• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Nya Porsche 911 Targa -14

Olof

Omega
Ja e fan skeptisk.:confused:
Porsche 911 ja tack:) men targa nä tack.
Jag är fortfarande inte överens med 991ans utseende.
996 till 997 var ett lyft men 991 verkar mer GTbil än sportbil
Går år Aston Martin hållet
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Att bilar utan tak är enbart för posörer är inte heeelt sant.
En P Boxster Spyder, KTM X-bow, Ariel Atom etc. skulle jag inte kalla mellanmjölksbilar;)

Att börja jämföra Atom med 991 Targa känns kanske inte som en helt korrekt jämförelse.

Men okej, jag omformulerar mig: så länge det finns en version av bilen i fråga som har tak så kommer den alltid, i princip, definitivt i 991:ans fall, att prestera bättre än den taklösa. Alltså är de utan tak, mer, posör än dom övriga. Sen kan man ju inte anklaga någon, modern, 911 som inte är av GT-variant att vara speciellt hårdrock i grundutförande. Snarare en snabb tourer. Dock är det en helt fantastisk bil för det ändamål den är tänkt för.

Jag har själv en av de bilar som tyvärr inte går att få med tak som tjänstgör på bana. Dock väljer jag att ha taket på.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Äsch... Bilar är som klockor; de ska va' från 60-70-talet för att få det att rycka i baguetten på mig! ;-)

(fast lite cool var den ändå...)
 
Själv tycker jag att Porsche mer eller mindre suttit fast designmässigt sedan typ mitten av 80-talet, men detta var ju faktiskt jävligt grannt!
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
991:an är dock fantastisk. Förutom den elektriska servon. Och vikten.

Den elektriska servon stör jag mig faktiskt inte på, lite annorlunda men jag tycker kritiken varit överdrivet negativ från vissa håll.

991 C/CS är ju dock markant lättare än 997 C/CS så det går ju åt rätt håll (991 GT3 väger dock mer - trots att motorn är 25 kg lättare).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den elektriska servon stör jag mig faktiskt inte på, lite annorlunda men jag tycker kritiken varit överdrivet negativ från vissa håll.

991 C/CS är ju dock markant lättare än 997 C/CS så det går ju åt rätt håll (991 GT3 väger dock mer - trots att motorn är 25 kg lättare).

PDK kostar på i form av vikt. Men för medel-chauffören ger den ju tid på banan så det är väl däråt utveckligen kommer gå. Trist att manuell inte ens är en option dock.

Men du har rätt, man får glädjas åt att vikten går åt rätt håll, bra ur alla möjliga aspekter. Men jag hävdar ändå att moderna bilar väger galet mycket.

Och angående servon så ska jag egentligen inte uttala mig, har tyvärr inte fått ynnesten att prova någon 991. Har lyssnat för mycket på media...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag bildbumpar!
zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg


zoom.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Cool bil - men tycker fan inte om när alla bilder man ser är datagenererade... samma som rolex produktbilder som är gjorda i CAD eller nått. Ser lite väl plastigt ut :mad:


I do agree with that! Men det kan också ha att göra med att den precis lanserats och ytterst få har kört eller sett dem IRL, men det lär komma en del bilder snart :)
 
Topp