• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musik!

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Kommer aldrig glömma Arvikafestivalen nåt år. Låg i slänten ner mot stora scenen och chillade i solen, försökte stilla bakfyllan, när marken plötsligt börjar vibrera och mullra. Lätt panikslagen ser jag 2000 lesbianer välla ner mot scenen från campingen.. :) Spelningen var bra, men just det kommer jag aldrig att glömma! :)

Arvika var cool! Var där nå´n gång slutet -90-talet med Einsturtzende Neubahn (?) (EDIT: Neubauten hette dom ju!) som headline. Inte min grej, men minns att vi såg Clawfinger på en av de mindre scenerna. Dom var coola. Peps Persson minns jag oxå i nån slags dimma. Fan vet vilka mer vi såg...

Kommer oxå ihåg att vi käkade frukost på nån MC-klubb nå´n km från campingen.
 

Icaras

Rolex
Fick frågan i julas av en gammal kompis om vilka 30 album som betyder mest för mig så jag svarade med följande: 1. Pearl jam - Ten

2. Tool - Aenema

3. Alice in chains - Dirt

4. Soundgarden - Superunknown

5. Metallica - ...And Justice For All

6. Entombed - Wolverine Blues

7. Stone temple pilots - Purple

8. Foo Fighters - Foo Fighters

9. Rage Against The Machine - Rage Against The Machine

10. Monster Magnet - Dopes to infinity

11. In flames - Soundtrack to your escape

12. Queens Of The Stone Age - R

13. Mustasch - above All

14. Pantera - Vulgar display of power

15. Jamiroquai - Synkronized

16. Soundtrack of our lives - Welcome to the infant freebase

17. A Perfect Circle - Mer de Noms

18. Smashing Pumkins - Siamese Dream

19. Morrisey - Vauxhall and I

20. Sting & the police - The very best of sting and the police

21. Counting Crows - August & Everything after

22. Kent - Isola

23. Hellacopters - Paying the dues

24. Red Hot Chili Peppers- Blood Sugar Sex Magik

25. Korn - Korn

26. Marilyn Manson - Portrait of an American Family

27. System of a Down -

28. The Hives -

29. Oasis - (What´s the story) Morning Glory?

30. Coldplay - Parachutes

Tror ni kan hitta lite gobitar här! ;-) Go helg!


Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Grym lista! Roligt att det redan är ett flertal i tråden som gillar APC och Tool. Däremot förvånad att inte så många visat intresse för Nine Inch Nails tidiga plattor. Trent Reznor producerade ju samtidigt Marilyn Mansons lysande platta Antichrist Superstar :).
Den skivan tillsammans med Metallicas Kill 'Em All och ReLoad var de första skivorna jag köpte, när jag var 8-9år gammal sen har det gått utför ;) :cigar:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Fick frågan i julas av en gammal kompis om vilka 30 album som betyder mest för mig så jag svarade med följande:
* lång lista*

Fan, du glömde ju allt med Faith No More!!!
Bästa/mest "hållbara" -90-talsbandet. (förutom Pearl Jam!)
Allt från Angel Dust & framåt är 100% grymt!!!

Om du inte lyssnat på dom; gör dig själv en tjänst & gör det. Framför allt "King for a day, fool for a lifetime" - otroligt bra!
*drar igång Spotify*
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Grym lista! Roligt att det redan är ett flertal i tråden som gillar APC och Tool. Däremot förvånad att inte så många visat intresse för Nine Inch Nails tidiga plattor. Trent Reznor producerade ju samtidigt Marilyn Mansons lysande platta Antichrist Superstar :).
Den skivan tillsammans med Metallicas Kill 'Em All och ReLoad var de första skivorna jag köpte, när jag var 8-9år gammal sen har det gått utför ;) :cigar:
Trent har för mig växt de senaste 15åren. Grym producent och musiker.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fan, du glömde ju allt med Faith No More!!!
Bästa/mest "hållbara" -90-talsbandet. (förutom Pearl Jam!)
Allt från Angel Dust & framåt är 100% grymt!!!

Om du inte lyssnat på dom; gör dig själv en tjänst & gör det. Framför allt "King for a day, fool for a lifetime" - otroligt bra!
*drar igång Spotify*
Jävligt sant! Lyssnade jävulskt mycket på dem med. Såg faktiskt Mike patton på malmöfestivalen härom året. Vilket geni!


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jävligt sant! Lyssnade jävulskt mycket på dem med. Såg faktiskt Mike patton på malmöfestivalen härom året. Vilket geni!


Sent from my iPad using Tapatalk


Hårfin gräns mellan geni & galenpanna. :D
Mycket han har gjort (med Mr Bungle & Tomahawk) är f-n helt olyssningsbart. Men det finns guldkorn även i dom projekten!
Undrar vem i "Faith..." som "höll tillbaka" så det blev lyssningsbart? Även om det ballar ur ibland som i "Ugly in the morning" m.fl... :D

Nä; nu ska jag nog sluta OT posta för i afton! Kanske en till i "Ställ ner ditt gas"-tråden, men sen är det slut för ikväll!

Go´ natt!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grym lista! Roligt att det redan är ett flertal i tråden som gillar APC och Tool. Däremot förvånad att inte så många visat intresse för Nine Inch Nails tidiga plattor. Trent Reznor producerade ju samtidigt Marilyn Mansons lysande platta Antichrist Superstar :).
Den skivan tillsammans med Metallicas Kill 'Em All och ReLoad var de första skivorna jag köpte, när jag var 8-9år gammal sen har det gått utför ;) :cigar:
Ni som gillar Dream Theater, Tool och APC, kolla in australiensiska bandet Karnivool. Lite poppigare men en hel del likheter.
 

