• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot Nordpolen

Jonte73

Audemars
Kittad för nordpolen !
Verkar vara bottenfröset för tillfället :)


image.jpg


@Denke
 
Senast ändrad:

Babinus

Cartier
Skall instruera i bilåkandets ädla konst på is hela vintern .
Med eller utan ESP? Två eller fyra drivhjul? Min gamla Ford Granada som jag hade på 80-talet hade blivit en ultimat övningsbil. Lätt som attan över drivhjulen i häcken, men inte lömsk. Med den var det ingen risk att man inte varnades för halka i tid.
 

Jonte73

Audemars
Med eller utan ESP? Två eller fyra drivhjul? Min gamla Ford Granada som jag hade på 80-talet hade blivit en ultimat övningsbil. Lätt som attan över drivhjulen i häcken, men inte lömsk. Med den var det ingen risk att man inte varnades för halka i tid.
Blir med och utan system , och två samt fyrhjulsdrift.
 

Babinus

Cartier
Minns att i min hemstad hölls det förr halkkörningskurser som hette "Kör för livet", men de är nedlagda nu. Har bara hört rykten om anledningen.

Behövs verkligen mer möjligheter till utbildning på det området.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag och polarna hade under tonåren isbilar nere på sjön här. Ett bilvrak var och en plogad bana med många krokar för att hålla ned farten var och är i och för sig kanske inte helt lagenligt, men lärde mig och de andra mycket om vinterkörning.

För övrigt så har jag en ny, fin quattro med alla system som finns samt en en gammal chevapickup med apbreda vinterdäck, V8 och diffbroms. Kontraster på vintern!
 
Topp