• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Ny mobil, vad ska man ha?

Zed

Swissera
Professional Dealer
Mitt abb hos Tre går ut i dagarna och jag funderar på vad jag ska göra härnäst. Binda upp mig i 24 månader till eller något annat? Hur gör ni?

Jag betalar 499:- i månaden nu och ringer, surfar och messar fritt. Tror att totalsumman inkl. mobil landade på cirka 12 000:- för 24 månader.

Har iPhone 4S 64Gb nu och funderar på 5S 64Gb. Vad säger ni androidare om era lurar?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Mitt abb hos Tre går ut i dagarna och jag funderar på vad jag ska göra härnäst. Binda upp mig i 24 månader till eller något annat? Hur gör ni?

Jag betalar 499:- i månaden nu och ringer, surfar och messar fritt. Tror att totalsumman inkl. mobil landade på cirka 12 000:- för 24 månader.

Har iPhone 4S 64Gb nu och funderar på 5S 64Gb. Vad säger ni androidare om era lurar?

Samma problem. Jag skiter dock i telefonen. Måste däremot byta operatör, Tre har alldeles för dålig täckning.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Kör med HTC One. Bästa telefonen jag haft i alla fall. Gedigen och rapp. Ett plus är ju att man kan skräddarsy dom som man vill ( layout och menyer)
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Ska också byta och står inför valet mellan Samsung eller Apple. Alla opartiska som jag pratat med säger att just nu har Samsung gått förbi....dom har ju dock några att välja mellan. Har även hört mycket gott om alla deras nya Notes.
 

Sumo

Omega
Kör också HTC One och är mycket nöjd. Valde mellan Samsung Galaxy S4 och HTC One, men HTCn kändes mer premium med sitt metallskal.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Har en HTC One å är galet nöjd. Prestandamässigt får du mycket mer telefon om du väljer HTC/Samsung än Apple. Men prestanda är ju inte alltid allt.

HTC One via Tapatalk
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ska också byta och står inför valet mellan Samsung eller Apple. Alla opartiska som jag pratat med säger att just nu har Samsung gått förbi....dom har ju dock några att välja mellan. Har även hört mycket gott om alla deras nya Notes.


Kan bara hålla med. Känns som att både Samsung och tex HTC är förbi för länge sedan. Iphone är ju "bara" ett ETA-2824 nu för tiden:)
 

Johan M

Cartier
Samsung eller iPhone. Har du köpt mängder av appar eller är sugen på en iPad också är det kanske bättre att byta till en 5S. Annars tror jag mycket på Samsung som också har många produkter.

HTC, Nokia m. fl. har mycket kvar att bevisa. T ex med surfplattor och andra tillbehör.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Jag kommer skaffa en Sony snart. Så jävla trött på överkänslighet mot damm och vatten. Nya Z1an känns het.
Egentligen vill jag ha en stor telefon men problemet är vart man skall ha den när man rör på sig. Magväska? ;)
 

_jonte

Patek
Alltid kört med Android och gillar det. Men har du haft iPhone, så kör vidare på det, vettefan om man blir glad av att byta...
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Z1:
12d6f741e3fe4f28c6fceab49b763f4b.jpeg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Har en iPad idag.

Jag stör mig på nonchalansen från operatörerna med att inte gå ut med priset på 5S förrän inatt.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Efter några år med samsung skulle jag ha svårt att gå över till iphone pga långsammare datatrafik. Min hustrus (samma operatör, tre) känns som en wap-telefon i jämförelse, både i wifi och mobilnät.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag tappar min iphone 5 en gång om dagen minst !
Den håller oväntat bra kan jag säga, har säkert tappat den några hundra gånger.

I övrigt suger den om man ser till mailmöjligheter, pdf hantering osv.
Helt kasst.
 

san

Cartier
2-Faktor
Kan bara hålla med. Känns som att både Samsung och tex HTC är förbi för länge sedan. Iphone är ju "bara" ett ETA-2824 nu för tiden:)


Du menar att den är billigare att serva, kräver inte mycket pill när den börjar krångla och gör att du med gott samvete kan spendera din tid och energi på annat? ;)

Som med allt annat får man utgå från personliga preferenser. Hårdvarumässigt är det inget snack om saken. På den punkten har flertalet Androidenheter sprungit om iPhone sen länge. Stor skärm, Android. Valfrihet, Android. Polerade appar, iPhone. Och så vidare, och så vidare. Man får väga för- och nackdelar mot varandra och helt enkelt köpa den som uppfyller ens egna behov bäst.
 

vekktah

Cartier
Har prövat allt och kan verkligen inte förstå att man väljer annat än iPhone. Hanterar pdf:er bra tycker jag. Eller bra nog för mig. Vad gäller rapphet kan jag inte minnas när någon framgångsrikt lyckades visa mig något i en samsung eller htc. Försökte byta till htc en gång, men det gick bara inte.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag gillar skärmarna med bättre upplösning, snabbare processorer och 4G. Valmöjligheten att kunna anpassa mobilen mer efter sina behov. Vill man ha en leksakstelefon som fungerar lika bra med barnen köper man iphone. ;)
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Jag har själv Apple och jobbar absolut inte med det här men lösningarna med att flytta skärmen från mobilen (samsung) och deras nya Sonos-utmanare gör dom väldigt intressanta.
 

hedbrg

Panerai
Jag gillar skärmarna med bättre upplösning, snabbare processorer och 4G. Valmöjligheten att kunna anpassa mobilen mer efter sina behov. Vill man ha en leksakstelefon som fungerar lika bra med barnen köper man iphone. ;)

Bättre upplösning, visst
Snabbare processorer, nja, i vissa benchmarks kanske, men det är minst input lag till skärmen i iphone bland annat
4g kommer nu med 5s ;)
 

rzc

Omega
Android om du vill bestämma över telefonen, iPhone om du bara gör som telefonen säger ;)
Tekniskt hänger inte iPhone med och gapet blir större och större (och fortare)

Kör en Z1 nu, inte perfekt men helheten är bäst.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Sticker ut näsan lite, har jobbat i Applemiljö sen -85 så man är väl lite färgad.
I mina ögon kan man se Iphone som en automat med själ medan Android för mig är en Quartz för massorna.
Håller absolut med dig om att det varit så....men denna värld/branch förändras så otroligt mycket fortare än urverksbranchen:)
 
Topp