Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bytes OT: Loake Buckingham

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Pacta sunt servanda, 17 april 2014.

1. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Pacta sunt servanda Borgare

Från:
    Stockholm
    Har ett par Loake Buckingham i storlek 7,5 som jag önskar byta. Köpta på NK i fjol och kvitto finns kvar (nypris 2 499kr), likaså finns skobox och snygga tillhörande påsar i tyg för förvaring av skorna kvar. Skorna har även lämnats in hos skomakare för ytbehandling, 1,5 cm klack under sulan (alltså inne i skon) och även 3/4 gummiskydd satt under skon för att skydda träsulan från mögel om man skulle hamna i vått. Detta möjliggör också betydligt bekvämare vardaglig användning.

Skorna säljes för att jag valde för liten storlek. Skorna är därmed också sparsamt använda, omkring 10 grr.

Bytesvärde 1 500 - 2 000 kr (?), kan även slänga med ett par skoblock för rätt deal. Bytes mot liknande skor, helst från Loake, men i storlek 8.

Loake-Buckingham.jpg

2. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Träsula? Klack inne i skon? Låter limiterat... Sälj skorna dyrt på Etsy istället.

JayJay gillar detta.
  3. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Tror det är rätt standard på Loakes dressare: http://www.herringshoes.co.uk/_shop/products/Loake-Loake Buckingham-Black Calf-2391-1291-4.jpg

Det är framförallt det främre partiet och under klacken som fått sig en vattentålig sula. Sen gällande klack inne i skon är det moddat hos skomakaren. Det är helt enkelt ett klackinlägg som är limmat under innersulan.

4. Whedda

Whedda Präst

Jag tror Andrew mest försökte göra sig lustig då det inte rör sig om några träsulor eller klackar. Lädersulan möglar inte heller för att den kommer i kontakt med vatten.

Lite tråkigt av att kladda i din tråd istället för att skicka ett PM även om jag kan förstå reaktionen när annonsen inte stämmer med sanningen.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Andrew gillar detta.
  5. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Al right.

Det var skomakarens ord om att det kan mögla. Det blev däremot inte lika halt längre.

6. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
  7. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
  8. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
  9. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    I övre bilden ser man alltså inläggen under innersulan.
    I undre bilden täcker alltså en skyddssula klacken och främre delen. Tar man bort skyddssulorna ser det ut som mittpartiet.

10. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Vill också säga det igen att jag vill helst byta! Fått ett par PM om köp, men helst vill jag byta mot liknande skor men i storlek 8/42. Detta paret är på 7,5/41,5

Sjöö Sandström Royal Straps