• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvalitetsskor i Stockholm

Yo-han

Troll probationary
Där håller jag nog inte med. Finns inga direkta likheter som gör att jag tänker på dem, formen är inte direkt unik för visvim?!
Formen är mer eller mindre snodd direkt från visvim fbt eller rättare sagt fbt2 iom den avhuggna tån, visa gärna andra exempel på liknande skor som predatear fbt'n, sen att dom kör med pärlor på snörena gör det ju ännu mer pinsamt., att dom sen lagt till nåt vidrigt quiltmönster på ovansidan o kör galna färger gör det ju bara ännu mer groteskt..
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Då är dessa lika mycket ripoffs :)
51ce6c5f050e74b9a54c4dabb1bf8208.jpg
 

Yo-han

Troll probationary
Groteskt fula men inte lika uppenbara ripoffs, hursomhelst, efter att ha haft dom flesta visvimmodeller sen 2004 är det bara att konstatera att det finns exakt en (1) bra bruksmodell som inte mest är gimmick, virgils på första customsulan, inte klumpfotsvibramskiten dom använder på dom numera. Ren och skär skoporr!
9680088461_596d2c9dec_b.jpg

5373599752_4470a4bb95_b.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Groteskt fula men inte lika uppenbara ripoffs, hursomhelst, efter att ha haft dom flesta visvimmodeller sen 2004 är det bara att konstatera att det finns exakt en (1) bra bruksmodell som inte mest är gimmick, virgils på första customsulan, inte klumpfotsvibramskiten dom använder på dom numera. Ren och skär skoporr!


Verkar som att Clarks Sportswear som gör skorna enkom då sysslar med ripoffs, vilket jag inte tror.
Formen på de skor vi pratar om är inte unika för visvim och för mig blir det inte en ripoff.

Sen kan man tycka vad man vill, du har uppenbarligen visvim som en favorit vilket är roligt :) Har aldrig ägt några och vet ingenting som märkets historik så jag varken kan eller vill uttala mig om märket i sig.
 

Yo-han

Troll probationary
Jag älskar Clarks Wallabees. Tyvärr ganska låg kvalitet, men nästan otäckt behagliga. Bör bäras utan strumpor för den rätta funkiga känslan. De tillverkas även av irländska Padmore & Barnes, förhoppningsvis är de bättre.

5010675491_1746ea48d5.jpg

Padmore & barnes har inte gjort några wallies på irland på väääääääldigt länge, tryckte ut några supreme collabos runt 2000 men i övrigt har all produktion legat i kina i runt 15 år eller nåt sånt, hade ett par p&b's som jag köpte på min första skolresa till england som räddades med nya rågummisulor två ggr men slutligen fick åka i soptunnan. Padmore hade ganska kraftiga kvalitetsproblem även dom, även om inte sulan släpper när du går ut ur buriken pga dålig limmning som den nuvarande produktionen var rågummit av extremt pissig kvalite och mer eller mindre smälte och blev svart under varma dagar.. Själva grundkonstruktionen var dock något bättre och hade en mer slimmad och inte lika klumpig profil.
 

carlanton

Audemars
Padmore & barnes har inte gjort några wallies på irland på väääääääldigt länge, tryckte ut några supreme collabos runt 2000 men i övrigt har all produktion legat i kina i runt 15 år eller nåt sånt, hade ett par p&b's som jag köpte på min första skolresa till england som räddades med nya rågummisulor två ggr men slutligen fick åka i soptunnan. Padmore hade ganska kraftiga kvalitetsproblem även dom, även om inte sulan släpper när du går ut ur buriken pga dålig limmning som den nuvarande produktionen var rågummit av extremt pissig kvalite och mer eller mindre smälte och blev svart under varma dagar.. Själva grundkonstruktionen var dock något bättre och hade en mer slimmad och inte lika klumpig profil.


Produktionen återupptogs någon gång förra året. Tror dock de tillverkas i Portugal och inte Irland.

http://www.padmore-barnes.com/
 

Yo-han

Troll probationary
Produktionen återupptogs någon gång förra året. Tror dock de tillverkas i Portugal och inte Irland.

http://www.padmore-barnes.com/
Ja, men att nån köpt en licens eller hela rätten till varumärket eller om dom själva flyttat produktionen för att kunna kräma ut clarkskopior under eget varumärkesnamn från europas teko-industrilåglöneland nummer ett är ju lite irrelevant, profilen och sulan på dessa "p&b's" ser ju värre ut än nutida kinaproduktion. Padmore & barnes ska vara handsydda av en irländsk kärring i kilkennyfabriken, annars är det inga padmores.
 

UNO

Panerai
Rapport:
Jag startade den här tråden när jag efter långdragna samtal med mig själv insåg att jag inte trivs att jobba i kostym och att kostymerna blir för dyra pga smal midja och breda axlar.
Genom att kompensera skorna borde jag kunna komma undan var min tanke...
Jag GILLAR Domus-jeans, thats i t!
Nu står det 5-6 par Loake i garderoben ock fler är på gång in, tack för alla råd!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Rapport:
Jag startade den här tråden när jag efter långdragna samtal med mig själv insåg att jag inte trivs att jobba i kostym och att kostymerna blir för dyra pga smal midja och breda axlar.
Genom att kompensera skorna borde jag kunna komma undan var min tanke...
Jag GILLAR Domus-jeans, thats i t!
Nu står det 5-6 par Loake i garderoben ock fler är på gång in, tack för alla råd!

Kul att höra, hoppas du körde på 1880-serien, de loake som inte är från 1880 är inte prisvärda och har ingenting att hämta i kvalitetsväg tyvärr :)
 

UNO

Panerai
Eeeeh
Vad och var finns Loake som inte är 1880 ??
Jag har köpt på Beckmans och hos Loakes svenske importör när de hade utförsäljning.

OSA
 

WiktorK

Omega
När jag va förbi Rom i somras, så passade jag på att köpa på mig lite skor.
Köpte bland annat på mig ett par svarta derbyskor från Florsheim.. Mycket nöjd med kvalite och utseende, trots mycket användande på sistone.
 

SJ Smythe

Cartier
KS hjälp mig!

Är akut ute efter ett par bruna brogues i mocka, prisidé max 2500:-. Måste finnas i butik i sthlm, ej nätorder. Tips mottages tacksamt! Tänk Loake Jack eller liknande (om det finns återförsäljare i stan som har dessa vore det ju toppen).
 

SJ Smythe

Cartier
Tack! Har du någon återförsäljare du rekommenderar med tanke på utbud, pris etc? Gärna PM om du inte vill slänga namn i tråden.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Rapport:
Jag startade den här tråden när jag efter långdragna samtal med mig själv insåg att jag inte trivs att jobba i kostym och att kostymerna blir för dyra pga smal midja och breda axlar.
Genom att kompensera skorna borde jag kunna komma undan var min tanke...
Jag GILLAR Domus-jeans, thats i t!
Nu står det 5-6 par Loake i garderoben ock fler är på gång in, tack för alla råd!
Kul!

Jag skulle rekommendera dig att köpa ett par crockett&jones. Det är som att gå från vanliga skor till Loake. Kostar en skx till, men det kan vara värt att prova tycker jag.
 
Topp