• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

hublot

Omega
Kan inte annat än hålla med. Väldigt tråkigt med vettel, hade ju velat se kimi kvala lite bättre för då hade han varit väldigt farlig i alla race.

vad tror ni om nästa säsong med nya motorer?
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Sedan länge. Har tyvärr tappat intresse för sporten. Brukade noggrant följa kval etc. Minns en sommar då jag under pågående semester med sambo och svärfar, prompt hävdade att jag måste se kvalet. Vi alla satte oss ned på ett fik i Lidköping och jag såg racet på en öppen streaming. Skulle aldrig hända numera. Om inte Lewis börjar dominera
 

Junichi

Breitling
Följde när jag var liten men sen efter Schumacher och häkkinen så blev det en paus tills för nått år sen då lotus kom tillbaka med århundradets snyggaste F1-bil. Årets säsong har varit tråkig pga vettel, hoppas de kan bli lite ändring till nästa år
 

Camo00

Patek
Också följt lite halvhjärtat den här säsongen, tappade intresset vi sommaruppehållet...
Det har ju iofs varit grymt underhållande racing de senaste två åren, jämfört med under Schumis glansår, men det kändes ändå avgjort efter halva säsongen...

Personligen investerade jag mycket energi i att hålla på BMW, och såg fram emot att Kubica skulle vinna VM i en blåvit bil. Men det gick ju sådär... Så nu är jag lite vilsen. Håller mest på Kimi, men saknar att ha ett uttalat favoritteam...
 

Fsjberg

Cartier
Följer också F1, men precis som många andra så tappade jag intresset lite i år. Hoppas dock det kan bli lite ändring på ordningen till nästa år.
 

Sond

Patek
Har följt F1 så länge jag minns. Men i år har intresset ebbat ut. Vettel är för överlägsen och det händer för lite nere i kön. Jag skulle gärna se att de komplicerade några delar typ begränsa telemetrin, använd tre olika däcktyper per race var av två måste användas etc.
 

Sudo

Breitling
Har börjat följa det igen efter några års uppehåll. Bra racing i och med drs och kers, känns som att det blivit fler omkörningar sen de infördes. Dock är toppstriden ganska ointressant i och med Vettel (även om jag inte har något emot honom).
 

Johan M

Cartier
Jo jag följer det, jag har inte missat ett lopp sedan Schumacher bröt benet. Ser FP2 och 3, kval och race. Ser även GP2-racen och det igår var riktigt bra!

Favoritföraren är Räikkönen och favoritstallet McLaren. Där var några riktigt frustrerande år, Räikkönen och McLaren borde haft några titlar tillsammans.
 

hublot

Omega
Också följt lite halvhjärtat den här säsongen, tappade intresset vi sommaruppehållet...
Det har ju iofs varit grymt underhållande racing de senaste två åren, jämfört med under Schumis glansår, men det kändes ändå avgjort efter halva säsongen...

Personligen investerade jag mycket energi i att hålla på BMW, och såg fram emot att Kubica skulle vinna VM i en blåvit bil. Men det gick ju sådär... Så nu är jag lite vilsen. Håller mest på Kimi, men saknar att ha ett uttalat favoritteam...
lite synd vad som hände med kubica, tror han e borta helt nu.
Har följt F1 så länge jag minns. Men i år har intresset ebbat ut. Vettel är för överlägsen och det händer för lite nere i kön. Jag skulle gärna se att de komplicerade några delar typ begränsa telemetrin, använd tre olika däcktyper per race var av två måste användas etc.
kan hålla med att det blev lite trist men det är ungefär som när schumacher var på topp, hoppas det ändras tills nästa år när dom byter motoer.
Jo jag följer det, jag har inte missat ett lopp sedan Schumacher bröt benet. Ser FP2 och 3, kval och race. Ser även GP2-racen och det igår var riktigt bra!

Favoritföraren är Räikkönen och favoritstallet McLaren. Där var några riktigt frustrerande år, Räikkönen och McLaren borde haft några titlar tillsammans.
jag ser oftast alla fp kval och race, ser även dom flesta gp2 och min BÄTTRE HÄLFT hatar det :p har även fått min son på 2.5 att älska det hehe. ja men helt ärligt, ericsson han är ju inte så bra som man hade velat. tror du det blir en säsongt till för han eller han åker ut? hörde att det var en del team i worl series som jaga han.
 

Henke303

Cartier
Jag följer F1. Kollar på Abu Dhabi just nu, ser ut att bli samma visa som vanligt. Det enda intressanta som återstår den här säsongen är väl att se vilka som blir "best of the rest" som Rosberg sa igår.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
lite synd vad som hände med kubica, tror han e borta helt nu.

kan hålla med att det blev lite trist men det är ungefär som när schumacher var på topp, hoppas det ändras tills nästa år när dom byter motoer.

jag ser oftast alla fp kval och race, ser även dom flesta gp2 och min BÄTTRE HÄLFT hatar det :p har även fått min son på 2.5 att älska det hehe. ja men helt ärligt, ericsson han är ju inte så bra som man hade velat. tror du det blir en säsongt till för han eller han åker ut? hörde att det var en del team i worl series som jaga han.

Marcus har väl kört 3-4 år i klassen. Hade mycket oflyt i början av säsongen och mycket strul, men har sytt ihop säsongen bra tycker jag. F1 är ju tyvärr helt orealistiskt så länge han inte dominerar totalt eller får HM eller Ikea som sponsor. Han skulle inte göra bort sig. Men jag tror det är dags att ta en reträtt till en karriär som avlönat proffs i sportvagn, Dtm eller kanske i USA. Han har ju Kenny Bräck som mentor/coach och han har ju bra USA kontakter. Synd att ovalbana är så farligt bara...

Felix Rosenqvist är en kille som jag tror mer på. Har kommit 2a de två senaste åren i F3 euroseries och har stöd av Mercedes. Smart, snabb och komplett förare med bra "racecraft". Behärskar alla situationer. Kom väl 2a i Macau ifjol så att runda av f3 karriären med en seger i år skulle sitta fint. Nästan steg för honom blir nog Dtm. Tyvärr räcker det inte med att vara duktig för att nå F1.
 

hublot

Omega
Marcus har väl kört 3-4 år i klassen. Hade mycket oflyt i början av säsongen och mycket strul, men har sytt ihop säsongen bra tycker jag. F1 är ju tyvärr helt orealistiskt så länge han inte dominerar totalt eller får HM eller Ikea som sponsor. Han skulle inte göra bort sig. Men jag tror det är dags att ta en reträtt till en karriär som avlönat proffs i sportvagn, Dtm eller kanske i USA. Han har ju Kenny Bräck som mentor/coach och han har ju bra USA kontakter. Synd att ovalbana är så farligt bara...

Felix Rosenqvist är en kille som jag tror mer på. Har kommit 2a de två senaste åren i F3 euroseries och har stöd av Mercedes. Smart, snabb och komplett förare med bra "racecraft". Behärskar alla situationer. Kom väl 2a i Macau ifjol så att runda av f3 karriären med en seger i år skulle sitta fint. Nästan steg för honom blir nog Dtm. Tyvärr räcker det inte med att vara duktig för att nå F1.
En riktigt bra förare håller sig ifrån allt sånt han va inblandad i början, titta på kimi.
Precis som du så tror jag mer på Rosenqvist, kan ju hoppas att han tar steget upo till gp2 och kör skiten av alla.
Följt F1 maniskt sedan 96. Förra året dog intresset nästan helt och i år har jag sett tre race. Nästa år då Kimi är tillbaka i Ferrari så ska jag börja kolla igen.
Precis som jag och jag börjar tröttna på det med. Hoppas nästa säsong blir bättre. Gillat kimi starkt men tyvärr inte ferrari, men å andra sidan så har nog inte mycket till val. Ingen annan bra sits och lotus har inga pengar
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Precis som jag och jag börjar tröttna på det med. Hoppas nästa säsong blir bättre. Gillat kimi starkt men tyvärr inte ferrari, men å andra sidan så har nog inte mycket till val. Ingen annan bra sits och lotus har inga pengar

