• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Limiterad Inredning

BCKSTRM

Rolex
Hej,
Då detta forum troligen samlat personerna i Sverige med mest känsla för stil och design skapar jag en lite annorlunda tråd.

Jag lät i somras tillverka ett soffbord då jag inte hittade ett som jag ville ha, utan att det skulle kosta som en bättre klocka... Då jag fick mycket positiv respons från mina nära och kära har jag börjat fundera på att producera några till för att sälja dessa.
Först, några bilder på mitt bord:
bordet1.jpg

Bord3.jpg


Tanken är att producera detta soffbord med några olika skivor. Järnvitriolbetsad (gråaktig) ek, tjärbetsad (mörk) ek, kanske glas, kanske armerat glas samt slutligen eventuellt med betongskiva. Varje version skall göras i en limiterad, numrerad upplaga om 10 bord och säljas för 3900:- st (eventuellt lite mer för glas och betong)

Jag funderar även på att göra bänkar, ett sideboard, ett matbord, ett skrivbord och en fåtölj i samma design som bordet ovan, även de limiterade och numrerade.

Bordet på bilden har följande mått:
Höjd: 42cm
Bredd: 53cm
Längd: 110cm
Ramen är handsvetsad i fyrkantsjärn, med intakta svetsfogar och endast klarlackad för att få den råa känslan.

Jag skulle uppskatta lite feedback:
Vad tycker ni om bordet?
Vilka versioner tror ni mest på?
Vilka övriga möbelidéer tror ni skulle fungera?
Har ni några andra rekommendationer?

Skulle någon vilja lägga en förtidsbeställning?
Man får i så fall som KS-medlem 1000:- rabatt, och betalar således 2900:- för ett limiterat soffbord handgjort i Sverige.

Tack för platsen!

Ps. Jag ber om ursäkt för att detta inte är det minsta kopplat till klockor, men hoppas ni har överseende med det. Ds
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Ser bra ut! Har varit och nosat på designen på div auktionsverk. Vitoljat ekskiva så blir det bra!

Hmm 3900x10=beg sub;)
 

BCKSTRM

Rolex
Ser bra ut! Har varit och nosat på designen på div auktionsverk. Vitoljat ekskiva så blir det bra!

Hmm 3900x10=beg sub;)

Tack!
Tanken är att vitolja innan den grå tonen läggs på, men ska prova utan den grå också! Precis, tyvärr har jag inte så höga marginaler (och uppenbarligen ännu lägre vid 2900) så en beggad rolex får vänta... :(
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Tänkte främst på mindre risk att vilda småbarn likt min dotter inte ska kuta rakt in i en vass kant :) samt att jag tycker det blir "mjukare" i stilen
 

san

Cartier
2-Faktor
Väldigt fint. Ser att du har hämtat inspiration från House Doctors cube-serie :) Jag har själv ett, vars skiva är i fiberbetong:
13f4a0c5-b46e-4114-9a49-d189a9c55b28.jpg


Jag gillar dock att din variant är avlång; cube-serien består som namnet antyder bara av kubiskt formade bord.
 
Känns gjort, och ganska trist imo. Känns som något, åtminstone jag själv, skulle kunna göra hyffsat snabbt i garaget. Men kul med lite kreativitet och att man inte känner sig begränsad av butikernas utbud :) Folk borde bygga mer själva :)
 

BCKSTRM

Rolex
Gillar! Tjejen påtalar dammsugsproblem, kan man undvika de längsgående markstängerna eller fuckar man up designen då?
Läckert hursomhelst!

Haha ja det har jag också noterat. Själv bestämde jag mig för att flytta bordet, men jag skulle såklart kunna bygga ett utan de längsgående till dig om du vill!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tror bestämt att jag såg ett exakt likadant på BOOM här i Östersund senast förra helgen. Finns som matbord osv också.. Dock utan det längsgående stålet i botten på matbordet så man får in stolarna.
 

BCKSTRM

Rolex
Tror bestämt att jag såg ett exakt likadant på BOOM här i Östersund senast förra helgen. Finns som matbord osv också.. Dock utan det längsgående stålet i botten på matbordet så man får in stolarna.

Ok, där ser man :) De har inget på hemsidan men de har väl inte heller hela utbudet där... Matbordet är såklart tänkt att inte ha de längsgående av anledningen du nämner :)
 
Topp