• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: låst ipad

Compiss

Patek
2-Faktor
Köpte en ny ipad air igår och startade den idag, valde kod och verifierade koden. Valde att starta utan att koppla till mitt apple id (fråga inte varför)

Nu verkar det som om jag redan glömt koden och nu är paddan avaktiverad och varje gång jag försöker knappa in koden låser den sig längre och längre..... Är rätt trött på mig själv så seriösa råd om hur jag går vidare uppskattas.

Köpte den i går på siba på Kungsgatan
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ring och kolla med Siba om de kan hjälpa dig. Annars finns det ett ställe i Västerås som kan fixa sånt för en liten peng!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en ny ipad air igår och startade den idag, valde kod och verifierade koden. Valde att starta utan att koppla till mitt apple id (fråga inte varför)

Nu verkar det som om jag redan glömt koden och nu är paddan avaktiverad och varje gång jag försöker knappa in koden låser den sig längre och längre..... Är rätt trött på mig själv så seriösa råd om hur jag går vidare uppskattas.

Köpte den i går på siba på Kungsgatan

Återställ den bara , och uppdatera till 7.1.1
Samtidigt.


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Pope

Cartier
Vidrigt när saker som ska funka inte funkar....
Om inget annat hjälper, gå ner till närmaste 'På hörnet-livs'......du vet dom som fixar allt. Fixar det säkert för en hundring. Öppnade en iPhone ( som Telia vägrade hjälpa mig med ) på Möllan för den pengen...:)
 

alfons

Cartier
Det enklaste är att återställa med datorn, alt googla problemet. Skulle detta inte hjälpa, så hade jag rekommenderat närmsta apple butik, eller deras support via telefon. Deras support är gratis, och du har kvar garanti efter att problemet är löst, vilket kan strula om du går till närmsta kiosk.
 
Applestore och deras support är grymt bra, spelar ingen roll var man köpt luren eller plattan så hjälper de en med öppna armar, köpte grabbens mini på mediamarkt, men när den klabbat har vi tagit till applestore som fixat allt direkt utan dröjsmål!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Applestore och deras support är grymt bra, spelar ingen roll var man köpt luren eller plattan så hjälper de en med öppna armar, köpte grabbens mini på mediamarkt, men när den klabbat har vi tagit till applestore som fixat allt direkt utan dröjsmål!
Har samma upplevelse sedan igår gällande supporten. Riktigt grym!
 
Topp