• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Linneskjortor?

Jens

Greedo
Hade du en Rolex sub på armen också i sann Castrostil?:)
Jag planerar att sitta på Kallis i uppknäppt linneskjorta och shorts i sommar. Skrämma bort allt och alla med mitt håriga bröst och blekfeta lekamen
Det här var 2003 så det finns en möjlighet att det var en sub på armen faktiskt. Köpte min sista sub 2001 och hade den ett par år.:)

J
 

meo_swe

Audemars
Det blev fyr skjortor på Massimo dutti igår. Och va sköna de är!
Jag kommer vara coolast på stranden i sommar!

Tack för alla tips!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Nu verkar trådskaparen kanske mätt! Men jag känner att jag måste slå ett rejält slag för nya HM MAN på Norrmalmstorg i Stockholm. Jag var där igår och hade cirka 10plagg med mig in i provhytten (mycket för vara mig) det fanns schyssta linnebrallor som någon var jakt på men även skjortor!
Det känns som Sverige börjar vakna på herrmode-biten* och det är på tiden.
 

meo_swe

Audemars
Nu verkar trådskaparen kanske mätt! Men jag känner att jag måste slå ett rejält slag för nya HM MAN på Norrmalmstorg i Stockholm. Jag var där igår och hade cirka 10plagg med mig in i provhytten (mycket för vara mig) det fanns schyssta linnebrallor som någon var jakt på men även skjortor!
Det känns som Sverige börjar vakna på herrmode-biten* och det är på tiden.
Ah! Den butiken var alltså nyöppnad? Då förstår jag varför det var milslång kö till hm i fredags:p
 

Whedda

Rolex
Linneskjortor är fantastiskt men det är stor skillnad på linne och linne. Det är en väv som ofta tenderar att krympa och vrida sig om man köper sämre kvalitet medan vettiga modeller kan vara trotjänare i decennier.

Jag kan slå ett slag för Morris Heritage linneskjortor som är tillverkade i linne från Albini och har riktigt härliga mjuka cutawaykragar/buttondownkragar. Tror de ligger på 1200-1500kr.

Finns i allt från beige och vitt till ljus, mellan och indigoblått linne. Perfekt alternativ för såväl stranden som ledig vår/sommarkostym.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

meo_swe

Audemars
Ja! Nu kör vi lite necroposting här. Men jag hade helt glömt bort denna tråden.
Köpte ett gäng skjortor från massimo dutti, och DE ÄR SÅ SKÖNA!
Garantetat sommarens trotjänare för mig.
20140725_115448.jpg
 
Topp