Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Linneskjortor?

Diskussion i 'Diskussion' startad av meo_swe, 19 april 2014.

1. meo_swe
    Trådstartare

meo_swe Biskop

Då sommaren närmar sig med stormsteg så måste man ju uppdatera garderoben lite.
    Fram tills förra sommaren så brukar jag köra på jeans/shorts och T-shirt under sommaren så är min klädstil lite lätt tråkig. Men förra året så fick jag ett infall och köpte en linneskjorta. Och det var nog tamigfan det smartaste jag gjort på länge. Luftig, snygg, skön och helt enkelt underbar. Men dum som man är så köpte jag bara en... Så jag tänkte fråga stilpanelen här inne om de vet någonstans där man kan tjacka linneskjortor av vettig kvalité som inte kostar skjortan (höhöh)?

Tjillevipp!

2. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Gjorde samma upptäckt för ett par somrar sedan.
    Brooks Brothers har bra linneskjortor till bra priser. (Speciellt när de har 25% på hela sortimentet, även på reavarorna, nån gång i början av maj). Sen tillkommer frakt och tull osv (plus att det blivit bökigare att beställa till Sverige på deras hemsida). Men skanna av eBay för fynd.
    Jag har ett gäng från Charles Tyrwhitt som jag har använt väldigt mycket som också hållit bra, även här till en billig peng. Är dock inte säker på att de har några linneskjortor i sitt sortiment i år (än).

3. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Det beror helt på vad ditt prisintervall är. Jag måste säga att både RL Polo "Resort Linen" (med spreadkrage och utan logga) och Etons linneskjorta ur den gröna linjen (button down, bröstficka och en mjukt skrynklig linnekvalite) är riktigt värda, båda runt 13-1400. Väljer man att lägga till några hundringar är man uppe i riktigt bra skit.

plattfot, vikgul och Sond gillar detta.
  4. Sond

Sond Friends of KS

Om man vill gå upp några hundringar, vad ska man titta efter då?

Finns det några bra nätbutiker?

5. vlm1978

vlm1978 Bonde

Har själv ett par från Vicomte A (mod. 'newport'), som fyller funktionen med bravur.

6. NickG

NickG Bonde

Från:
    Kungälv
    Haha min far gjorde samma upptäckt för några årsedan, även om inte jag kan säga att han ser särskilt bra ut i dom så kan jag ingenting säga då han verkligen älskar dom haha!
    Vet att jag hjälpte honom att beställa några från TailorStore.se, kostade runt 800kr styck om jag minns rätt.

http://www.kingmagazine.se/artiklar/king-kroner/20120521/10-linneskjortor Där har du lite olika linneskjortor i olika prisintervaller.

7. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Tror Masimo Dutti nere på Norrmalmstorg har till bra priser.

willbur gillar detta.
  8. Ernesto

Ernesto Friends of KS

willbur gillar detta.
  9. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Zara men även Massimo dutti har mycket linneskjortor, kolla även SOLO :)

10. meo_swe
    Trådstartare

meo_swe Biskop

Oj jävlar vilka bra tips man fick!
    Tyvärr så är jag en sådan människa som aldrig lagt ner allt för mycket pengar på kläder, så mycket kändes lite över min prisklass. helst vill jag komma undan på ca en femhundring per skjorta, och köpa upp ett lager att ha istället för t-shirts på sommaren. Men nu måste jag testa någon lite dyrare skjorta och testa. Ett helt nytt nörderi kanske?

11. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Jag har ett gäng Marco Polo som jag är himla nöjd med.

Skickas från min iPhone

12. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Har en från stenström jag köpte på rea.
    Helt ok inget speciellt men har hängt med några år.

13. orre

orre Stadsbo

Massimo Dutti, som någon annan sa. De kostar runt 600.

14. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla

Är Zara som HM eller? Aldrig handlat hos dom. Vet bara att det är spanskt.

15. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Ish

16. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Felpost

17. Domino

Domino Bonde

Från:
    Karlstad
    Tycker zara har en del schysta grejer

18. Singular

Jag arbetar med och bär nästan uteslutande Barba, men det är ett nischmärke från ca 1700 kronor (vilket jag tycker är jävligt värt, men är också partisk.)

19. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Kör normalt stenströms-skjortor. Provade och köpte av en händelse några dressman linneskjortor. Är otroligt nöjd med dem, speciellt om man tar i beaktelse vad man betalar för dem. Dock skäms jag lite när de är på...

Kan annars föreslå seersucker nu när sommaren närmar sig. Snyggt, svalt och helt rätt! Köp från ll bean så är priset rätt.

20. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
  21. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Du törs.

22. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Italienska Camicissima köpte jag min bunt linneskjortor från vid ett besök i Rom. De är dock lite för stora nu så jag behöver nya. Tror jag ska försöka landa samma igen om det går. Billiga, sköna, stajliga.

23. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Håller med Singular. Ralph har riktigt trevliga skjortor i roliga färger. Perfekt till sommaren.

24. stelah

stelah Biskop

Jag köpte en boomerangskjorta i vitt linne för en vecka sen. Jag betalade 1200 kr och det tror jag man får betala om linnet ska vara av bra kvalitet och en bra sydd skjorta. Hittar du bra billigare så säg till. Jag letar efter linnebyxor för de är så sköna på sommaren, men det verkar inte vara en populär produkt bland tillverkarna, i alla fall inte i vitt och svart. Linne är så vackert naturmaterial. Nackdelen är att det inte är så slitstarkt, men det är iofs inte jeans heller nuförtiden.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

25. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Jag plockade hem en snygg denimblå sak från Stenströms 39/Slim. Hoppas på en trevlig uppelvelse i sommar! Grymt snyg till ljusa byxor och bruna skor/skärp!

26. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Linneskjortor är ju fantastiskt! Minns min tid på Kuba när jag flanerade på Havannas gator med stråhatt, uppknäppt linneskjorta och en cigarr i mungipan! :)

J

Bauuer, Erikd, Ernesto och 2 andra gillar detta.
  27. Sond

Sond Friends of KS

Då måste det varit dig jag såg där. Stämmer på pricken; stråhatt, linneskjorta och cigarr..;)

Jens gillar detta.
  28. Singular

Tipset är i så fall byxor i linneblandning - exempelvis kvalitetstillverkaren Incotex signaturmodell Chinolino som är hälften bomull och hälften linne.

stelah gillar detta.
  29. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Du är min idol Jens.

Jens gillar detta.
  30. meo_swe
    Trådstartare

meo_swe Biskop

Hade du en Rolex sub på armen också i sann Castrostil?:)
    Jag planerar att sitta på Kallis i uppknäppt linneskjorta och shorts i sommar. Skrämma bort allt och alla med mitt håriga bröst och blekfeta lekamen

Jens gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield