Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Letar efter väska

Diskussion i 'Diskussion' startad av aleks, 20 augusti 2013.

1. aleks
    Trådstartare

aleks Friends of KS

Hallå alla här på KS!

Känner att jag har alldeles för mycket saker i fickorna, nycklar, plånbok, mobil osv och det är rätt obekvämt. Letar därför efter en liten smidig väska där jag kan samla allt dessa saker.
    Observera att jag inte är ute efter en weekendbag/portfölj/ryggsäck/messengerbag.

Är på jakt efter något i den här stilen (helst att par tusenlappar billigare dock)

Tips på märken, butiker (fysiska eller online) uppskattas!

2. A.Gold

A.Gold Stadsbo

Jag skulle också behöva något liknade, risken är väl att det blir för likt en handväska... Vill inte han en man purse.

3. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
  4. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Då tycker jag du ska köpa en klassisk "bögslunga".
    Praktisk som fan.

jabla gillar detta.
  5. aleks
    Trådstartare

aleks Friends of KS

Får rysningar när jag hör magväska haha. Men det verkar ju inte som att det jag vill ha är speciellt lättfunnet. Får nog ta mig en sväng in till NK eller nåt och kika vad dom har.

6. David

David Bödeln

Alltså, det är sjukt opraktiskt att inte ha axelrem. Det är också sjukt opraktiskt att ha en större väska än nödvändigt.

Antingen får du vara man och strunta i gliringarna som gör gällande att din väska är en man purse, eller så får du hålla dig till cargo pants.

Den här funkar finfint tycker jag:
    http://www.mulberry.com/eu/shop/mens/messenger-bags/antony-oak-natural-leather

(Och för övrigt är väskan aldrig en "handväska" om den är högre än den är bred.)

NiklasArvid gillar detta.
  7. slimjim

slimjim Rösten från Bro

vonhall och Fabian gillar detta.
  8. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Skulle den inte vara snyggare m läderrem?

9. POO

POO Präst

TS, det du söker är en aftonväska.

Nej men ska vi vara seriösa hade jag nog hellre sett över vad jag hade i mina fickor.

Nexus och Compiss gillar detta.
  10. aleks
    Trådstartare

aleks Friends of KS

Ja det verkar som jag får vara beredd på att få lite bög-gliringar helt enkelt. Mullberry gör fina grejer dock var inte det där min kopp te.

Tyvärr för stor, ja. Sandqvist har fina messenger-bags dock.

Ja mer eller mindre haha.

Har börjat kika på lite större modeller, typ:

Alternativ

Alternativ

Alternativ

Finns riktigt snygga laptopfodral men frågan är om de inte är för smala så att säga..

11. Nexus

Nexus Präst

Kör du en mer "klassisk" klädstil i övrigt ? I så fall skulle jag faktiskt råda dig att slå till på en portfölj av lite mer slimmat stuk. Tycker du att den blir för stor kan du ju alltid pula ner mer grejer i den. Det är ju alltid trevligt att ha en anteckningsbok med sig, sedan kan ju både en vattenflaska och ett cigarretui passa bra så här års.

12. David

David Bödeln

Jo, det kan jag hålla med om. Jag menade att jag gillar väsktypen och storleken, inte nödvändigtvis just den modellen.

13. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Oh, här kan jag bidra. Återkommer!

14. aleks
    Trådstartare

aleks Friends of KS

Yes det är korrekt. Har du tips på något mer slimmat då? Dela gärna med dig av länk isf!

Väntar med spänning!

15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Äsch, hittar inte. Men jag har något liknande den här modellen, fast svart och annat material. Perfekt för att få ner iPad eller en MacBook Air 11"+lite annat.

Köpte på MQ för några år sedan dock, oklart om de ens finns kvar.

16. Nexus

Nexus Präst

Jag har själv en ocean av junk i min väska, så jag har inga konkreta tips. MEN! Då jag förra hösten tokletade portföljer så såg jag en helt del riktigt snygga på NK som jag avfärdade för att jag tyckte det såg för små ut. Jag råder dig att titta förbi där och se om du hittar något lämpligt.

17. M021

M021 Friends of KS

Långskott, men säljer min mulberry, egentligen en laptop bag men är väldigt slimmad vilket gör den för liten för mig med dator, laddare, papper, headset etc.

Skicka PM om du är intresserad! Nypris €1150 - nu till bra klocksnack pris ;)

jakob.dala och Nexus gillar detta.
  18. aleks
    Trådstartare

aleks Friends of KS

Säkert praktiskt och så men inte det jag söker!

Tack för tipset! Ska nog förbi dit i helgen en sväng å se vad dom har att erbjuda.

Riktigt riktigt snygg. Ska suga på karamellen, synd att den inte var brun dock..

HTC One via Tapatalk

19. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Köpte en Boomerang idag i en väskbutik i Sollentuna. Fanns även mindre storlekar och andra stuk.

20. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Mapp i fint skinn m dragkedja som rymmer en några A4:eek:r med hundkrok för NYCKELKNIPPAN fungerar bra för mig.
    Tunnast mapp vinner mötets 1a rond !!!

Penna: Caran d'ache.....

21. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten
    zzzzzzzssuper fab ;)

aleks gillar detta.
  22. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm

hah, hade googlat upp exakt samma bild och tänkt posta den när jag såg ditt inlägg....

KalleKnuda gillar detta.
  23. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Sist jag hade detta problem köpte jag en pläderhandväska på HMs tjejavdelning, ser ut som en liten portfölj, inget prob alls.

Efter det har jag sopat upp lite i fickorna och använder inte den överdrivet ofta. Ska fan börja med den igen nu!

24. Kim Jakobsson

Kim Jakobsson Torpare

Sandqvist.net

Något lär du väl hitta där :). Svenskt märke med fantastisk kvalité. Har en totebag i brunt läder som jag använder varje dag, inte alls speciellt stor heller.

25. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten

You snooze you lose ;)

26. axel_

axel_ Torpare

27. aleks
    Trådstartare

aleks Friends of KS

Tack! Hade helt glömt bort Mr.Porter

Denna och denna var rätt schyssta, synd bara att de är i svart.

28. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Njaee, nu börjar det spåra ur här, värre än en handväska med rem samt opraktisk ?

Wollen gillar detta.
  29. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

bara o bita ihop och släpa... manlighet handlar om hårt arbete... ...det här är min "handväska", innehåller oftast bara nycklar, plånbok, små och/eller stora hörlurar, massa jävla osorterade betalda räkningar, några av postens rek-kvitton, nån utskriven gammal karta, lite bubbelplast, plastpennor i olika varianter och stadier av sönderfall, visitkort från fan o hans moster, nån påse theraflu, solglasögon...
    väger väl 3kg tomme, men går att bära som ryggsäck, men ser ändå coolast ut i handen...

http://www.saddlebackleather.com/Classic-Briefcase?sc=8&category=301406

SSL, Aurum och cheepo63 gillar detta.
  30. aleks
    Trådstartare

aleks Friends of KS

Ja, det är sant. Dock är inte din typ av väska det jag söker! Däremot var den rätt schysst å säkert praktisk.

HTC One via Tapatalk

Mårtenssons ur Brookfield