade xx papp för för 6 mån sedan ska funka!

FAAAAAN!!!

Jacob gillar detta.
  5. Podal
    Trådstartare

Podal Bonde

Japp, efter uppgraderingen från 8 till 8.1 och IE11 var det en jefla massa saker som plötsligt inte fungerade längre, verkar dock som de flesta sidorna jag besöker och använder nu sakta men säkert börjar bli kompatibla....dock inte KS :(.

6. hedbrg

hedbrg Borgare

Det tråkiga med att knacka hemsidor är att man allt som oftast får göra en för dom flesta browsers, sen en annan för IE...

Icaras gillar detta.
  7. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Kan fylla på med lite problem jag har i firefox. När ja ska ändra ett inlägg jag gjort så kommer den gamla texten ej upp, ruggigt jobbigt. Framförallt att jag får klicka upp explorer och ändra inlägget där i...

Icaras gillar detta.
  8. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Hmmmm tänkte att det kommit en ny exp 11 från rolex!!!!

Jag är fan skadad, allt handlar ju inte om klockor, eller....;)

vonhall gillar detta.
  9. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Du kan trycka på knappen som heter "Fler alternativ" i popuppen!

Capture.PNG

10. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Jo visst men jag misstänker att problemet egentligen är ganska lätt att lösa. Daviden vet kanske vad som kan vara snett. Har haft problmet så länge jag kan minnas. :)

11. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Ah nu funkar det. Men än dock lite jobbigt, nu ser jag ej va andra har skrivit...
    Tack!

12. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten
    Jag har utvecklat en och annan hemsida och kan inget annat än att hålla med kören. Explorer duger inte

13. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Har exakt samma problem när jag ska citera, får helt enkelt tagga användare istället (kör IE). Har även problem med att behålla inloggningen under längre perioder.

(Har kört både Google, Explorer och Firefox i längre perioder och den sistnämnda har utan konkurrens varit den mest problemfyllda: långsam och dålig på att skydda sig.)

Mårtenssons ur Brookfield