• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: OS-tråden

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Nu när OS dragit igång så måste vi ju ha en OS-tråd!

Team-Sue ställer upp med följande:
IMG_1114.JPG


Ens SMP quartz med blågula tävlingskläder!

PLUS:
Exakt, Vattentät och stryktålig.
Exakthet krävs för att inte risker missa en match-/tävlingsstart pga av en felvisande klocka. Då en och annan öl kommer slås ut under felaktiga domslut är vattentäthet ett stort plus. Vidare klarar den ett eventuellt slagsmål ifall man kommer på att man sitter bredvid ett bord Norrmän när man kollar 5-milen på lokala puben.

MINUS:
Risken att bli förväxlad med en ukrainare är överhängande. Detta undviks lättast genom att med jämna mellanrum skrika ut klassiska svenska svordomar!


Hur ser er laguppställning ut?
 

Icaras

Rolex
Bojkottar faktiskt detta OS. Jävligt trist då jag följer världscupen i längdskidor slaviskt.

Men efter att ha sett uppdrag granskning kan jag inte motivera att kolla på det.
På tal om det så var OS i Kina inte heller speciellt lyckat om man talar om utsatta människor. Var på semester i Peking året innan OS. De praktiskt taget körde över folks hus i "förorten" oavsett om de ville det eller ej. För där skulle arenan stå, punkt slut. Om jag minns det rätt fick de efteråt en minimal ersättning som knappast vägde upp för sitt bortskyfflade hem och kostnaden för ett nytt.
 

Hardy

Thug
På tal om det så var OS i Kina inte heller speciellt lyckat om man talar om utsatta människor. Var på semester i Peking året innan OS. De praktiskt taget körde över folks hus i "förorten" oavsett om de ville det eller ej. För där skulle arenan stå, punkt slut. Om jag minns det rätt fick de efteråt en minimal ersättning som knappast vägde upp för sitt bortskyfflade hem och kostnaden för ett nytt.


Japp, exakt samma sak där. Men gemene man fick inte reda på all skit som hände bakom kulisserna då...
Var där 2008 när de byggde nya stadion, ett rent helvete.

Bedrövligt att det börjar bli så att bara diktaturer har råd nu för tiden. samma sak med fotbolls vm Qatar.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Stabilt spel, tjeckerna har svårt att komma upp i banan, svenskarna styr bra. Bara Voraceck som kommer med fart.
 
  • Like
Reactions: K-S
Topp