Jag har aldrig varit någon team follower så dit Kimi går följer jag med. Han får sitta i vilken bil som helst så länge den är konkurrenskraftig :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
I Helgen så var fajten mellan Massa och Alonso härlig och det var väldigt tråkigt att inte Massa kunde eller hade möjlighet att fullfölja den. Alonsos utgång från depån såg farlig ut, men jag har svårt att bedömma om det var hans fel eller om han blev trängd av Toro Rosson.

Massa har en tendens att tappa tempot i loppen. Kan det vara dålig kondis eller bara dålig strategi?

Vad ska man tro om Kimi? Ville han inte köra mer? Missade själv starten men hörde från andra att det såg misstänkt klantigt ut för att vara Kimi.
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Älskar racing och allt som går att tanka. Tänkte förverkliga min dröm och ta racinglicens nästa år.

Har följt F1 sedan Ronnie Pettersson körde. De sista åren mer sporadiskt.
Tycker att det varit lite för förutsägbart de sista säsongerna och önskat det var jämnare. Gillar Lewis.
 

hublot

Omega
I Helgen så var fajten mellan Massa och Alonso härlig och det var väldigt tråkigt att inte Massa kunde eller hade möjlighet att fullfölja den. Alonsos utgång från depån såg farlig ut, men jag har svårt att bedömma om det var hans fel eller om han blev trängd av Toro Rosson.

Massa har en tendens att tappa tempot i loppen. Kan det vara dålig kondis eller bara dålig strategi?

Vad ska man tro om Kimi? Ville han inte köra mer? Missade själv starten men hörde från andra att det såg misstänkt klantigt ut för att vara Kimi.
Ja den var rikigt bra, massa släpper inget längre. ja den var rikigt farlig, skulle tro att toro rosson gled ut pga dåliga däck. alonso fick åka in till sjukstugan efter loppen, när han åkte ut ur depån då så i det lilla hoppet så utsattes han för 25g inte dåligt det där.
massa e väl hyffsad men han orkar inte hänga med i ett helt lopp, jag skulle tro kondis. varför inte bara lägga av och släppa in någon talang.

ja det såg väldigt klantigt ut men jag tror på kalla däck och lite fäste fram, han brukar ju inte ge upp i första.
 

Johan M

Cartier
Tycker inte att Kimi hade någon del i att han fick bryta, han blev ju påkörd och hjulupphängningen i höger fram gick sönder. Att Massa inte orkar hela loppet är inget jag tänkt på tidigare, intressant, det kanske kan stämma.

Rosenqvist och Hohenthal är väl våra nästa förare att hoppas på.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Följer slaviskt och har sett några race live också. Hoppas Ferrari kan få fart på sina bilar till nästa säsong, så vi slipper se fingret igen..

Forza Ferrari!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker inte att Kimi hade någon del i att han fick bryta, han blev ju påkörd och hjulupphängningen i höger fram gick sönder. Att Massa inte orkar hela loppet är inget jag tänkt på tidigare, intressant, det kanske kan stämma.

Rosenqvist och Hohenthal är väl våra nästa förare att hoppas på.

Hohental? Har du varit djupfryst :). Det var väl några år sedan han körde racing. Schyyst Mustang har han däremot.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
LOL! Ja då har jag nog blandat ihop honom med någon annan. Är det Felix som kör F3? I så fall är det bara han jag menar, vi har ingen annan svensk i någon F-serie va? :D :D
Det skulle vara ovan nämnda Marcus Ericsson i så fall. Han var faktiskt stallkompis med Hohental i Brittiska F3 serien för ca 5 år sedan. Marcus kom som rookie och spöade Sebastian för det mesta. Där började Sebastians karriär gå utför tyvärr.
 
Topp