• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT mystiska pengar

Bexa

Omega
Skulle kolla om jag hade nog med pengar på kortet för en liten natt burgare, och jag ser att jag har fått 4000kr från ingenstans. Finns inget i historiken om att någon skickade dem.
Poff!
Vad är detta?
 

Bexa

Omega
Jaha, har ringt banken och de vet ingenting. Hon påstår att de är mina pengar och att de alltid funnits på kontot. Men jag loggade in igår via telefonen och då fanns det inga 4000kr någonstans.
De är väl bara tacka och ta emot. Man har ju koll på sina pengar!:confused:

Man står med en fot i graven, minnet är de första som går. Får se om jag hinner bli 25 i dec.:oldman:
 
Senast ändrad:

Hallis

Panerai
2-Faktor
Kan vara så att condoctio indebiti aktualiseras. Spara pengarna på separat konto och gör inte av med dem är mitt råd. Du är medveten om pengarna och kan således inte spendera dessa i god tro, gör fler efterforskningar om vad de kommer från men spendera inte!
 

Bexa

Omega
När jag sitter och plussar och minusar alla utgifter och inkomster sen 3 nov så verkar de stämma. dock konstigt att 4000 bara försvann på mobilen. Men som hon sa på banken så kan appen har strulat och visat fel. Då de legat och lurat någonstans i några dagar så hade jag trott att jag hade mindre än vad jag egentligen hade.
Bra de iaf, de kommer att behövas inför julen.
 

joca

Patek
2-Faktor
När jag sitter och plussar och minusar alla utgifter och inkomster sen 3 nov så verkar de stämma. dock konstigt att 4000 bara försvann på mobilen. Men som hon sa på banken så kan appen har strulat och visat fel. Då de legat och lurat någonstans i några dagar så hade jag trott att jag hade mindre än vad jag egentligen hade.
Bra de iaf, de kommer att behövas inför julen.
Alltid trevligt, hade varit värre om du haft -4000 helt plötsligt :D
Bara tacka och ta emot (och självklart vara lite sur för att appen inte funkat som den ska) :)
 

MariaE

Panerai
Vänta bara. Snart får du brev från banken om att du ska förklara varifrån pengarna kommer. Om du inte redovisar det skriftligt inom tre dagar så kommer banken spärra alla dina konton för vidare utredning. I väntan på din skriftliga redovisning så stoppas alla överföringar till och från ditt konto.

Hände mig.
 

mega

Rolex
Jag fick in ca 30.000:- på mitt konto för massor av år sen. Jag väntade ett helt år med att göra av med dom. Efter ungefär två år så hör Den Norske Bank (DNB) av sig och vill ha tillbaka sina pengar... Jag gjorde så mycket motstånd jag orkade men det var förstås meningslöst, bara bita ihop och betala tillbaka.
Se till att få skriftligt på att pengarna är dina.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag tror jag kommer att vara värst här.. Men för ett 10-tals år sedan så loggade jag in på företagets bankkonto som visade 900.000.000 för mycket.
Det var ca 896 miljoner mer än vad vi brukade ha..
Det saldot stod sig i ca en vecka innan vår bankman hörde av sig och var fly förbannad för att vi inte hade hört av oss när vi upptäckte det..
Mitt enda försvar var att jag tyckte det såg djävligt häftigt ut med alla dessa nollor :D

En print screen på det saldot satt sedan på kontorets vägg i ett år.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag tror jag kommer att vara värst här.. Men för ett 10-tals år sedan så loggade jag in på företagets bankkonto som visade 900.000.000 för mycket.
Det var ca 896 miljoner mer än vad vi brukade ha..
Det saldot stod sig i ca en vecka innan vår bankman hörde av sig och var fly förbannad för att vi inte hade hört av oss när vi upptäckte det..
Mitt enda försvar var att jag tyckte det såg djävligt häftigt ut med alla dessa nollor :D

En print screen på det saldot satt sedan på kontorets vägg i ett år.

Haha! En liknande sak hände en kompis företag. Men han fick ett samtal efter bara några timmar. :D
 

Jonaz

Rolex
Jag tror jag kommer att vara värst här.. Men för ett 10-tals år sedan så loggade jag in på företagets bankkonto som visade 900.000.000 för mycket.
Det var ca 896 miljoner mer än vad vi brukade ha..
Det saldot stod sig i ca en vecka innan vår bankman hörde av sig och var fly förbannad för att vi inte hade hört av oss när vi upptäckte det..
Mitt enda försvar var att jag tyckte det såg djävligt häftigt ut med alla dessa nollor :D

En print screen på det saldot satt sedan på kontorets vägg i ett år.

Och där har vi en summa som hade varit värd att fly landet. Vad hindrade dig?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Och där har vi en summa som hade varit värd att fly landet. Vad hindrade dig?

Tanken slog mig faktiskt som hastigast.
Men hur skulle man göra det? Svårt att ta ut hundratals miljoner i cash på bankkontoret.
Ringa någon random bank i ett skatteparadis och öppna ett konto per telefon?
Antagligen ganska svårt att genomföra i praktiken när det är bråttom och pengar man inte kan förklara var de kommer ifrån.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag tror jag kommer att vara värst här.. Men för ett 10-tals år sedan så loggade jag in på företagets bankkonto som visade 900.000.000 för mycket.
Det var ca 896 miljoner mer än vad vi brukade ha..
Det saldot stod sig i ca en vecka innan vår bankman hörde av sig och var fly förbannad för att vi inte hade hört av oss när vi upptäckte det..
Mitt enda försvar var att jag tyckte det såg djävligt häftigt ut med alla dessa nollor :D

En print screen på det saldot satt sedan på kontorets vägg i ett år.


Aaaah det förklarar alla Pateks ;)
 
Topp