Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: #OTupproret

Diskussion i 'Diskussion' startad av yonsson, 16 oktober 2013.

?

Borde KS ha en OT-del?

1. Ja

107 röst(er)
    54,3%
  2. Nej

84 röst(er)
    42,6%
  3. Vet ej

6 röst(er)
    3,0%
  1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Nej detta är inget forum som styrs genom demokrati och nej det spelar kanske ingen roll vad resultatet blir, men lite civil olydnad och demonstration är aldrig fel.

Nu får det vara nog! Jag vill ha en OT-del och det nu (för helvete).
    Så ... håller ni med mig? Borde vi ha en OT-del där ert satans lägenhets/jobb/sko/jack/öl -letande kan få bo utan att smutsa ner vår vackra diskussionsdel som faktiskt borde handla om klockor? -Ledande fråga tänker du? Ja, det är en väldigt ledande fråga.

Pope, Rivalen, barnefko och 2 andra gillar detta.
  2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    OT är civil olydnad Jönsson.

Bojke, vikgul, Icaras och 3 andra gillar detta.
  3. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    OT är djävulen!
    Edit: Ja, jag fattar vad du menar, men det har ju gått på tok över styr.

4. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Fast OT-delen har ändå varit på en ganska låg nivå tycker jag på senaste tiden... Eller?

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Jag bryr mig inte.

Jag får utlopp för i stort sett allt som skulle klassas som OT utanför forumet, med vänner och familj.

Men det är klart att det kan vara intressant att diskutera skor till exempel, då jag anser att det ligger nära klockintresset.

Mr_Jonas, Icaras och Donkii gillar detta.
  6. China

China Guest

Jag förstår vad du menar yonsson, det handlar väl om tycke och smak. Själv så tycker jag att OT trådarna går i vågor, och ibland så kanske det blir lite väl mycket. Men samtidigt så är mixen ganska charmig, om det nu inte dyker upp femtioelva trådar om kläder, skor och hålfotsinlägg på förstasidan i diskussionssedeln. Trots allt så är det klocksnack som är vitsen med forumet.;)

garfield gillar detta.
  7. Kson

Kson Friends of KS

Gillar nästan alla dessa trådar om kläder, skor, öl m.m. bara de står OT i tråden...

Icaras, Donkii och 80s gillar detta.
  8. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Vad sägs om att du inrättar en OT-del i arslet och drar dig tillbaka dit när du känner att andan faller på. Jag tror nämligen att fler uppskattar OT-trådarna, än känner som du bland forumets medlemmar.

Trevlig kväll
    JoberMan

Jens, M74, Wollen och 9 andra gillar detta.
  9. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Ärligt, jag förstår inte problemet! Om du inte vill läsa OT, låt bli att läsa OT.

Så, problemet löst!

Rivalen, Wii och Omen gillar detta.
  10. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    En av grejerna jag uppskattar med KS är att forumet består av få delar och är lätt att överblicka. På förstasidan räknar jag nu till 6 trådar med OT i beskrivningen av totalt 30 trådar, inget jag störs av iaf :)

Rivalen, Compiss och Icaras gillar detta.
  11. Vander_Hion

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Tror det kommer blir lite tråkigt utan OT-trådarna. Jag anser att eftersom jag delar fler intressen än ett med vissa forummedlemmar, precis som med sin "riktiga" vänner, så diskuterar jag gärna fler ämnen än klockor. Hur tråkigt vore det inte att begränsa sig till ett samtalsämne när man träffar sina polare, även om man ses för att ex. kolla på fotboll.

Kson gillar detta.
  12. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Ingenstans i OT-upprorets fråga står det att OTn ska försvinna. Frågan var OT-del: ja, eller nej.

Eurenius gillar detta.
  13. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG

Det kan nog bli lite trångt där inne i så fall, men det skulle ju en separat OT-del lösa.
    Och återigen: De borde inte försvinna utan bara ligga på en egen sektion.

