• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Kräm och ansiktskrämstråden

Bottega

Cartier
Låt oss prata om hur vi tar hand om oss själva.
Aesop rengörningskräm för ansiktet, Bulldog scrub samt Biotherm Aquapower för extra torr hy.
Aftershave så har jag använt Hermes terre d'hermes aftershave balm i fyra år nu (rekommenderas starkt!)

Är det någon mer här som använder krämer som gynnar hud och ansikte? :cool:
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Kan bli en intressant tråd :)
Jag har rätt torr hud och hankar mig fram med olika testar, som skrub kör jag The Body Shop For Men Maca Root Face Wash för att slippa de där plastkulorna som normalt finns.
Som ansiktskräm har jag tidigare kört Bulldog Original Moisturiser men det blev en sådan krämig hinna kvar så testar Recipe for men Facial Moisturizer ett tag.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har kört Kiehls i flera flera år nu. Funderar på att testa något annat. Lutar åt Bulldog, har hört mycket gott om det märket.
 

Lowe92

Cartier
Kör bulldog scrub och ansiktstvål men ingen kräm för närvarande då jag har ganska fet hy ändå. Har dock aftershave från Truefit and Hill som kommer på varje dag efter rakning.
Tycker dessa produkter fungerar väldigt bra jämfört med det jag har använt innan vilket är diverse nivea och liknande.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Sedan jag tog Roaccutan har min hy blivit väldigt torr, blir inte bättre av att jag har börjat med det igen.
Kör med Propyless som jag tycker funkar bra, funkar bra på finnig hy.
 

Edin

Panerai
Vaddå kräm?
mac-shaving-o.gif


Skämt och sido så har jag använt Bulldogs produkter den senaste tiden. Dock gillar jag inte deras Shave gel då jag gillar en lite tjockare rak gel. Har dock funderat på att testa keihls men inte kommit till skott än. Dock är suget på en riktig raktvål samt svinhårsborste mer lockande..
 
Senast ändrad:

Niclas

Omega
Vad är vinsten med att använda någon av ovanstående produkt jämfört med vanlig tvål om jag inte lider av torr hud ?
Jag duschar dagligen och använder Dove tvål alternativt Nivea duschtvål.
-Vad jag menar är att jag förstår att man tar till specialprodukter om man har problem med huden men bortser man från doften, har jag något att vinna på att lägga om tänket ?
 

Jimpa

Panerai
Vad är vinsten med att använda någon av ovanstående produkt jämfört med vanlig tvål om jag inte lider av torr hud ?
Jag duschar dagligen och använder Dove tvål alternativt Nivea duschtvål.
-Vad jag menar är att jag förstår att man tar till specialprodukter om man har problem med huden men bortser man från doften, har jag något att vinna på att lägga om tänket ?
Second that.. tvättar av ansiktet med vatten på morgonen, annars kvällsdusch efter jobbet typ. Bör man kanske köra nån kräm?
 

Bottega

Cartier
Second that.. tvättar av ansiktet med vatten på morgonen, annars kvällsdusch efter jobbet typ. Bör man kanske köra nån kräm?
Olika krämer olika funktioner. En fördel är att låta hyn må bra genom att smörja något med viktiga vitaminer. Hyn ser fräschare samt piggare ut. Finns krämer som ger effekten "en god natt sömn" för den som sover dåligt. Vissa krämer erbjuder solskyddsfaktor vilket är bra om du vistas mycket där ansiktet får stryk. Värt att kolla upp enligt mig, ett tips art börja med är bulldog eller biotherm.
 

Skolläraren

Panerai
Körde Recipe for Men tidigare och innan det Bulldog, men min hud i ansiktet gick bara bananas av det. Blev finnig och galet.

Nu kör jag Bulldog duschcremé och ansiktstvätt två gånger per dag och min hud mår fantastiskt bra. Finns ingen anledning att laga något som inte är trasigt om man inte redan har problem.

När kroppen är torr kör jag Recipe for Men bodylotion vid behov. Den är grymt bra.
 

Edin

Panerai
Jag har mer problemet med att huden känns flottigt och jävlig OM jag använder krämer och skit. Tvättar jag mig däremot med Dove tvål eller motsvarande så är det inga problem. Kanske ska börja med någon ani-ageing kräm nu när man snart fyller 30 dock..
 

Bottega

Cartier
Jag har mer problemet med att huden känns flottigt och jävlig OM jag använder krämer och skit. Tvättar jag mig däremot med Dove tvål eller motsvarande så är det inga problem. Kanske ska börja med någon ani-ageing kräm nu när man snart fyller 30 dock..
Kan vara rätt overkill i pris om du vill pröva något, men La Prairie har en sanslöst bra anti-age kollektion. Misstänker att Biotherm har en fin kollektion med. Droppa förbi NK och be om La Prairie tester! Du blir inte missnöjd.
 

Edin

Panerai
Kan vara rätt overkill i pris om du vill pröva något, men La Prairie har en sanslöst bra anti-age kollektion. Misstänker att Biotherm har en fin kollektion med. Droppa förbi NK och be om La Prairie tester! Du blir inte missnöjd.

Fullt medveten om att det nog är lite overkill men om man nu inte börjar i tid är det ju försent. Samtidigt vet jag inte hur snyggt det skulle vara om man är 50+ och inte har en enda rynka i fejan. Ansiktslyftning klingar inte så bra..
 

Bottega

Cartier
Fullt medveten om att det nog är lite overkill men om man nu inte börjar i tid är det ju försent. Samtidigt vet jag inte hur snyggt det skulle vara om man är 50+ och inte har en enda rynka i fejan. Ansiktslyftning klingar inte så bra..
Äh, du kommer få en bättre och mer hälsosam hy om du börjar ta hand om dig själv. Behöver inte spåra ut, men det räcker med en bra dagkräm och kanske en gång i veckan använda någon facescrub med vitaminer för att få bort död hud. Bor du i Stockholm kan du dra förbi NK och be om prover, ta 2x provkrämer utav varje märke som verkar vara passande för dig. Känn efter om det är något för dig!
 

Psykel

Patek
Jag kör på Bulldogs duschgel, ansiktstvätt, ansiktsskrubb och moisturizer. Utan tvekan bästa för pengarna som jag testat. Har tidigare kört grejer som kostat dubbelt eller mer av vad Bulldogs produkter kostar, men som inte kommer i närheten av att vara lika bra.
 
Topp