• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Klocksnack på Internet Explorer 11

Podal

Omega
Hej, Jag upplever vissa problem med Klocksnack och IE11 som är webbläsaren jag använder.

Sidan fungerar normalt, vad jag kan se iaf, i vanligt läge fram tills man vill svara på ett inlägg och samtidigt citera, alltså trycker svara på posten. Citeringen kommer då inte fram i vanligt läge.

Detta kan man lösa vid att köra KS i kompabilitetsläge, då kommer citeringen fram, MEN då dyker det upp vissa andra fel på sidan:

T.ex. så försvinner knapparna för att logga ut, notiser, konversationer etc, funktionerna finns där på så sätt att om man flyttar muspekaren dit så fungerar själva funktionen, men ikonen syns/visas inte. Ytterligare, om man läser en tråd, så kommer användar-info och bild huller om buller i förhållande till texten i tråden....???

Är jag ensam om dessa observationer/fel?

Jag kör IE11 x86 på Win 8.1 x64, alla tillägg i IE11 aktiverade.

Och nej, jag varken kan eller vill byta webbläsare då jag kör alla mina enheter via jobbet, pc, padda och mobil och alla är Win 8.1 och låsta till IE11.

Tackar :)
 

hedbrg

Panerai
Har ingen lösning åt dig, kom bara att tänka på en bild...

29d.png
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Microsoft är jävulen i företagsform... Har en j-la massa problem med mitt företags web efter deras uppdateringar av IE. Tydligen slutar massa funktioner i 2:a handsleverantörers plug in(?) att funka som de ska. Massa extra programmeringsjobb om jag förstått "min" web-pulare...

Jag vill ju bara att skiten jag pröjsade xx papp för för 6 mån sedan ska funka!

FAAAAAN!!!
 

Podal

Omega
Japp, efter uppgraderingen från 8 till 8.1 och IE11 var det en jefla massa saker som plötsligt inte fungerade längre, verkar dock som de flesta sidorna jag besöker och använder nu sakta men säkert börjar bli kompatibla....dock inte KS :(.
 

hedbrg

Panerai
Det tråkiga med att knacka hemsidor är att man allt som oftast får göra en för dom flesta browsers, sen en annan för IE...
 

hollow123

Rolex
Kan fylla på med lite problem jag har i firefox. När ja ska ändra ett inlägg jag gjort så kommer den gamla texten ej upp, ruggigt jobbigt. Framförallt att jag får klicka upp explorer och ändra inlägget där i...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hmmmm tänkte att det kommit en ny exp 11 från rolex!!!!

Jag är fan skadad, allt handlar ju inte om klockor, eller....;)
 

Weberg

Audemars
Har exakt samma problem när jag ska citera, får helt enkelt tagga användare istället (kör IE). Har även problem med att behålla inloggningen under längre perioder.

(Har kört både Google, Explorer och Firefox i längre perioder och den sistnämnda har utan konkurrens varit den mest problemfyllda: långsam och dålig på att skydda sig.)
 
Topp