• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: #OTupproret

Borde KS ha en OT-del?

  • Ja

    Röster: 107 54.3%
  • Nej

    Röster: 84 42.6%
  • Vet ej

    Röster: 6 3.0%

  • Totala väljare
    197

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej detta är inget forum som styrs genom demokrati och nej det spelar kanske ingen roll vad resultatet blir, men lite civil olydnad och demonstration är aldrig fel.

Nu får det vara nog! Jag vill ha en OT-del och det nu (för helvete).
Så ... håller ni med mig? Borde vi ha en OT-del där ert satans lägenhets/jobb/sko/jack/öl -letande kan få bo utan att smutsa ner vår vackra diskussionsdel som faktiskt borde handla om klockor? -Ledande fråga tänker du? Ja, det är en väldigt ledande fråga.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag bryr mig inte.

Jag får utlopp för i stort sett allt som skulle klassas som OT utanför forumet, med vänner och familj.

Men det är klart att det kan vara intressant att diskutera skor till exempel, då jag anser att det ligger nära klockintresset.
 
C

China

Guest
Jag förstår vad du menar yonsson, det handlar väl om tycke och smak. Själv så tycker jag att OT trådarna går i vågor, och ibland så kanske det blir lite väl mycket. Men samtidigt så är mixen ganska charmig, om det nu inte dyker upp femtioelva trådar om kläder, skor och hålfotsinlägg på förstasidan i diskussionssedeln. Trots allt så är det klocksnack som är vitsen med forumet.;)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Vad sägs om att du inrättar en OT-del i arslet och drar dig tillbaka dit när du känner att andan faller på. Jag tror nämligen att fler uppskattar OT-trådarna, än känner som du bland forumets medlemmar.

Trevlig kväll
JoberMan
 

pnt

Rolex
2-Faktor
En av grejerna jag uppskattar med KS är att forumet består av få delar och är lätt att överblicka. På förstasidan räknar jag nu till 6 trådar med OT i beskrivningen av totalt 30 trådar, inget jag störs av iaf :)
 
Tror det kommer blir lite tråkigt utan OT-trådarna. Jag anser att eftersom jag delar fler intressen än ett med vissa forummedlemmar, precis som med sin "riktiga" vänner, så diskuterar jag gärna fler ämnen än klockor. Hur tråkigt vore det inte att begränsa sig till ett samtalsämne när man träffar sina polare, även om man ses för att ex. kolla på fotboll.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror det kommer blir lite tråkigt utan OT-trådarna. Jag anser att eftersom jag delar fler intressen än ett med vissa forummedlemmar, precis som med sin "riktiga" vänner, så diskuterar jag gärna fler ämnen än klockor. Hur tråkigt vore det inte att begränsa sig till ett samtalsämne när man träffar sina polare, även om man ses för att ex. kolla på fotboll.

Ingenstans i OT-upprorets fråga står det att OTn ska försvinna. Frågan var OT-del: ja, eller nej.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad sägs om att du inrättar en OT-del i arslet och drar dig tillbaka dit när du känner att andan faller på. Jag tror nämligen att fler uppskattar OT-trådarna, än känner som du bland forumets medlemmar.


Det kan nog bli lite trångt där inne i så fall, men det skulle ju en separat OT-del lösa.
Och återigen: De borde inte försvinna utan bara ligga på en egen sektion.
 

Camo00

Patek
OM det blir en OT-del så ska jag utöva civil olydnad utav bara helvete i Diskussionsdelen: Starta mängder av trådar om klockor, som bara handlar om vilken gjutjärnspanna/vinterkänga/utombordare/squashboll som funkar bäst till min SMP... :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sant. Men ser man hur många vintage-trådar som ligger utanför kuddrummet så inser man att folk tenderar till att glömma sektionerna och hålla sig till diskussions delen. I så fall gäller väl en uppsträckning angående trådar som rör klockor från 1986 och bakåt.

Bryr mig inte nämnvärt om vintagetrådar hamnar någon annanstans, men köptipsförfrågningar i recensionsdelen och OT i diskussionsdelen får jag lätt panik på.
 

nash1337

Breitling
Tror en OT-del gör betydligt mer skada än nytta. Folk söker sig väl i första hand till KS för att lära sig om klockor och för att kunna dela sitt klockintresse med andra likasinnade.

En massa stök om bilmotorer/politik/hundar osv skrämmer nog bara bort nya medlemmar. Lätt hänt att ett forum blir alldeles för intern och uteslutande.

Tycker att KS är utmärkt som det är nu. God stämning med någon enstaka OT-tråd då och då, men i största allmänhet fokus på klockor!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En massa stök om bilmotorer/politik/hundar osv skrämmer nog bara bort nya medlemmar. Lätt hänt att ett forum blir alldeles för intern och uteslutande.

Du har en poäng där, men jag har sett flera goda exempel på forum där en ot-del rensar upp diskussionsdelen på ett positivt sätt.
Nu är det 8 OT-trådar på förstasidan. WTF!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nä va fan ingen ot del. Folk får väl synka sitt KLOCKSNACKskonto med sitt flashback om de vill. Börjar dock ruttna på alla dåliga rubriker. Rubriksättarna på Aftonbladet framstår fan som solklara i jämförelse.

Vad säger du? Gillar du inte trådtitlar som "varför" "hoppas..." "Vad tycker ni..." osv ?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Varför inte "man up" och helt sonika ej läsa trådar som börjar med OT?

Klart det kan bli tjatigt mycket ibland, men forumet växer ju så det knakar. Tycker det kan vara skönt att det inte blivit sönder modererats av ägarna.
 
Topp