Fabian gillar detta.
  14. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    OM det blir en OT-del så ska jag utöva civil olydnad utav bara helvete i Diskussionsdelen: Starta mängder av trådar om klockor, som bara handlar om vilken gjutjärnspanna/vinterkänga/utombordare/squashboll som funkar bäst till min SMP... :D

wundlander, Bojke, P-A och 3 andra gillar detta.
  15. Nexus

Nexus Präst

"Vilket bostadslån matchar min Mare Nostrum på cheepoläder bäst?"

Galaxxy, wundlander, TomasBc och 10 andra gillar detta.
  16. Vander_Hion

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Sant. Men ser man hur många vintage-trådar som ligger utanför kuddrummet så inser man att folk tenderar till att glömma sektionerna och hålla sig till diskussions delen. I så fall gäller väl en uppsträckning angående trådar som rör klockor från 1986 och bakåt.

Reize och JoberMan gillar detta.
  17. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Bryr mig inte nämnvärt om vintagetrådar hamnar någon annanstans, men köptipsförfrågningar i recensionsdelen och OT i diskussionsdelen får jag lätt panik på.

18. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Kanske något för dig att träna på? Att verkligheten inte är ordnad i analt räta linjer, menar jag...

;)

larsen, Camo00 och yonsson gillar detta.
  19. nash1337

nash1337 Torpare

Tror en OT-del gör betydligt mer skada än nytta. Folk söker sig väl i första hand till KS för att lära sig om klockor och för att kunna dela sitt klockintresse med andra likasinnade.

En massa stök om bilmotorer/politik/hundar osv skrämmer nog bara bort nya medlemmar. Lätt hänt att ett forum blir alldeles för intern och uteslutande.

Tycker att KS är utmärkt som det är nu. God stämning med någon enstaka OT-tråd då och då, men i största allmänhet fokus på klockor!

JoberMan gillar detta.
  20. calzone

calzone Biskop

Min röst faller på NEJ, de e roligt med OT lite här å var :D

yonsson vad sportar victoria silvstedt för dinka ?

Gurkan och Camo00 gillar detta.
  21. Vander_Hion

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Spännande! Nu är det 22 vs. 22!

Seikoman87 och yonsson gillar detta.
  22. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Du har en poäng där, men jag har sett flera goda exempel på forum där en ot-del rensar upp diskussionsdelen på ett positivt sätt.
    Nu är det 8 OT-trådar på förstasidan. WTF!

23. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Helvete Y...har du gått och blivit vettig.....det är en strålande idé som jag stödjer till 100%....OT är ett helvete av och för........sängrökare utan vänner.....

ZQT, Icaras, Aquaracer2 och 1 annan gillar detta.
  24. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Nä va fan ingen ot del. Folk får väl synka sitt KLOCKSNACKskonto med sitt flashback om de vill. Börjar dock ruttna på alla dåliga rubriker. Rubriksättarna på Aftonbladet framstår fan som solklara i jämförelse.

Reize, Aquaracer2, Nexus och 1 annan gillar detta.
  25. Vander_Hion

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    TTT har bara en...

26. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Vad säger du? Gillar du inte trådtitlar som "varför" "hoppas..." "Vad tycker ni..." osv ?

Vander_Hion gillar detta.
  27. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Jag gör ju inte det. Även jag gillar raka linjer och struktur. Vad säger du Yonsson? Skall vi dela ett storpack Zoloft? Jag känner en grym KBT-teraput.

yonsson gillar detta.
  28. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Varför inte "man up" och helt sonika ej läsa trådar som börjar med OT?

Klart det kan bli tjatigt mycket ibland, men forumet växer ju så det knakar. Tycker det kan vara skönt att det inte blivit sönder modererats av ägarna.

JoberMan och Kson gillar detta.
  29. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Lätt! Bra grejer!

slimjim gillar detta.
  30. calzone

calzone Biskop

31 NEJ 30 JA spännande :)

Mårtenssons ur Brookfield