• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Manschettknappar

MrPlow

Rolex
ImageUploadedByTapatalk1398458585.599099.jpg

.30-06, 6,5 nu ska vi skjuta kookalv!
 

Bexa

Omega
Den 3e är omöjlig att fånga på rätt sätt för mig. sen är 1 på vift. knytena ska inhandlas näst.
 

Bilagor

  • image (2).jpeg
    image (2).jpeg
    233 KB · Visningar: 99
  • 230501052.jpg
    230501052.jpg
    18 KB · Visningar: 111
  • QC1681_854C120.jpg
    QC1681_854C120.jpg
    32.3 KB · Visningar: 111

Strindberg

Patek
2-Faktor
Som nykomling vill man inte vara för kaxig, ber om ursäkt redan nu
Jag kan inte undanhålla er denna oslagbara kombo av klocka
och manschettknappar.
Omega 24k guld från 1960 i originalask.


Helt underbara!

Men, jag säger som jag sagt till X antal kunder, och ett hyfsat antal gånger här på forumet: Nästan ingenting tillverkas i 24K guld. Jag skriver nästan för att man vet ju aldrig, någon gång kan ju någon med mer pengar än vett specialbeställt något. 18K är det i i stort sett allt utom äldre vigselringar (ofta 23K) och Thaiguld (runt 21K). 24K finns i guldtackor och är för mjukt för att göra något vettigt av.

Motbevisa mig gärna, vore roligt att se (och då menar jag roligt som i jätteintressant)!
 

Orren

Breitling
Helt underbara!

Men, jag säger som jag sagt till X antal kunder, och ett hyfsat antal gånger här på forumet: Nästan ingenting tillverkas i 24K guld. Jag skriver nästan för att man vet ju aldrig, någon gång kan ju någon med mer pengar än vett specialbeställt något. 18K är det i i stort sett allt utom äldre vigselringar (ofta 23K) och Thaiguld (runt 21K). 24K finns i guldtackor och är för mjukt för att göra något vettigt av.

Motbevisa mig gärna, vore roligt att se (och då menar jag roligt som i jätteintressant)!

Hans, du har helt rätt, tittade mer noggrant nu och dom är stämplade 750, vilket är 18K, tack för
påpekandet, jag gick på texten min far skrivit på asken utan att kolla själv.
Han köpte dom nya 1960 i Stockholm så monogrammet med ett O stämmer för mig, manuell uppdragning via
en minikrona på baksidan av uret, den har både Omega + loggan.
 

Lasseman99

Breitling
Söker vilken organisation /företag som tillhör dessa manchettknappar. Har inte hittat något forum på nätet. Tolkar bokstäverna som NHB eller NBH...
 

Bilagor

  • _20200125_113626.JPG
    _20200125_113626.JPG
    137 KB · Visningar: 3
Topp