Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: MMA

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Lindstedt, 17 augusti 2014.

1. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö
    Någon som är intresserad av MMA här? Som ska se kvällens UFC gala?

2. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Kan vi inte typ här dra gränsen för OT ämnen?

vikgul, MJ24, mace och 3 andra gillar detta.
  3. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    För mycket kramandes. Gillar Muay Thai eller K1 :)

4. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö

Om det är så är de okej för mig. Jag tycker bara det är mångt och mycket mer intressant än mycket av övrigt OT som avhandlas. Men självklart böjer jag mig för om forumet tycker det ska ut.

Haha jag är själv BJJ utövare främst och älskar kramandet ;)

5. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö

bild lånad från Harry the Jeweler

Lite On-topic: Showtime pettis med sin sönderisade Breitling

6. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Det är nog bara jag som är tråkig. Är väl kanske inte riktigt mästaren av OT, men det är.nog inte långt därifrån heller. Tycker mest att MMA har blivit hypat och det finns ingen själ kvar i det. För övrigt rätt trött på sönder tatuerade snubbar som har svårt för ord med fler än två stavelser.

Echo Delta gillar detta.
  7. Mr Skurkburk

Mr Skurkburk Stadsbo

Från:
    Lund
    fight night! både ufc o showtime boxning:)

8. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö

Hah =)

absolut. UFC börjar bli urvattnat med för mycket lågnivå snubbar som ska slåss.. Men varje kort har några bra matcher :)

StrawberryFields gillar detta.
  9. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö

Boxning har jag aldrig kommit in i. Något med att dom slåss med enorma kuddar som inte känns så spännande. Dock sjuk teknik de flesta ligger inne med :D

10. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
  11. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Jag vet inte? Lägg ut en intresseanmälan och se.

12. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö

Bitter much?

Carlton gillar detta.
  13. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Jag brukar se alla UFC galor dagen efter, pallar inte längre att vara uppe på natten.

tim ur länk, Mr Skurkburk och Målarn gillar detta.
  14. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Jag var sjukt intresserad på den tiden när galorna gick typ en gång varannan månad. Nu är det galor hela tiden och alla är stöpta ur samma form. Kan dock rekommendera dokumentären Fightville på Netflix.

Mr Skurkburk gillar detta.
  15. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö

Generellt kör jag samma men hade ändå saker att göra natten igenom så då var det trevligt =)

Ja men precis. Urvattnat :(

Ska kolla genast!

RosaCasio gillar detta.
  16. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Glorifierande av gatuslagsmål. Nej tack.

mace, Bojke, AdamST och 2 andra gillar detta.
  17. BOTL

BOTL Friends of KS

Från:
    Gefle
    Väldigt intresserad, trött på vändningen UFC har tagit! MMA utövas och gillas!

Ben Bockbrännarbolmers

Joakim Svensson gillar detta.
  18. BOTL

BOTL Friends of KS

Från:
    Gefle
    Min vän det är verkligen inte så. Till skillnad från många andra sporter så är detta riktiga idrottsmän som inte låtsas ramla med hårgele i håret, fansen försöker inte skada varandra och andras egendom. Kolla bara när de största galorna är och hur många som slåss på en derby.

Trist om du fått den uppfattningen men jag hoppas tänker om. För att höja nivån i denna sport vore det bra med fler kunniga dommare.

Ben Bockbrännarbolmers

bullen, Tobias Eriksson, Jens och 3 andra gillar detta.
  19. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Har egentligen svårt för alla kampsporter. Boxning är för mig samma sak egentligen. Det är självklart bara en smaksak, men tanken på att ungdomar har en "fighter" som idol känns inte helrätt för mig.

mace, AdamST och Rookien gillar detta.
  20. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Läser resultat ibland, men har helt slutat se i övrigt. Konceptet blev för enformigt och urvattnat.

Fotnot: Däremot har jag tränat med Niklas Bäckström och var med när han gick sitt gatlopp för att få lila bälte i BJJ.

21. meuller

meuller Bonde

Har tränat boxning och judo och ska börja träna mma den 26:e. Tycker generellt att kampsport är bra komplement till gym. Går aldrig matcher (endast tävlat i judo) och sparas sällan. För mig är det en roligare form av cardio.. Typ.

22. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Stort fan av mma! Och ännu större fan av the mauler!

23. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Följde de väldigt intensivt förut, men speciellt UFC känns lite urvattnat som sagt. Även The ultimate fighter har man tröttnat på sen länge, mycket skådespel och skit. Älskar fortfarande kolla weigh-ins/staredowns, bland det roligaste när de spårar ur. Hur mycket hype & skådespel det är även där låter jag vara osagt, roligt iaf. Mcgregor ska man se upp för.

24. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö

Jag tycker raka motsatsen, staredown där de muckar med varandra och försöker visa vem som är den kaxigaste/farligaste/mest ghetto förstör känslan av att det är en idrott. In i buren och låt nävarna snacka, annars ställ upp på en rap-bättre i närmsta förort.

25. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Givetvis givetvis, är ju mer av underhållande och marknadsföring att de spårar ur när man visa vem som är ballast osv.
    Följde Jon Jones väldigt mycket tidigare och gillade han i början när han slog igenom, nu är de mer snack ifrån hans sida trots att han är en bra athlet i sig.

26. Joakim Svensson

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
    Tränar och instruerar ganska mycket kampsport själv och har gått diverse instruktörskurser i bl.a MMA och shootfighting.
    Orkade inte läsa alla kommentarer, men att säga att MMA är för mycket "kramande" är en rätt usel kommentar, att det dessutom skulle vara "legal misshandel" eller liknande är en än mer korkad kommentar.
    Finns andra forum för kampsport förresten... Tycker vi kan diskutera klockor här istället :pompus:

Mforce, BOTL och Spencer gillar detta.
  27. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Finner det mycket underhållande och försöker se det som finns tillgängligt på tv och i mån av tid.

J

28. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Tittade mycket förr då jag boxades men nu var det ett tag sedan jag såg något. Är mest intresserad av stående fight så ibland blir matcherna lite sega då det är mycket grappling. Tittade mycket på K1 som gick förr, finns det kvar??

29. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

Har följt det sporadiskt, dels när det började (och Royce Gracie var oövervinnerlig), sedan en hel del när TUF började visas och på senare tid mest när Alexander eller någon annan svensk är med. Har lite gemensamma bekanta och han verkar vara en ganska vettig person, sedan blir det ju roligare att följa då också :)
    Och GSP har ju varit en favorit från starten..

K1 har jag kikat på en hel del också, mestadels under tiden Peter Aerts och Remy Bonjasky var som störst, kikade även på galan i Sverige ett par ggr och det var nog mer underhållande matcher än när det var UFC i Sverige även om det inte går att jämföra inramningen. En annan favorit i K1 var Ruslan Karaev, herregud vilka combos han kunde mata på!

30. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Vad har cykel eller cigarrer mer med klockor att göra än MMA?

Jag är noll intresserad av MMA dock. Men klart det får finnas en MMA tråd!