• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: någon som kan något om modelltåg?

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag har kommit över en större samling med modelltåg (märklin typ) med tillhörande landskap, räls, reglage etc.
Till alla grejer finns originalaskar etc.

Jag kommer med största sannolikhet sälja alltsammans eftersom mitt stora intresse är klockor ;) Därför skulle jag uppskatta om det (i bästa fall) finns någon klocksnackare som även gillar tåg och kan något om sådana här modelltåg. Eller om någon kanske vet någon annan som vet.

Sorry för ot, men jag tänker att hellre slänga ut en blänkare här bland vänner och seriösa entusiaster än att kasta mig rakt ut i www :)

Svara i tråden eller skicka ett pm. Jag ska titta på grejerna på onsdag och kommer att ta bilder som jag kan skicka till de som vill.

Ha en skön vecka!
//Björn


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Beror helt på vad som är till salu! Vissa märklintåg är mer värda än andra, jag har för mig att det betalas bättre i Tyskland. Sitter själv på lite saker som jag hade när jag var ung tåg, vagnar, räls tillbehör m.m, och har delvis kollat av vad det är värt. Dom flesta av mina saker är inte tillräckligt gamla och tillräckligt originella så värdet är bara några hundringar och uppåt.

Däremot så vet jag, att om du sitter på några riktiga rariteter så snackar vi nog om tusenlappar och i vissa fall mer en så. Som jabla redan sagt så skulle jag kolla av både Tradera men framför allt kollat av Ebay, både tyska, engelska, osv.

Lycka till!
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Tack för input! KS kan fanimej allt! :) jag ska som sagt titta på grejerna på onsdag. Jag har ganska höga förhoppningar om att det är i sammanhanget fina saker. Mannen som skänker mig detta har jag tidigare fått en bil av (Honda accord -86:a) som var i nyskick och kom med alla tänkbara handlingar till (inklusive alla kvitton från tankning 1986-2012 sorterat efter datum och med noteringar om hur stor skillnad på förbrukning etc.). Detta tycker jag bådar gott gällande tågen.
Han var en vän av ordning kan man säga :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har kommit över en större samling med modelltåg (märklin typ) med tillhörande landskap, räls, reglage etc.
Till alla grejer finns originalaskar etc.

Jag kommer med största sannolikhet sälja alltsammans eftersom mitt stora intresse är klockor ;) Därför skulle jag uppskatta om det (i bästa fall) finns någon klocksnackare som även gillar tåg och kan något om sådana här modelltåg. Eller om någon kanske vet någon annan som vet.

Sorry för ot, men jag tänker att hellre slänga ut en blänkare här bland vänner och seriösa entusiaster än att kasta mig rakt ut i www :)

Svara i tråden eller skicka ett pm. Jag ska titta på grejerna på onsdag och kommer att ta bilder som jag kan skicka till de som vill.

Ha en skön vecka!
//Björn


Sent from my iPhone using Tapatalk


Pinga Hans, tror han ev kan.
 
Topp