• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kroppkakor

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
JoberMan, brukar du inte köra med vit sås till? Det blir så jävla gott till vita kroppisar. Nu måste jag fan ta och göra vita kroppkakor i veckan. Tack för inspirationen.. :)
 

Marckus

Panerai
Nalle och kroppkakan från igårkväll. Fan vad bra det är!
image.jpg
 

Exxet

Rolex
Kroppkakor är mums, när min kära Mor gör dom, visserligen bara stekt o tärnat fläsk i dom, till det skirat smör.
Men man ska visst inte använda färskpotatis till dom, blir lite kladdigare då och inte lika goda, nu blev jag hungrig.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Och jag som trodde att du låg på toppen av din prestationsförmåga med din säljpost på fårskallen, så blixtrar du till med denna kroppkakstråd, en mystisk och nästan skrämmande person den där JoberMan :)

Edit: sålde du fårskallen ?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Imorn blir det att göra kroppkakor, köpt hem de mesta ingredienserna idag. Givetvis blir det vita och lingonsylt, samt vit sås till, trots att jag är från Karlskrona där gråa kroppkakor med skirat smör är vanligast annars. Det ska bli intressant.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Haha det syns att ni inte vet mycket om kroppkakor, kroppkakor serveras med skirat smör, grädde eller vit sås.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Precis. Fast inte med grädde. Eller vit sås.

Och varför är det pyttipanna på tallriken?

Och var är lingonen?

Bilden var lånad från internet, och ja... lingonsylten saknades... Det är nog kroppkakefyllning dom lagt bredvid. Vanligast är skirat smör. Men både min mormor och mamma och alltid gjort vita kroppkakor med vit sås, men jag tror den vita såsen är mer vanlig bland Gotländska kroppkakor. Grädde tror jag mest används på Öländska kroppkakor.
 
Topp