• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Lägenhet i Stockholm

Pontusk

Omega
Hej,

Jag och sambon förbereder oss för tillfället för en flytt till vår vackra hufvudstad Stockholm.
Det har nog inte undgått någon att det är relativt svårt att hitta bostad så nu vädjar jag till er alla:

-Finns det någon själ som sitter på en central (inom tullarna) etta eller tvåa med hyra på 6000 kr eller lägre? Vi är inte intresserade av del i någons lägenhet.

Vi arbetar som revisor respektive analytiker och har fasta arbeten. Självklart inga husdjur.
Om rätt lägenhet dyker upp kanske någon klocka av roligare slag tillfaller den som hjälper oss! :pompus:

Tack på förhand!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag ska heller inte vara sån nu, men som ett exempel kan jag säga att nära bekant hyrde ut sin 27 kvm stora (lilla) lägenhet på St Eriksplan för 9k i månaden.
Så, antingen får ni söka er utanför tullarna eller höja budgeten rejält.

Edit: Välkomna hit förresten :)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
6000 låter lite optimistiskt för en tvåa innanför tullarna. Om jag har förstått det rätt så får man nu ta hur mycket betalt man vill för sin hyresrätt om man väljer att hyra ut i andrahand? Om så är fallet så lär det nog inte billigare att hyra nu.

Men välkomna till huvudstaden och jag hoppas ni hittar något, även om jag inte kan hjälpa till i det här fallet :)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Ska ni hitta något inne i stan får ni slanta upp 10k+. För 6k får ni nog söka er till ändstationer på tunnelbanelinjer.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor