Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: KS-torget köp och sälj.

Diskussion i 'Lifestyle' startad av ollkli, 31 januari 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ollkli
    Trådstartare

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    När det inte längre kvalar in under det officiella köp och säljforumet måste vi ju ha ett subforum för ändamålet :D

Ett enkelt sätt att skyffla iväg sköna produkter till vettiga ks priser. Och ingen som inte mår bra av OT annonser i det vanliga köp och sälj behöver längre psykofarmaka!

Guskleto, JohnZ, BOTL och 12 andra gillar detta.
  2. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag gillar ju också att ha en mer begränsad målgrupp än ex blocket, till det även en referensavdelning..respekterar såklart beslutet men öppen för förslag :)

erolorhun och tim ur länk gillar detta.
  3. ollkli
    Trådstartare

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Ja precis. Har sålt lite hörlurar, högtalare osv OT och det har varit uppskattat. Då kan ju en sån här tråd fylla en funktion. Den som är intresserad av annonserna bevakar tråden. Resten skiter i det :)

erolorhun, tim ur länk och gruby gillar detta.
  4. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vad säger regeringen? (Ledningen)

5. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
    varför?
    Respekterar man ett beslut behöver man inte fråga åter?

6. ollkli
    Trådstartare

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Beslutet gällde ju klart och tydligt köp och sälj avdelningen. Det här något helt annat där ingen behöver lida av OT annonnser som inte vill. Ett förslag helt enkelt.

erolorhun och gruby gillar detta.
  7. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm
    Gillade också att göra affär i en snävare vinkel än med hela svenska(?) folket på Blocket/Tradera/ etc. Vi är ju ett familjärt gäng här som gillar annat än klockor så det kan inte vara konstigt att vi hellre dealar med varandra. En liten diskret OT köp o sälj -tråd borde inte förarga den mest härdade strumphatare

Doncorleone, J86A, Jimpa och 2 andra gillar detta.
  8. mlundstrom

mlundstrom Stadsbo

Borde gå att sälja OT-prylar - har köpt lite diverse grejer där. Kan väl i värsta fall läggas upp som separat tråd?

ollkli gillar detta.
  9. ollkli
    Trådstartare

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Någon som sitter på en iPhone 6/6 plus för mycket? Pm jag är intresserad. Kanske kan vi hitta något kul klockbyte .

10. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Tja!
    Tänkte sälja ett gäng kavajer från J.Lindeberg i absolut toppskick. Alla är i strl 48 och kostar mellan 3.5 och 6k nya. Säljs för 900:- styck.

Har också 2 stycken oanvända (fortfarande inplastade) skjortor från J.Lindeberg i strl 39 (upplevs dock större). Nypris ca 1000:- säljs för 300:-

Om någon är intresserad kan jag fixa bilder.

11. ZQT

ZQT The Banker

Langa upp bilder direkt istället tycker jag.

BCKSTRM gillar detta.
  12. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Håller med...

BCKSTRM gillar detta.
  13. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Langar upp bilder ikväll! Skjortorna är dock redan sålda...

(Trodde intresset för OT hade dött helt varför jag inte brydde mig om att plåta innan jag visste...)

14. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Ett par loake cannondale i mörkt skinn avyttras för 1500 SEK. Köptes i vintras men är tyvärr en halv storlek för stora för mig. Face to face i Stockholm. Vårdats efter konstens alla regler. Strl 42.

15. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    http://www.lyst.com/clothing/burberry-showerproof-car-coat-bulrush/

Har denna finna jacka i storleken Large aldrig använd med prislappen kvar köpt på NK Stockholm för ca 6 tkr, perfekt tjocklek för vårväder.

Säljer den helst F2F i centrala sthlm men kan givetvis skicka den på köparens bekostnad. Priset jag begär är 2 tkr.

Ej retur F2F annars enligt överenskommelse. Se gärna min goodguy tråd

Med vänlig hälsning Calle

Eurenius, ollkli och PIC gillar detta.
  16. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Intresse för en Woolrich Travel jacket? Jäkligt bra skick och inköpt på Best of brands förra året, bara använt den några gånger då jag köpte en annan jacka i samma veva som jag trodde var grå men visade sig vara blå när den landade på lådan.

mobil ficka och en vanlig på insidan av jackan. Knappar på sidan för att kunna slimma ned den osv.
    - "Classic navy" färg
    Stl US Large / EU XL
    Pit to pit: 58cm
    Neck to hem: 83cm
    Arm: 52cm
    http://www.woolrichstore.se/sv/articles/2.151.1751/wool-travel-jkt

Skicka ett PM. Jag och jackan finns i Stockholm men åker sporadiskt till Uppsala med.

ollkli gillar detta.
  17. ollkli
    Trådstartare

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Kul att det tar lite fart i tråden med diverse annonser =)

Calfen, Icaras, Erik1 och 3 andra gillar detta.
  18. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Här kommer lite mer info och (ganska kassa) bilder.

