Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Konstigt telefon samtal...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Affe, 20 mars 2014.

1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Är det några fler som blivit uppringd av en engelsktalande person i mitt fall vad det en kvinna med indisk brytning tror jag, dålig linje var det dessutom. Hon snackade om någon server jag använde, tyckte hon sa att den var från Microsoft, och ville korrigera inställningarna på min dator på något sätt. La på kanske efter 30 sekunder då det var alldeles för suspekt, är det någon liga som håller på kapa konton, eller vad är det dom håller på med. Ja jösses vilka miffon det finns :banghead: , Haha roligare kunde man väl få ha nu när man är sjuk.

2. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Ja, jag har inte fått samtalet själv men hört exakt samma historia.

3. Emil

Emil Borgare

Dem vill att du skall installera ett program på datorn så att dem kan komma åt dina loggade uppgifter, bankärenden osv. Självklart lägger man bara på luren!

Samma sak när någon engelsktalande från Nigeria ringer upp och berättat att man nyligen har blivit miljonär...

4. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Eller så ger du henne alla lösenord och inlogg och hoppas på uppgraderad programvara samt ökad prestanda! Eller kanske inte ändå...:facepalm:

5. calzone

calzone Biskop

Varit med om exakt samma sak. Sa bara go fuck yourself! Sen la ja på :)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

6. Mforce

Mforce Biskop

`I'm Calling from Windows` ?
    Mycket rolig att skoja med de skojarna första gången de ringde. Tredje blev jag lite smått upprörd. Min engelska var obscenare än deras och de har inte ringt igen.
    Det hela går ut på att de tar över din dator och gör den obrukbar ifall du slutar prenumerera på deras sk tjänst.
    Lösenorden är väl inte helt säkra de heller...

7. Johan M

Johan M Borgare

Säg att du lägger hemnyckeln under mattan så kan de själva gå in och fixa din dator när du är på jobbet.

Bexa gillar detta.
  8. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Hört talas om de där samtalen... var det inte en tråd om det för ett tag sen?

9. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Be de återkomma om 30min och ge dem numret till random betalhotline så får de gärna sitta och babbla mot en stönande höna på sidan luren :D

Icaras och Rookie gillar detta.
  10. alfons

alfons Stadsbo

Har hänt mig, trodde det var en robot så jag la på.. Synd att man inte fortsatte tjöta kanske

11. Hmpson

Hmpson Stadsbo

Ju längre man pratar med dem desto färre andra hinner de ringa. Plus att man kan hoppas på rejäla telefonräkningar för dem.

12. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Man lägger på luren så hårt att det blir jordskalv där borta.

KalleKnuda gillar detta.
  13. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
  14. 4cie

4cie Biskop

Låt de säga sitt och sen drämmer du till med att du kör Mac eller Linux och att de är "full of shit" ;)

15. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Jag brukar lägga telefonen på speaker på skrivbordet samtidigt som jag drar på mina Skype-samtal i högtalarna under en spel-session, det är ganska roligt. Brukar sluta med att de lägger på efter en stund :D

Hmpson gillar detta.
  16. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Haha, ja fan vad dom försöker. Fick ett mail från "blocket" att jag hade blivit debiterad 400:- felaktigt.
    Dom ville ha mitt kort nr osv. Det fick dom, alla fälten ifyllda med svordommar.. :)

17. SjööSandström

SjööSandström Kontot är ej kopplat till företaget Sjöö Sandström

Har upplevt exakt samma samtal, men det var ett tag sen... Bara att lägga på.

18. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

F...ck be dem dra åt h.....te!

19. wilsdorf

wilsdorf Bonde

Tycker det blir allt vanligare med såna här samtal - förbannat irriterande.

20. Jga

Jga Torpare

Så sjukt att det fortfarande fungerar (annars borde de lagt av). Själv får jag 1-2 mail i veckan angående att jag har vunnit pengar, arv eller något annat som gör mig ekonomiskt oberoende, sitter visserligen på infomailen på arbetet. Har fyllt i varje gång men aldrig fått några pengar, dåligt... :greedy:

21. TiE

TiE Friends of KS

Nämen, har de hittat dig också uti mörkaste Dala-skogen. Du har verkligen varit förskonad hittills. Såg du inte Lillyhammer något avsnitt tillbaka? Hos oss har de varit irriterande envetna. Tar inte ett nej för ett nej, kanske språkförbistring.

22. TiE

TiE Friends of KS

Krya på dig föresten, undrade just hur du har tid att vara på KS så mycket, och innan du säger något så har jag också legat sjuk. Beträffande trådämnet så hade frugan en kolega som inte förstod bättre än att han gick på historien, datorn blev sopren och där försvann hans eksamensuppsats!!

Affe gillar detta.
  23. Erikd

Erikd Stadsbo

Från:
    Östergötland
    Svarade hemma hos föräldrarna och fick höra samma berättelse men kastade bara på luren. Lite roligt att alla använder Mac i familjen så förstod inte riktigt det där med varför Windows skulle höra av sig...

24. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Tack Tobbe! Fick någon maginfluensa, bäst och hålla sig hemma, te, skorpor och blåbärssoppa hehe, hoppas inte tanten blivit smittad bara. För hon har åkt för mellanlandning i Örebro, för att sedan åka mot Italien i morgon. Skidåkning står på agendan, har du det :), då hoppas jag att du mår bättre nu. Om inte så får du också krya på dig min vän ;).

Åhå...tusan, hur kunde han göra det, tråkigt att han förlorade sin examensuppsats, men han kanske lärde sig något istället. Att inte vara för godtrogen, tyvärr är det den bittra sanningen i dagens läge. Man kan inte lita på någon dessvärre!

Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  25. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Får säkert tre sådana samtal om året. Lite underhållande är det att spela med och verkligen låta jättedum (delvis för att de hinner med färre och ringa också).

När de berättade att de var från Microsoft sade jag att vi endast hade Apple-produkter varpå han svarade:
    - "Okay mister, I will give the phone to the Apple guy", men det var klart och tydligt han själv som utgav sig för att vara Apple-expert nu istället. :D

Jonulf och Affe gillar detta.
  26. Chattras

Chattras Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Dom har ringt här med och körde samma grej med att hämta Apple killen.

Jag sa att dom nog skulle prata med min sambo istället och bad dom hänga kvar medans jag hämtade henne. Sen la jag telefonen i ett köksskåp och stängde. Undra hur länge dom väntade. Förhoppningsvis slapp några andra bli uppringda :)

27. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Sambons farsa är data tech och fick samtalet. Spelade med och började driva med uppringaren. Tillslut hajja dom läget och växlade samtalet till "fakk you maddafakking shutup fakker you blowjob!!!@&&@"

Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  28. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Bojke gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield