• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musik!

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
skulle precis skriva ett inlägg och beklaga mig över ett det var så lite, eller ingen, hip hop och så möts man av det här på sista sidan. grymt! jag fyller på med denna:


och eftersom common nämndes:


(Originalvideon från The Chappelle Show stod inte att finna med mobilen)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
AP and that Piguet wear the breitling when I'm bored, got a masterpiece and a 41mm you aint even know it...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
skulle precis skriva ett inlägg och beklaga mig över ett det var så lite, eller ingen, hip hop och så möts man av det här på sista sidan. grymt! jag fyller på med denna:


och eftersom common nämndes:


(Originalvideon från The Chappelle Show stod inte att finna med mobilen)

Koll.... bra... hårt att ha koll på att den kickades hos Chappelle...
 

Owaysis

Cartier
Har spenderat hela dagen med att lyssna på gamla Dire Straits spelningar som finns på Youtube. En som verkligen har fastnat är när Mark kör Brotherns in arms med Clapton på Wembley -88 för att fira Mandelas födelsedag.

Allt med det där framträdandet är helt perfekt. Man är där för att hylla en stor ledare som sitter fängslad, på ett fullsmockat Wembley, Clapton på komp, det är rätt blåsigt plus rökmaskin gör att det ser episkt ut. Sedan så är gitarrspelandet av Mark Knopfler helt jävla sjukt alltså.. Tonen på hans gitarr kan vara bland det bästa jag någonsin hört, hans riff skär ända in i benmärgen på en.. Lyssna bara på solot vid 5:45

 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Har spenderat hela dagen med att lyssna på gamla Dire Straits spelningar som finns på Youtube. En som verkligen har fastnat är när Mark kör Brotherns in arms med Clapton på Wembley -88 för att fira Mandelas födelsedag.

Allt med det där framträdandet är helt perfekt. Man är där för att hylla en stor ledare som sitter fängslad, på ett fullsmockat Wembley, Clapton på komp, det är rätt blåsigt plus rökmaskin gör att det ser episkt ut. Sedan så är gitarrspelandet av Mark Knopfler helt jävla sjukt alltså.. Tonen på hans gitarr kan vara bland det bästa jag någonsin hört, hans riff skär ända in i benmärgen på en.. Lyssna bara på solot vid 5:45

Knopfler är KUNGEN....:cigar:
 

Glusch

Cartier
Storebror min fick mig att börja lyssna på rock och metal precis innan tonåren. Om man vill ha svaret på om jag faktiskt gillade det eller om jag gjorde det för att jag ville vara mer som honom, får man se i stjärnorna efter det. Däremot lever det fortfarande kvar i mig alla år senare.

Idag har det varit osedvanligt mycket Sabaton, särskilt från skivan Carolus Rex t ex (de svenska versionerna såklart):

Carolus Rex
Karolinens Bön
En livstid i krig
Poltava
 
Topp