1:Helfordrad sSvart tvådelad kostym från FilippaK. Strl 52 men insydd till 48 (går att lägga ut). Använd men gott skick. nypris 5k. Pris 900:-
    IMG_3482.jpg

2: Helfordrad tvådelad ljusgrå made-to-measure ("skräddarsydd")-kostym från Cavaliere. Nypris minns jag ej men dyr... Pris 1500:-. Snyggt och diskret fiskbensmönster. strl ca 48. Mycket gott skick
    IMG_3494.jpg
    IMG_3495.jpg

3: Halvfordrad grönrutig JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
    IMG_3492.jpg
    IMG_3493.jpg

4: Halvfordrad grönrutig JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
    IMG_3488.jpg
    IMG_3489.jpg

5: Helfordrad svart JL-kavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
    IMG_3484.jpg

6: Helfordrad ljusgrå JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
    IMG_3491.jpg

7: Helfordrad mörkgrå JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
    IMG_3490.jpg

8: Helfordrad mörkgrön JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Fiskbensmönstrad med armbågspads. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
    IMG_3486.jpg
    IMG_3487.jpg

"Tweed" får representera lite softare kavaj i någon ullblandning. Ber om ursäkt för taskiga bilder! PMa för mer detaljer/bilder etc.

Tack KS för annonsplatsen!

DrSbaitso, Calfen och ollkli gillar detta.
  19. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Instämmer om att det är kul att tråden kommit igång lite. Bra med ett ställe att handla OT, även om det inte passar i Handla-delen på forumet :)

Passar på att lägga in en blänkare om att jag är på jakt efter en schysst weekendbag. Om någon har en och kan tänka sig sälja så får man gärna höra av sig via PM.

Calfen gillar detta.
  20. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    När tråden ändå är i rullning, lite med skäms-kudden kikar jag om någon är intresserad av en Louis Vuitton Damier card holder/wallet? (PM vid intresse)

mikjon och Calfen gillar detta.
  21. Johanw

Johanw Friends of KS

Från:
    Lomma
    Nästan varit bättre med en egen forumdel som köp/sälj fast under Lifestyle och sen att man behöver XX antal inlägg för att posta så det inte blir någon ny Blocket där folk reggar sig bara för att kränga annat.

ollkli och Randel gillar detta.
  22. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Håller helt med, men tycker du att det lagts upp massa skräp?

23. ollkli
    Trådstartare

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    En mkt god idé. En 200 inlägg kräver ju lite engagemang isåfall :)

24. gruby

gruby Friends of KS

Inget skit upplagt hittills men bara en tidsfråga innan allehanda osköna nasare upptäcker vår lilla oas ;)

Tycker gränsen bör gå vid 1000 inlägg, att få kränga annat än klockor på Klocksnack skall vara ett privilegium...

Callxx och erolorhun gillar detta.
  25. Niclas

Niclas Bonde

Från:
    NVSkåne

Nackdelen blir ännu mer "ryggdunkarposts".
    Har ingen bra lösning men tror inte på vägen för kvantitet före kvalitet.

Förresten,varför inte 100 unika användares likes ? Tror ingen nasare reggar massor av sina polare för att få likes så dem kan sälja skräp via ks.

erolorhun gillar detta.
  26. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Jag tycker att gränsen ska gå vid 1366 inlägg. :pompus:

Guskleto och erolorhun gillar detta.
  27. Niclas

Niclas Bonde

Från:
    NVSkåne
    Passar på att meddela att jag har et par Crocket & Jones chucka-boots i röd-brun mocka som är lite för stora. Brukar ha UK10,5 men dessa är lite större så dem har knappt fått någon fot-tid :(.
    Kan tänka mig ett byte mot nyare svart eller brun sko, gärna C&J, Church eller liknande, dock utan tofsar, high-shine-lack eller munk-styles.
    Tillbaka i Sverige till helgen för mer info/bilder om någon nappar.

28. gruby

gruby Friends of KS

I see what you did there!

Boris Balkan gillar detta.
  29. Lindstedt

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö
    Känns väl rätt bra med en samlad tråd spontant. Huruvida inträde etc kliar inte mig nämnvärt. En eller flera trådansvariga som rensar ut "skräp" etc är kanske att föredra?

erolorhun gillar detta.
  30. ollkli
    Trådstartare

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Fast nu ska vi inte skapa problem som inte finns. Ingen postar idag skräp och inga romer har registrerat sig för att tigga pengar... Don't fix it if it ain't broken.

kexet77, paradis, adress och 4 andra gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.