• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Nörd-hörnan!

Ariste

Audemars
2-Faktor
Criss Cross skrev:
Som av en händelse plockade jag hem mina Starwarsgubbar från mamma idag. Dock har jag en 4 årig son :) Här agerar Luke klockvakt med sitt lasersvärd.
Vad skådar mitt morgongryniga klocköga, jag ber snällt om massor med bilder på din JLC Memovox i stål med vad som ser ut att vara originalbox...please! :) Hur kan jag ha missat den här på KS...
 
V

Viggen

Guest
Jag är klar med mina två raketer, den tredje behöver en ny fallskärm. Den fjärde blir ett komplett hemmabygge som jag bara ännu har på planerings-stadiet.

Esrange watch out! ;) (Klockan: Pulsar G10).
 

Bilagor

  • DSC_0003.JPG
    DSC_0003.JPG
    64 KB · Visningar: 182

Camo00

Patek
Re: Sv: OT: Nörd-hörnan!

Viggen skrev:
Jag är klar med mina två raketer, den tredje behöver en ny fallskärm. Den fjärde blir ett komplett hemmabygge som jag bara ännu har på planerings-stadiet.

Esrange watch out! ;) (Klockan: Pulsar G10).

Spräng inte av Dig fingrarna nu!! ;)
 
V

Viggen

Guest
Re: Sv: OT: Nörd-hörnan!

Camo00 skrev:
Viggen skrev:
Jag är klar med mina två raketer, den tredje behöver en ny fallskärm. Den fjärde blir ett komplett hemmabygge som jag bara ännu har på planerings-stadiet.

Esrange watch out! ;) (Klockan: Pulsar G10).

Spräng inte av Dig fingrarna nu!! ;)

Det är "ingen" risk. Säkerheten går i främsta led, och första förbandslådan är alltid med. Motorerna antänder man på elektronisk väg, så ett visst skyddsavstånd har man. :D
 

Snårtas

Rolex
Okej, det här är nördigt... :oops: Har i princip alla böcker som Terry Pratchett har skrivit om "Discworld". Extremt torr engelsk humor förpackad i klassisk fantasy.

Detta exemplar signerat av mästaren själv på Blackwell's i Oxford!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    391.2 KB · Visningar: 172
  • image.jpg
    image.jpg
    222.5 KB · Visningar: 171

Knät

Cartier
Snårtas skrev:
Okej, det här är nördigt... :oops: Har i princip alla böcker som Terry Pratchett har skrivit om "Discworld". Extremt torr engelsk humor förpackad i klassisk fantasy.

Detta exemplar signerat av mästaren själv på Blackwell's i Oxford!

Hur stort hus har du? Pratchett har ju släppt hur många som helst i den serien...

Citerar Niklas Natt och Dag:
Jag har vaga minnen av en lunch för länge sedan där sällskapet efter ett besök på bokhandeln diskuterade Pratchetts enorma produktivitet, bara för att på väg tillbaka notera att en helt ny Pratchettbok placerats i den tidigare besökta bokhandelns skyltfönster medan vi varit borta. Den logiska slutsatsen blev att det uppenbarligen tar lika lång tid för Pratchett att skriva en roman som för oss vanliga dödliga att äta en hamburgare.
 

Snårtas

Rolex
Knät skrev:
Snårtas skrev:
Okej, det här är nördigt... :oops: Har i princip alla böcker som Terry Pratchett har skrivit om "Discworld". Extremt torr engelsk humor förpackad i klassisk fantasy.

Detta exemplar signerat av mästaren själv på Blackwell's i Oxford!

Hur stort hus har du? Pratchett har ju släppt hur många som helst i den serien...

Citerar Niklas Natt och Dag:
Jag har vaga minnen av en lunch för länge sedan där sällskapet efter ett besök på bokhandeln diskuterade Pratchetts enorma produktivitet, bara för att på väg tillbaka notera att en helt ny Pratchettbok placerats i den tidigare besökta bokhandelns skyltfönster medan vi varit borta. Den logiska slutsatsen blev att det uppenbarligen tar lika lång tid för Pratchett att skriva en roman som för oss vanliga dödliga att äta en hamburgare.
:D riktigt kul sagt. Skämt åsido, han skriver minst en bok per år om Discworld. Jag kanske ska förtydliga lite - jag har bara "normalutgåvor", och inte några illustrerade specialutgåvor, kartböcker eller annat. Men 2-3 hyllplan i en normal Billy är fyllda! :oops:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon nördhörna har jag inte plats för, men mina specialintressen är:
Klockor
Motorcykeln: -Triumph thruxton
Sneakers (framför allt Nike)
Kampsport (thaiboxning och mma)
 

Josef B

Bestraffaren
Är ingen storsamlare och det kommer i vågor, men när jag får tid så blir det mycket sånt här läsning :). Ska försöka ta tag i det här och köpa fler, men jag har ju ett annat intresse som gräver djupa hål i plånboken :)

20130227_121936_zps3d825886.jpg


20130227_122045_zps3d9254be.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Lite mer :)

20130227_122552_zpsbd6ee41b.jpg


20130227_122615_zpsb3a55701.jpg


Don Rosa är grymt bra, otroligt bra historier på flera sidor och inte en-sidors-punchline som i barnserierna :), otroligt bra ritat med en massa detaljer som får en att garva rejält!
20130227_122637_zpsa10a97cd.jpg


20130227_122647_zps0c003019.jpg


20130227_122713_zpsd1b3d9fc.jpg


Ännu en klassiker som man läste när man var barn, riktigt bra!
20130227_122735_zpsb0fa0420.jpg


20130227_122800_zpse66b8867.jpg


En väldigt bra serie! Sedan är ju Tv-serien grym!
20130227_122825_zpsc0701574.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
När jag var ung så var även en fantasyfantast! Läste mycket Tolkien, Robert Jordan, Eddings och har börjat läsa lite smått på en "ny" serie för mig, Svärdens Väktare av Nick Perumov, jävligt bra, fantasy i sitt esse!!! :cool:

20130227_125823_zpsde82ccd8.jpg


20130227_124752_zps1ec6179e.jpg


20130227_124814_zpsfd380934.jpg


20130227_124854_zps56c5ee84.jpg


Men för tillfället så blir det mycket sånt här läsning, mycket biografier och dokumentärer.
20130227_125931_zpsafb6c621.jpg
 
V

Viggen

Guest
@Josef B - Den där samlingen blir jag avundsjuk på. Det går inte att räkna hur många timmar man själv har spenderat i ungdomsåren med att läsa alla de serier på biblioteket. :D
 

Knät

Cartier
Viggen skrev:
@Josef B - Den där samlingen blir jag avundsjuk på. Det går inte att räkna hur många timmar man själv har spenderat i ungdomsåren med att läsa alla de serier på biblioteket. :D

Gör det fortfarande, bra sätt att ta en paus från fritidsgården hemma..
 

Josef B

Bestraffaren
Viggen skrev:
@Josef B - Den där samlingen blir jag avundsjuk på. Det går inte att räkna hur många timmar man själv har spenderat i ungdomsåren med att läsa alla de serier på biblioteket. :D

Man var medlem i Tintins Äventyrsklubb så man hade alla albums. Men med åren så försvann en stor del av samlingen, det är därför jag samlar på nyutgåvorna. Har en del kvar, men de rör jag inte :)
 
V

Viggen

Guest
Knät skrev:
Viggen skrev:
@Josef B - Den där samlingen blir jag avundsjuk på. Det går inte att räkna hur många timmar man själv har spenderat i ungdomsåren med att läsa alla de serier på biblioteket. :D

Gör det fortfarande, bra sätt att ta en paus från fritidsgården hemma..

Sitter mest med fackböcker och självbiografer numera, men ibland plockar jag fram mina gamla Spindelmannen från 80-talet eller Kalle & Hobbe från 90-talet. :D
 
Topp