Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Kräm och ansiktskrämstråden

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Bottega, 21 september 2015.

1. Bottega
    Trådstartare

Bottega Bonde

Från:
    Stockholm
    Låt oss prata om hur vi tar hand om oss själva.
    Aesop rengörningskräm för ansiktet, Bulldog scrub samt Biotherm Aquapower för extra torr hy.
    Aftershave så har jag använt Hermes terre d'hermes aftershave balm i fyra år nu (rekommenderas starkt!)

Är det någon mer här som använder krämer som gynnar hud och ansikte? :cool:

2. Empa

Empa Friends of KS

Kan bli en intressant tråd :)
    Jag har rätt torr hud och hankar mig fram med olika testar, som skrub kör jag The Body Shop For Men Maca Root Face Wash för att slippa de där plastkulorna som normalt finns.
    Som ansiktskräm har jag tidigare kört Bulldog Original Moisturiser men det blev en sådan krämig hinna kvar så testar Recipe for men Facial Moisturizer ett tag.

3. KenKun

KenKun Biskop

Har kört Kiehls i flera flera år nu. Funderar på att testa något annat. Lutar åt Bulldog, har hört mycket gott om det märket.

4. Lowe92

Lowe92 Bonde

Kör bulldog scrub och ansiktstvål men ingen kräm för närvarande då jag har ganska fet hy ändå. Har dock aftershave från Truefit and Hill som kommer på varje dag efter rakning.
    Tycker dessa produkter fungerar väldigt bra jämfört med det jag har använt innan vilket är diverse nivea och liknande.

5. dauit

dauit Friends of KS

Från:
    Luleå
    Sedan jag tog Roaccutan har min hy blivit väldigt torr, blir inte bättre av att jag har börjat med det igen.
    Kör med Propyless som jag tycker funkar bra, funkar bra på finnig hy.

6. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Finns väl inte så mycket mer att säga än att rekommendera er att prova Exuviance eller Dermalogica :)

Utforskaren gillar detta.
  7. DG_STHLM

DG_STHLM Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kör bara Decleor.. bra grejer!

8. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Vaddå kräm?

Skämt och sido så har jag använt Bulldogs produkter den senaste tiden. Dock gillar jag inte deras Shave gel då jag gillar en lite tjockare rak gel. Har dock funderat på att testa keihls men inte kommit till skott än. Dock är suget på en riktig raktvål samt svinhårsborste mer lockande..

Senast ändrad: 21 september 2015
    Macklin och Owaysis gillar detta.
  9. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Recipe for Men gillar jag. Tillverkat för oss här i Scandinavien. Bulldog är helt ok också.

10. Niclas

Niclas Bonde

Från:
    NVSkåne
    Vad är vinsten med att använda någon av ovanstående produkt jämfört med vanlig tvål om jag inte lider av torr hud ?
    Jag duschar dagligen och använder Dove tvål alternativt Nivea duschtvål.
    -Vad jag menar är att jag förstår att man tar till specialprodukter om man har problem med huden men bortser man från doften, har jag något att vinna på att lägga om tänket ?

11. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Second that.. tvättar av ansiktet med vatten på morgonen, annars kvällsdusch efter jobbet typ. Bör man kanske köra nån kräm?

12. Bottega
    Trådstartare

Bottega Bonde

Från:
    Stockholm
    Olika krämer olika funktioner. En fördel är att låta hyn må bra genom att smörja något med viktiga vitaminer. Hyn ser fräschare samt piggare ut. Finns krämer som ger effekten "en god natt sömn" för den som sover dåligt. Vissa krämer erbjuder solskyddsfaktor vilket är bra om du vistas mycket där ansiktet får stryk. Värt att kolla upp enligt mig, ett tips art börja med är bulldog eller biotherm.

Jimpa gillar detta.
  13. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Körde Recipe for Men tidigare och innan det Bulldog, men min hud i ansiktet gick bara bananas av det. Blev finnig och galet.

Nu kör jag Bulldog duschcremé och ansiktstvätt två gånger per dag och min hud mår fantastiskt bra. Finns ingen anledning att laga något som inte är trasigt om man inte redan har problem.

När kroppen är torr kör jag Recipe for Men bodylotion vid behov. Den är grymt bra.

14. Clark Kent

Clark Kent Präst

Det finns bara ett rätt sätt att göra sin morgontoalett...

15. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Jag har mer problemet med att huden känns flottigt och jävlig OM jag använder krämer och skit. Tvättar jag mig däremot med Dove tvål eller motsvarande så är det inga problem. Kanske ska börja med någon ani-ageing kräm nu när man snart fyller 30 dock..

16. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Jag som trodde det dög med Nivea Moisturiser... det här var tydligen en hel vetenskap :bag:

17. Bottega
    Trådstartare

Bottega Bonde

Från:
    Stockholm
    Kan vara rätt overkill i pris om du vill pröva något, men La Prairie har en sanslöst bra anti-age kollektion. Misstänker att Biotherm har en fin kollektion med. Droppa förbi NK och be om La Prairie tester! Du blir inte missnöjd.

18. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Vapenfett 101 tycker jag funkar till det mesta.

SSL, PIC och Apansson gillar detta.
  19. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Tycker själv att CLP är smidigare. Men det är en generationsgrej. Är inte 101 cancerframkallande?

OnT Bulldog är bra.

20. Sylta

Sylta Bonde

Får se om det blir bättre av det här än av barnängens. Den stora är sambons, provkör den i en vecka. image.jpg

Bottega gillar detta.
  21. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Fullt medveten om att det nog är lite overkill men om man nu inte börjar i tid är det ju försent. Samtidigt vet jag inte hur snyggt det skulle vara om man är 50+ och inte har en enda rynka i fejan. Ansiktslyftning klingar inte så bra..

22. Bottega
    Trådstartare

Bottega Bonde

Från:
    Stockholm
    Äh, du kommer få en bättre och mer hälsosam hy om du börjar ta hand om dig själv. Behöver inte spåra ut, men det räcker med en bra dagkräm och kanske en gång i veckan använda någon facescrub med vitaminer för att få bort död hud. Bor du i Stockholm kan du dra förbi NK och be om prover, ta 2x provkrämer utav varje märke som verkar vara passande för dig. Känn efter om det är något för dig!

Edin gillar detta.
  23. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Tvål och vatten

Mr.Chang gillar detta.
  24. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Får nästan kräva ett före och efterfaceshot för att bli helt övertygad om krämernas förträfflighet :D

Mr.Chang gillar detta.
  25. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Tror allt att det får bli så. @Bottega

26. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Jag kör på Bulldogs duschgel, ansiktstvätt, ansiktsskrubb och moisturizer. Utan tvekan bästa för pengarna som jag testat. Har tidigare kört grejer som kostat dubbelt eller mer av vad Bulldogs produkter kostar, men som inte kommer i närheten av att vara lika bra.