• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Nätverksproblem (titta gärna hit)

Galaxy

Rolex
Hej!

Sorry för att jag går OT, men måste lämna in ett skolarbete ikväll, och så dyker detta problem upp. Efter att internet krånglade startade jag om min router som vanligt, men nu fungerar helt plötsligt inga engelska sidor, och inte heller några bilder visas. Har någon en aning om vad detta kan bero på? Klocksnack, SvD, Blocket etc. fungerar finfint, men när jag besöker en sida som ligger på en utländsk server (Twitter, Facebook etc.) så fungerar detta inte. Hur i hela sjutton kan detta hända? Upplever någon annan med Telia samma problem just nu, eller har jag råkat röra någon knapp jag inte borde rört?

Uppskattar snabba svar väldigt mycket!

Mvh
 

Nexus

Panerai
Känns som något DNS-problem. Kan vara en miljard olika grejer som ballt ur, men jag skulle råda dig att börja med att helt sonika stänga av routern och låta den vara så någon minut. Starta om alla enheter som anslutet till den, och starta sedan routern i fråga.

Angående Tele2 har det spökat för mig med under dagen. Jag har varit övertygad om att det är Guds straff för mitt syndfulla leverne, men då det drabbar andra så är det nog något nätstrul.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Känns som något DNS-problem. Kan vara en miljard olika grejer som ballt ur, men jag skulle råda dig att börja med att helt sonika stänga av routern och låta den vara så någon minut. Starta om alla enheter som anslutet till den, och starta sedan routern i fråga.

Angående Tele2 har det spökat för mig med under dagen. Jag har varit övertygad om att det är Guds straff för mitt syndfulla leverne, men då det drabbar andra så är det nog något nätstrul.
Eller så har Skynet börjat ta fart efter Googles uppköp av Twitch
 

Galaxy

Rolex
Känns som något DNS-problem. Kan vara en miljard olika grejer som ballt ur, men jag skulle råda dig att börja med att helt sonika stänga av routern och låta den vara så någon minut. Starta om alla enheter som anslutet till den, och starta sedan routern i fråga.

Angående Tele2 har det spökat för mig med under dagen. Jag har varit övertygad om att det är Guds straff för mitt syndfulla leverne, men då det drabbar andra så är det nog något nätstrul.

Ska testa, tackar!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Har exakt samma problem. Telia.

Skulle tippa på DNS-problem. Tyvärr inte så mycket du kan göra åt det själv just nu.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ursäkta min idioti om jag har fel nu, men togs inte ett jättelikt hackernätverk idag? Skulle väl kunna vara en hämndaktion
 

Warwian

Cartier
Hej!
Sorry för att jag går OT, men måste lämna in ett skolarbete ikväll, och så dyker detta problem upp. Efter att internet krånglade startade jag om min router som vanligt, men nu fungerar helt plötsligt inga engelska sidor, och inte heller några bilder visas. Har någon en aning om vad detta kan bero på? Klocksnack, SvD, Blocket etc. fungerar finfint, men när jag besöker en sida som ligger på en utländsk server (Twitter, Facebook etc.) så fungerar detta inte. Hur i hela sjutton kan detta hända? Upplever någon annan med Telia samma problem just nu, eller har jag råkat röra någon knapp jag inte borde rört?
Uppskattar snabba svar väldigt mycket!
Mvh

Känns som något DNS-problem. Kan vara en miljard olika grejer som ballt ur, men jag skulle råda dig att börja med att helt sonika stänga av routern och låta den vara så någon minut. Starta om alla enheter som anslutet till den, och starta sedan routern i fråga.

Angående Tele2 har det spökat för mig med under dagen. Jag har varit övertygad om att det är Guds straff för mitt syndfulla leverne, men då det drabbar andra så är det nog något nätstrul.

Tänkte precis kommentera att jag också misstänkte DNS-problem. Testa att köra följande i kommandoprompten:
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

Värt att notera är att /release dödar uppkopplingen tills du kört /renew.

Värt ett försök!
 

Nexus

Panerai
Eller så har Skynet börjat ta fart efter Googles uppköp av Twitch

Jag avslutade kvällen med en whisky och tog sedan en näve sömntabletter. Jag gjorde misstaget att hänga här lite för länge. Så just nu är jag jääääävligt flöddrad och har fler närdstridsvapen inom räckhåll än vad jag har haft sexpartners under mitt liv.
Så, KOM MOT MIG SKYNET!!!!
 

Boris Balkan

Fark you!
Jag har varit övertygad om att det är Guds straff för mitt syndfulla leverne, men då det drabbar andra så är det nog något nätstrul.

Det är nog Gud ändå som ligger bakom med tanke på ditt antal inlägg... :pirate:

image.jpg
 
Topp