Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ot: lördagsmiddag

Diskussion i 'Lifestyle' startad av P-A, 27 oktober 2012.

1. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Ordnar trevlig mat här hemma en lördag som denna :)

Först så blev det varm avokadosoppa med räkor

Sen så blev det vintfärsbiffar (egenskjutet rådjur) med kantarellsås (egenplockat) och kokt potatis.

Och avslutar sen med en varm hallon- och chokladsuffle.

Det blev riktigt bra måste jag säga :)

skickat med telefonen.

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Ser och låter gott! Sköna vintagetallrikar också :)

3. Chuck

Chuck Friends of KS

Mums!

Sent from my iPhone using Tapatalk

4. John R

John R Präst

Förbjudet att posta matbilder så här sent ;-)!

Nu måste jag öppna kylen och svulla!

/ John R

5. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Spence: När vi tog över min morfars hus så följde det med en hel hög trevligt poslin.
    Sen så samlar jag på sådant med. Det är mycket 50 - 60 - 70 tals porslin här hemma :)

John: Det finns kvar annars, så om du slänger dig upp till Hälsingland så lovar jag att bjuda!

6. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Ser jättegott ut, marinerar du med mjölk för att få ut viltsmaken eller har du något annat tips för vilt? :)

7. ZQT

ZQT The Banker

Grymt! Hur gör du med sufflén? Jag gör bara dom i ugnssäkra formar? Dina såg ut som koppar och det var mycket snyggare! Eller hur gjorde du?

8. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Re: Sv: Ot: lördagsmiddag

Aquaracer: jag tycker om viltsmaken. Men själva blandningen med kryddor (krossade enbär och konjak), grädde, ströbröd m.m. Gör det väldigt mjukt i smaken :)

skickat med telefonen.

9. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland

JacobZ: jag tar vanliga (mindre) kaffekoppar dom jag smörjer på insidan och strör med socker innan jag har i smeten och har in själva kopparna i ugnen. Funkar bra och ser trevligt ut när de står på ett fat efteråt :)

skickat med telefonen.

10. ZQT

ZQT The Banker

Åfan! Är du inte rädd att dom ska spricka? Vad kör du för värme? Jag kör själv 180-185 grader så jag har aldrig vågat köra med "vanliga" koppar. Jag kör i ca 8-9 minuter för att få den riktigt smarriga krämen i mitten lagom lös.

11. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Viltsmaken är ju det goda!

12. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Nja, har man "riktiga" koppar så ska det inte vara några problem.
    De har körde med igår är ganska tunna från 70-talet och riktigt keramik klara värme väldigt bra.
    Jag körde på 190 grader i 8 - 9 minuter, de bler väldigt fluffiga och trevliga måste jag säga. Men till nästa gång ska jag ha aningen ljusare choklad, hade 70% nu och 60% blir nog lite bättre mot hallonen tror jag :)

13. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    ja, det tycker jag med, jag gillar verkligen det med.
    Hare däremot har jag hört att man borde lägga i mjölk men det är väl upp till var och en...

Fördelen med jakt är att jag nu har 45kg älg och 15kg rådjur i frysen bpde stekar och färs.
    Sen så köper vi även riktigt bra ekologiskt kött här lokalt så vi har 30kg nötkött med. Så man behöver ju inte svälta i vinter direkt :D

14. ZQT

ZQT The Banker

Se där ja!

Låter bra. En variant som jag kör ibland är att blanda typ 85% choklad med den vanliga mörka men bara vända i den mörkaste chokladen så att det blir som en tunn rippel med mörk choklad i den lite ljusare (men fortfarande mörka) chokladen!