• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Linneskjortor?

meo_swe

Audemars
Då sommaren närmar sig med stormsteg så måste man ju uppdatera garderoben lite.
Fram tills förra sommaren så brukar jag köra på jeans/shorts och T-shirt under sommaren så är min klädstil lite lätt tråkig. Men förra året så fick jag ett infall och köpte en linneskjorta. Och det var nog tamigfan det smartaste jag gjort på länge. Luftig, snygg, skön och helt enkelt underbar. Men dum som man är så köpte jag bara en... Så jag tänkte fråga stilpanelen här inne om de vet någonstans där man kan tjacka linneskjortor av vettig kvalité som inte kostar skjortan (höhöh)?


Tjillevipp!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Då sommaren närmar sig med stormsteg så måste man ju uppdatera garderoben lite.
Fram tills förra sommaren så brukar jag köra på jeans/shorts och T-shirt under sommaren så är min klädstil lite lätt tråkig. Men förra året så fick jag ett infall och köpte en linneskjorta. Och det var nog tamigfan det smartaste jag gjort på länge. Luftig, snygg, skön och helt enkelt underbar. Men dum som man är så köpte jag bara en... Så jag tänkte fråga stilpanelen här inne om de vet någonstans där man kan tjacka linneskjortor av vettig kvalité som inte kostar skjortan (höhöh)?


Tjillevipp!
Gjorde samma upptäckt för ett par somrar sedan.
Brooks Brothers har bra linneskjortor till bra priser. (Speciellt när de har 25% på hela sortimentet, även på reavarorna, nån gång i början av maj). Sen tillkommer frakt och tull osv (plus att det blivit bökigare att beställa till Sverige på deras hemsida). Men skanna av eBay för fynd.
Jag har ett gäng från Charles Tyrwhitt som jag har använt väldigt mycket som också hållit bra, även här till en billig peng. Är dock inte säker på att de har några linneskjortor i sitt sortiment i år (än).
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Det beror helt på vad ditt prisintervall är. Jag måste säga att både RL Polo "Resort Linen" (med spreadkrage och utan logga) och Etons linneskjorta ur den gröna linjen (button down, bröstficka och en mjukt skrynklig linnekvalite) är riktigt värda, båda runt 13-1400. Väljer man att lägga till några hundringar är man uppe i riktigt bra skit.
 

Sond

Patek
Det beror helt på vad ditt prisintervall är. Jag måste säga att både RL Polo "Resort Linen" (med spreadkrage och utan logga) och Etons linneskjorta ur den gröna linjen (button down, bröstficka och en mjukt skrynklig linnekvalite) är riktigt värda, båda runt 13-1400. Väljer man att lägga till några hundringar är man uppe i riktigt bra skit.
Om man vill gå upp några hundringar, vad ska man titta efter då?

Finns det några bra nätbutiker?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tenniströja i linne, kan det vara något intressant också? Då rekommenderar jag denna från Barena Venezia. Handgjord i Italien.

image.jpg


Finns att köpa här: http://www.nittygrittystore.com/men/shirts/shirt-schie-telino#
 

meo_swe

Audemars
Oj jävlar vilka bra tips man fick!
Tyvärr så är jag en sådan människa som aldrig lagt ner allt för mycket pengar på kläder, så mycket kändes lite över min prisklass. helst vill jag komma undan på ca en femhundring per skjorta, och köpa upp ett lager att ha istället för t-shirts på sommaren. Men nu måste jag testa någon lite dyrare skjorta och testa. Ett helt nytt nörderi kanske?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Kör normalt stenströms-skjortor. Provade och köpte av en händelse några dressman linneskjortor. Är otroligt nöjd med dem, speciellt om man tar i beaktelse vad man betalar för dem. Dock skäms jag lite när de är på...

Kan annars föreslå seersucker nu när sommaren närmar sig. Snyggt, svalt och helt rätt! Köp från ll bean så är priset rätt.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Italienska Camicissima köpte jag min bunt linneskjortor från vid ett besök i Rom. De är dock lite för stora nu så jag behöver nya. Tror jag ska försöka landa samma igen om det går. Billiga, sköna, stajliga.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag köpte en boomerangskjorta i vitt linne för en vecka sen. Jag betalade 1200 kr och det tror jag man får betala om linnet ska vara av bra kvalitet och en bra sydd skjorta. Hittar du bra billigare så säg till. Jag letar efter linnebyxor för de är så sköna på sommaren, men det verkar inte vara en populär produkt bland tillverkarna, i alla fall inte i vitt och svart. Linne är så vackert naturmaterial. Nackdelen är att det inte är så slitstarkt, men det är iofs inte jeans heller nuförtiden.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Maxim

Cartier
Jag plockade hem en snygg denimblå sak från Stenströms 39/Slim. Hoppas på en trevlig uppelvelse i sommar! Grymt snyg till ljusa byxor och bruna skor/skärp!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag köpte en boomerangskjorta i vitt linne för en vecka sen. Jag betalade 1200 kr och det tror jag man får betala om linnet ska vara av bra kvalitet och en bra sydd skjorta. Hittar du bra billigare så säg till. Jag letar efter linnebyxor för de är så sköna på sommaren, men det verkar inte vara en populär produkt bland tillverkarna, i alla fall inte i vitt och svart. Linne är så vackert naturmaterial. Nackdelen är att det inte är så slitstarkt, men det är iofs inte jeans heller nuförtiden.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tipset är i så fall byxor i linneblandning - exempelvis kvalitetstillverkaren Incotex signaturmodell Chinolino som är hälften bomull och hälften linne.
 

meo_swe

Audemars
Linneskjortor är ju fantastiskt! Minns min tid på Kuba när jag flanerade på Havannas gator med stråhatt, uppknäppt linneskjorta och en cigarr i mungipan! :)



J

Hade du en Rolex sub på armen också i sann Castrostil?:)
Jag planerar att sitta på Kallis i uppknäppt linneskjorta och shorts i sommar. Skrämma bort allt och alla med mitt håriga bröst och blekfeta lekamen
 
Topp