Galaxy

Rolex
Gillar
lm_edsheeran_500px.jpg
 

demondave

Rolex
Var just och kollade på ett av mina favoritband, speciellt live; Grande Roses. Så förbaskat bra, rekommenderas varmt! Finns givetvis på Spotify.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Några låtar som snurrar nu bara:

Pink Floyd - The great gig in the sky
Marillion - Grendel
System of a down - Revenga
Monster Magnet - Crop circle
Soundtrack of our lives - This is the beginning
Johnossi - Gone forever
Timo Räisänen - Sixteen
Radiohead - Exit music (for a film)
The Fine arts showcase - Friday on my knees
Kent - Elite
Thåström - Kort biografi med litet testamente
Dire Straits - Telegraph road
Muse - Undisclosed desires
Ulf Lundell- Stjärnorna
 

Owaysis

Cartier
Några låtar som snurrar nu bara:

Pink Floyd - The great gig in the sky
Marillion - Grendel
System of a down - Revenga
Monster Magnet - Crop circle
Soundtrack of our lives - This is the beginning
Johnossi - Gone forever
Timo Räisänen - Sixteen
Radiohead - Exit music (for a film)
The Fine arts showcase - Friday on my knees
Kent - Elite
Thåström - Kort biografi med litet testamente
Dire Straits - Telegraph road
Muse - Undisclosed desires
Ulf Lundell- Stjärnorna

Telegraph road med Dire Straits, nu snackar vi!!
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Ja det är så sant det du säger om Noel, han shreddar kanske inte i 200 bpm men alt han gör låter så melodiskt perfekt och det i sig tycker jag är något som tyder på en duktig gitarrist.

Hahaha ja det är en rolig historia, "It's all about the chocolatebrown Rolls Royce man!!"

Håller med, Oasis är fortfarande grymma - har också sett dem Live o det var löjligt bra.
 

David

Bödeln
Rensar ni ut musik som inte platsar längre? (Eller som kanske var felköp från början?)

Jag använder shuffle rätt ofta, och då jag blivit sämre på att religiöst betygsätta låtar gör jag numera så att låtar jag aldrig vill höra igen får en etta. Då och då kollar jag om det finns något album med många ettor, de åker ut, ibland med undantag för enstaka låtar.

Nu senast upptäckte jag att Mraz-skivan Love is a Four Letter Word bestod av nästan uteslutande ettor. Jag köpte den utan att förlyssna eftersom We Sing, We Dance, We Steal Things är ett i genomsnitt femstjärnigt album.

Alla Skrillex-remixar strök med, och så gott som hela Alice Cooper-katalogen. Även Frank Oceans Channel Orange åkte ut, var inte min grej, samt allt av Tyler the Creator.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Neil Young är en stor favorit som jag fått se live några gånger, helt underbar spelning i globen runt ~2000 som jag inte kommer att glömma :) Favoritspåret just nu är "Eldorado" eller hela "Le Noise"-skivan, underbar producent som styrde upp den..
Sommaren 2001 tillsammans med Crazy Horse? Neil gjorde en jävligt larmig, introvert och lång (nästan 20 min) version av "Like a hurricane". Black Crowes som förband? Isf var jag på samma konsert. Jävligt bra, även om det var en besvikelse att denna spelning var den enda under turnén som han inte spelade "Fuckin' Up". Har för övrigt en bootleg från denna konsert, så om du skulle vilja ha den i MP3-format skulle det nog gå att ordna. (EDIT: kom just på att jag inte har någon CD/DVD-spelare på min nya dator, och då blir det naturligtvis lite svårare att rippa den skivan, men kan nog göra ett försök på jobbet)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Sommaren 2001 tillsammans med Crazy Horse? Neil gjorde en jävligt larmig, introvert och lång (nästan 20 min) version av "Like a hurricane". Black Crowes som förband? Isf var jag på samma konsert. Jävligt bra, även om det var en besvikelse att denna spelning var den enda under turnén som han inte spelade "Fuckin' Up". Har för övrigt en bootleg från denna konsert, så om du skulle vilja ha den i MP3-format skulle det nog gå att ordna. (EDIT: kom just på att jag inte har någon CD/DVD-spelare på min nya dator, och då blir det naturligtvis lite svårare att rippa den skivan, men kan nog göra ett försök på jobbet)

Alldeles korrekt! Hade glömt av Black Crowes dock, rätt bra det också :)

Tacksam för erbjudandet men det behövs inte, hade du däremot haft det på video så hade det varit väldigt intressant! :)
 
I och med att tråden är från 2014 och inte 2008 har vi svaret på frågan

Att åberopa årtal är till att antyda en liten lätt fluga eller one hit wonder som passerade stort och grandiost för att senare bli utföst bakvägen. Hade det handlat om Basshunter eller dylikt hade jag haft klar förståelse. I Kents fall är det väl inte riktigt så även om de förstås inte är lika i ropet nu som då. I samband med tråden om medlemmars ålder blev jag som sagt förvånad. Trodde på mer utfall iom den för mig förvånansvärt låga medelåldern på forumet. (=
 
  • Like
Reactions: MBx
Topp