• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT : Mynt / Myntsamling - dags att sälja eller inte?

D

Deleted member 1154

Guest
Har lite mynt som jag sparat , svenska
1öre, 5öre, 10 öre, 25 öre, 50 öre, 1kr, 2kr
ca 1900-1985 typ

Dags att sälja , tror ni inte det?

nån som är insatt i myntsamlandet i dagsläget?

vill nog sälja av dem
 

hedbrg

Panerai
Har svårt att se att de skulle va nån särskild myntpeak just nu men vill du sälja är de väl bara att sälja
 

WBergdahl

Panerai
Tror inte att det finns några stora summor att hämta hem med dom mynten tyvärr...
Det mesta är nog mynt som alla svenskar kan hitta om man städar igenom mor/far-föräldrarnas hem
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Har också massa gamla mynt men inte tusan betingar de något högt värde i dagsläget. Skulle inte sälja av dem för några hundringar när man kan låta dem gå vidare i familjen
 

Greven

Audemars
Min far ärvde en myntsamling av svenska mynt och han gick till en mynthandlare för en värdering och ett bud. Tyvärr fick han inte ett så högt bud på så han sålde istället samlingen del för del på Tradera. Rätt mycket jobb, men han fick ihop ganska okej med pengar. Lättare alltså att dela upp samlingen än att sälja iväg hela. Det är min erfarenhet. Lycka till!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Handlar det om vanliga använda cirkulationmynt så räkna inte med något större värde då det finns mängder av dom i burkar och askar ute i hemmen. Kolla som sagts Tradera så får du en uppfattning. Undantag är de lite äldre mynten som innehåller en del silver som drar upp värdet till åtminstone silvervärdet. Silver står lågt nu så där finns anledning att vänta in en framtida prispeak.
 
Topp