• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Paketöppningshysterin

En vecka utan...?

  • Ja

    Röster: 38 30.4%
  • Nej

    Röster: 83 66.4%
  • Vet ej

    Röster: 4 3.2%

  • Totala väljare
    125

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Kan vi inte passa på att inte visa bilder eller prata om klockor också i en vecka när vi ändå håller på, det här är ju ett klockforum, såklart att folk ska visa upp sina nyinköpte dinkor...

Om allt går i lås så kanske jag kör en paketöppning i veckan....
...och det tycker jag att gör du gör helt rätt i! (paketöppningen alltså)...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Egentligen inget fel på öppningar, är ju ett sätt att lära känna medlemmen i fråga.
Men kunde ev. läggas lite mer tid på dessa, lite skoj historia och berättelse.

Och tror även på en "paketöppningstråd"
Nej för helvete kompis!!! Då blir det lika tråkigt som "den enda långa och astråkiga dagensklocktråd" ;-)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Däremot ligger det en grymt tråkig tråd om japanska skräpur där. Varför kör vi inte en helt Seikofri månad?

Samma logik, om än formulerat lite mer hätskt för effektens skull.

Du svara på frågan själv.
Det ligger EN tråd om Seiko.

Jag har inget emot paketöppningstråd (singular) och stör mig inte överdrivet på de massa öppningar idag.

Däremot kommentarer som din är störande, gå nu och kamma dig.
 

Skolläraren

Panerai
Du svara på frågan själv.
Det ligger EN tråd om Seiko.

Jag har inget emot paketöppningstråd (singular) och stör mig inte överdrivet på de massa öppningar idag.

Däremot kommentarer som din är störande, gå nu och kamma dig.

Jag har inget hår, så det blir svårt.

Jag poängterade bara, för effektens skull, något som inte faller mig i smaken och föreslog att vi skulle förbjuda det. Läs en gång till, jag ville bara poängtera att åsikter är subjektiva och vi har alla saker vi inte är intresserade av här på forumet.

Tråkigt att du finner kommentaren störande, men jag överlever nog.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag har inget hår, så det blir svårt.

Jag poängterade bara, för effektens skull, något som inte faller mig i smaken och föreslog att vi skulle förbjuda det. Läs en gång till, jag ville bara poängtera att åsikter är subjektiva och vi har alla saker vi inte är intresserade av här på forumet.

Tråkigt att du finner kommentaren störande, men jag överlever nog.

Då får du polera skalpen ;)

Jag är bara grinig för jag försökte klara mig utan mina smärtstillande idag, ta det inte så allvarligt (eller gör det, bra för effekten :p )
 

par

Patek
2-Faktor
Jag är också mer inne på en seikofri vecka. Det finns utrymme för allt på forumet gällande klockor och så ska det vara.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Kul att så många är glada över sina nya klockor! Däremot ligger det en grymt tråkig tråd om japanska skräpur där. Varför kör vi inte en helt Seikofri månad?

Samma logik, om än formulerat lite mer hätskt för effektens skull.
Varför skulle inte Seiko få vara med? GS-öppningar är väl fan långt mera intressant än på en massa trista SMP:s...
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Yonsson, tyckte du veckan saknade roliga trådar? Nu har du i alla fall själv skapat huvudrubriken till veckobladet! Schabbla inte bort det bara när du fixar bladet i morgon;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ska kanske se på någon lösning för att dela upp det lite - men ändå göra det lättillgängligt för alla de som gillar uppackningstrådarna - jag gillar dem t.ex.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Vi kan väl ta bort Dagens klocka också när vi ändå håller på, det är ju bara klockor man sett 300 miljarder gånger... Nä, paketöppningstrådarna får väldigt gärna vara kvar. Visst, det kan vara kul med en liten story bakom köpen och inte bara en bild men paketöppningstrådarna är en stor del av forumet och gör det levande och bidrar till gemenskapen. Tycker jag.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Vi kan väl ta bort Dagens klocka också när vi ändå håller på, det är ju bara klockor man sett 300 miljarder gånger... Nä, paketöppningstrådarna får väldigt gärna vara kvar. Visst, det kan vara kul med en liten story bakom köpen och inte bara en bild men paketöppningstrådarna är en stor del av forumet och gör det levande och bidrar till gemenskapen. Tycker jag.

Det är uppenbarligen en uppskattad tråd. Och bara EN tråd. Du orkar nog scrolla förbi den. ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ska jag vara helt ärlig, varför ska inte en ny medlem kunna få visa upp en ny klocka om det så är en Certina? Det är bara att inse, alla har inte möjlighet eller lust att köpa en Rolex... Är det inte det som är kärnan i Ks? - Ks är ju ett forum för alla klockälskare, oavsett ekonomiska tillgångar.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Blir det inte lite mycket uppdelningar om vi öppnar den asken? Snart en OT-del, en separat för paketöppningar osv. Tycker forumet tappar charm när det blir fler och fler uppdelningar.
Blir så klart en snygg lösning som kommer vara en del av diskussion - ingen egen forumdel per se.
Men detta är enbart en tanke, vi i ledningen kommer fram till beslut tillsammans.
 

fredrikb

Cartier
Jag kan tycka att det är kul med vissa paketöppningar, speciellt när det är lite ovanligare klockor eller något man själv är intresserad av. Däremot tycker jag att det är tröttsamt att klicka på trådar och scrolla igenom för att upptäcka att 90% av dem är en vanlig DJ eller sub (typ).

Kan man inte ha som regel att det ska stå i rubriken vad det är för modell? Då är det ju lättare att undvika att klicka på de trådar man inte är intresserad av. Dessutom kommer dessa synas bättre när man söker efter en speciell modell man är intresserad av.
 
Topp