• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Konstigt telefon samtal...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är det några fler som blivit uppringd av en engelsktalande person i mitt fall vad det en kvinna med indisk brytning tror jag, dålig linje var det dessutom. Hon snackade om någon server jag använde, tyckte hon sa att den var från Microsoft, och ville korrigera inställningarna på min dator på något sätt. La på kanske efter 30 sekunder då det var alldeles för suspekt, är det någon liga som håller på kapa konton, eller vad är det dom håller på med. Ja jösses vilka miffon det finns :banghead: , Haha roligare kunde man väl få ha nu när man är sjuk.
 

Emil

Cartier
Dem vill att du skall installera ett program på datorn så att dem kan komma åt dina loggade uppgifter, bankärenden osv. Självklart lägger man bara på luren!

Samma sak när någon engelsktalande från Nigeria ringer upp och berättat att man nyligen har blivit miljonär...
 

fredtiger

Cartier
Eller så ger du henne alla lösenord och inlogg och hoppas på uppgraderad programvara samt ökad prestanda! Eller kanske inte ändå...:facepalm:
 

calzone

Vacheron
Varit med om exakt samma sak. Sa bara go fuck yourself! Sen la ja på :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
`I'm Calling from Windows` ?
Mycket rolig att skoja med de skojarna första gången de ringde. Tredje blev jag lite smått upprörd. Min engelska var obscenare än deras och de har inte ringt igen.
Det hela går ut på att de tar över din dator och gör den obrukbar ifall du slutar prenumerera på deras sk tjänst.
Lösenorden är väl inte helt säkra de heller...
 

Johan M

Cartier
Säg att du lägger hemnyckeln under mattan så kan de själva gå in och fixa din dator när du är på jobbet.
 

Hmpson

Cartier
Ju längre man pratar med dem desto färre andra hinner de ringa. Plus att man kan hoppas på rejäla telefonräkningar för dem.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Låt de säga sitt och sen drämmer du till med att du kör Mac eller Linux och att de är "full of shit" ;)
 

Apansson

Torpare
Jag brukar lägga telefonen på speaker på skrivbordet samtidigt som jag drar på mina Skype-samtal i högtalarna under en spel-session, det är ganska roligt. Brukar sluta med att de lägger på efter en stund :D
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Haha, ja fan vad dom försöker. Fick ett mail från "blocket" att jag hade blivit debiterad 400:- felaktigt.
Dom ville ha mitt kort nr osv. Det fick dom, alla fälten ifyllda med svordommar.. :)
 

Jga

Breitling
Så sjukt att det fortfarande fungerar (annars borde de lagt av). Själv får jag 1-2 mail i veckan angående att jag har vunnit pengar, arv eller något annat som gör mig ekonomiskt oberoende, sitter visserligen på infomailen på arbetet. Har fyllt i varje gång men aldrig fått några pengar, dåligt... :greedy:
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nämen, har de hittat dig också uti mörkaste Dala-skogen. Du har verkligen varit förskonad hittills. Såg du inte Lillyhammer något avsnitt tillbaka? Hos oss har de varit irriterande envetna. Tar inte ett nej för ett nej, kanske språkförbistring.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Krya på dig föresten, undrade just hur du har tid att vara på KS så mycket, och innan du säger något så har jag också legat sjuk. Beträffande trådämnet så hade frugan en kolega som inte förstod bättre än att han gick på historien, datorn blev sopren och där försvann hans eksamensuppsats!!
 

Erikd

Cartier
Svarade hemma hos föräldrarna och fick höra samma berättelse men kastade bara på luren. Lite roligt att alla använder Mac i familjen så förstod inte riktigt det där med varför Windows skulle höra av sig...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Krya på dig föresten, undrade just hur du har tid att vara på KS så mycket, och innan du säger något så har jag också legat sjuk. Beträffande trådämnet så hade frugan en kolega som inte förstod bättre än att han gick på historien, datorn blev sopren och där försvann hans eksamensuppsats!!



Tack Tobbe! Fick någon maginfluensa, bäst och hålla sig hemma, te, skorpor och blåbärssoppa hehe, hoppas inte tanten blivit smittad bara. För hon har åkt för mellanlandning i Örebro, för att sedan åka mot Italien i morgon. Skidåkning står på agendan, har du det :), då hoppas jag att du mår bättre nu. Om inte så får du också krya på dig min vän ;).

Åhå...tusan, hur kunde han göra det, tråkigt att han förlorade sin examensuppsats, men han kanske lärde sig något istället. Att inte vara för godtrogen, tyvärr är det den bittra sanningen i dagens läge. Man kan inte lita på någon dessvärre!
 

Galaxy

Rolex
Får säkert tre sådana samtal om året. Lite underhållande är det att spela med och verkligen låta jättedum (delvis för att de hinner med färre och ringa också).

När de berättade att de var från Microsoft sade jag att vi endast hade Apple-produkter varpå han svarade:
- "Okay mister, I will give the phone to the Apple guy", men det var klart och tydligt han själv som utgav sig för att vara Apple-expert nu istället. :D
 

Chattras

Cartier
Dom har ringt här med och körde samma grej med att hämta Apple killen.

Jag sa att dom nog skulle prata med min sambo istället och bad dom hänga kvar medans jag hämtade henne. Sen la jag telefonen i ett köksskåp och stängde. Undra hur länge dom väntade. Förhoppningsvis slapp några andra bli uppringda :)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Sambons farsa är data tech och fick samtalet. Spelade med och började driva med uppringaren. Tillslut hajja dom läget och växlade samtalet till "fakk you maddafakking shutup fakker you blowjob!!!@&&@"
 
Topp