• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ollkli

Rolex
2-Faktor
När det inte längre kvalar in under det officiella köp och säljforumet måste vi ju ha ett subforum för ändamålet :D

Ett enkelt sätt att skyffla iväg sköna produkter till vettiga ks priser. Och ingen som inte mår bra av OT annonser i det vanliga köp och sälj behöver längre psykofarmaka!
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Beslutet gällde ju klart och tydligt köp och sälj avdelningen. Det här något helt annat där ingen behöver lida av OT annonnser som inte vill. Ett förslag helt enkelt.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Gillade också att göra affär i en snävare vinkel än med hela svenska(?) folket på Blocket/Tradera/ etc. Vi är ju ett familjärt gäng här som gillar annat än klockor så det kan inte vara konstigt att vi hellre dealar med varandra. En liten diskret OT köp o sälj -tråd borde inte förarga den mest härdade strumphatare
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Någon som sitter på en iPhone 6/6 plus för mycket? Pm jag är intresserad. Kanske kan vi hitta något kul klockbyte .
 

BCKSTRM

Rolex
Tja!
Tänkte sälja ett gäng kavajer från J.Lindeberg i absolut toppskick. Alla är i strl 48 och kostar mellan 3.5 och 6k nya. Säljs för 900:- styck.

Har också 2 stycken oanvända (fortfarande inplastade) skjortor från J.Lindeberg i strl 39 (upplevs dock större). Nypris ca 1000:- säljs för 300:-

Om någon är intresserad kan jag fixa bilder.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tja!
Tänkte sälja ett gäng kavajer från J.Lindeberg i absolut toppskick. Alla är i strl 48 och kostar mellan 3.5 och 6k nya. Säljs för 900:- styck.

Har också 2 stycken oanvända (fortfarande inplastade) skjortor från J.Lindeberg i strl 39 (upplevs dock större). Nypris ca 1000:- säljs för 300:-

Om någon är intresserad kan jag fixa bilder.


Langa upp bilder direkt istället tycker jag.
 

BCKSTRM

Rolex
Langar upp bilder ikväll! Skjortorna är dock redan sålda...

(Trodde intresset för OT hade dött helt varför jag inte brydde mig om att plåta innan jag visste...)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ett par loake cannondale i mörkt skinn avyttras för 1500 SEK. Köptes i vintras men är tyvärr en halv storlek för stora för mig. Face to face i Stockholm. Vårdats efter konstens alla regler. Strl 42.
 

Calfen

Panerai
http://www.lyst.com/clothing/burberry-showerproof-car-coat-bulrush/

Har denna finna jacka i storleken Large aldrig använd med prislappen kvar köpt på NK Stockholm för ca 6 tkr, perfekt tjocklek för vårväder.

Säljer den helst F2F i centrala sthlm men kan givetvis skicka den på köparens bekostnad. Priset jag begär är 2 tkr.

Ej retur F2F annars enligt överenskommelse. Se gärna min goodguy tråd

Med vänlig hälsning Calle
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Intresse för en Woolrich Travel jacket? Jäkligt bra skick och inköpt på Best of brands förra året, bara använt den några gånger då jag köpte en annan jacka i samma veva som jag trodde var grå men visade sig vara blå när den landade på lådan.

mobil ficka och en vanlig på insidan av jackan. Knappar på sidan för att kunna slimma ned den osv.
- "Classic navy" färg
11733211r.jpg

Stl US Large / EU XL
Pit to pit: 58cm
Neck to hem: 83cm
Arm: 52cm
http://www.woolrichstore.se/sv/articles/2.151.1751/wool-travel-jkt

Skicka ett PM. Jag och jackan finns i Stockholm men åker sporadiskt till Uppsala med.
 

BCKSTRM

Rolex
Här kommer lite mer info och (ganska kassa) bilder.

1:Helfordrad sSvart tvådelad kostym från FilippaK. Strl 52 men insydd till 48 (går att lägga ut). Använd men gott skick. nypris 5k. Pris 900:-
IMG_3482.jpg

2: Helfordrad tvådelad ljusgrå made-to-measure ("skräddarsydd")-kostym från Cavaliere. Nypris minns jag ej men dyr... Pris 1500:-. Snyggt och diskret fiskbensmönster. strl ca 48. Mycket gott skick
IMG_3494.jpg
IMG_3495.jpg

3: Halvfordrad grönrutig JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3492.jpg
IMG_3493.jpg

4: Halvfordrad grönrutig JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3488.jpg
IMG_3489.jpg

5: Helfordrad svart JL-kavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3484.jpg

6: Helfordrad ljusgrå JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3491.jpg

7: Helfordrad mörkgrå JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3490.jpg

8: Helfordrad mörkgrön JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Fiskbensmönstrad med armbågspads. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3486.jpg
IMG_3487.jpg

"Tweed" får representera lite softare kavaj i någon ullblandning. Ber om ursäkt för taskiga bilder! PMa för mer detaljer/bilder etc.

Tack KS för annonsplatsen!
 

Limpas

Cartier
Instämmer om att det är kul att tråden kommit igång lite. Bra med ett ställe att handla OT, även om det inte passar i Handla-delen på forumet :)

Passar på att lägga in en blänkare om att jag är på jakt efter en schysst weekendbag. Om någon har en och kan tänka sig sälja så får man gärna höra av sig via PM.
 

joca

Patek
2-Faktor
När tråden ändå är i rullning, lite med skäms-kudden kikar jag om någon är intresserad av en Louis Vuitton Damier card holder/wallet? (PM vid intresse)

 

Johanw

Cartier
Nästan varit bättre med en egen forumdel som köp/sälj fast under Lifestyle och sen att man behöver XX antal inlägg för att posta så det inte blir någon ny Blocket där folk reggar sig bara för att kränga annat.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Nästan varit bättre med en egen forumdel som köp/sälj fast under Lifestyle och sen att man behöver XX antal inlägg för att posta så det inte blir någon ny Blocket där folk reggar sig bara för att kränga annat.

En mkt god idé. En 200 inlägg kräver ju lite engagemang isåfall :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Inget skit upplagt hittills men bara en tidsfråga innan allehanda osköna nasare upptäcker vår lilla oas ;)

Tycker gränsen bör gå vid 1000 inlägg, att få kränga annat än klockor på Klocksnack skall vara ett privilegium...
 

Niclas

Omega
Tycker gränsen bör gå vid 1000 inlägg, att få kränga annat än klockor på Klocksnack skall vara ett privilegium...


Nackdelen blir ännu mer "ryggdunkarposts".
Har ingen bra lösning men tror inte på vägen för kvantitet före kvalitet.

Förresten,varför inte 100 unika användares likes ? Tror ingen nasare reggar massor av sina polare för att få likes så dem kan sälja skräp via ks.
 

Niclas

Omega
Passar på att meddela att jag har et par Crocket & Jones chucka-boots i röd-brun mocka som är lite för stora. Brukar ha UK10,5 men dessa är lite större så dem har knappt fått någon fot-tid :(.
Kan tänka mig ett byte mot nyare svart eller brun sko, gärna C&J, Church eller liknande, dock utan tofsar, high-shine-lack eller munk-styles.
Tillbaka i Sverige till helgen för mer info/bilder om någon nappar.
 
Känns väl rätt bra med en samlad tråd spontant. Huruvida inträde etc kliar inte mig nämnvärt. En eller flera trådansvariga som rensar ut "skräp" etc är kanske att föredra?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp