• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musik!

nissehult

Patek
2-Faktor
Precis allt var bättre förr.

Ha, ha. Har du också en del gråa hår? ;) Men näe, allt var inte bättre förr - speciellt inte inom musik, film och litteratur. Men visst, Jarre är en fantastisk artist. Jag såg han på Skavlan för någon vecka sedan - den första intervjun jag har sett med honom. Han verkade rätt sund, intelligent och allmänt trevlig. Sen att han inte har gjort så mycket bra efter skivan Rendez-Vous skulle man ju kunna tycka styrker din tes :)

Hur som helst, de där åren runt 80-strecket var en ganska spännande tid inom elektronisk musik, speciellt med de som satsade mer på melodier och att bygga ljudmattor än att maximera synth-effekterna. En av mina husgudar var Vince Clark. Här med en oerhört vacker låt:

 

carlanton

Audemars
Obligatorisk sommarlyssning:

Sleep - Dopesmoker. Kanske den bästa stoner/doom-plattan som gjorts. Skivan består av en lång låt på strax över en timme. Som så många andra guldkorn från Southern Lord finns den inte på Spotify, men jag tycker gott man kan köpa vinylen bara för omslagets skull.

Drop out of life with bong in hand
Follow the Smoke toward the Riff filled Land.

image.jpeg
 
Topp