• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT : Papperskorgen tömd av misstag i mailboxen (mac)

Niclas

Omega
Ber ödmjukast om ursäkt för en it-fråga på ett klockforum men...

-Jag kan stånga mitt huvud blodigt i väggen av dumhet!

Vet inte vad som hänt, men jag uppdaterade min mac i går och av en slump upptäckte jag att alla lästa mail som flyttats till papperskorgen är borta. Jag har blivit av med flera års mottagna mail och vill absolut ha dem tillbaka om det går.
Inställningarna verkar rätt så jag har ingen aning om vad som hänt igentligen. Kan jag få tillbaka dem via molntjänstens säkerhetskopia ?
Har kollat i vanliga papperskorgen, men nix.

Tacksam för tips
 

plattfot

Rolex
Ber ödmjukast om ursäkt för en it-fråga på ett klockforum men...

-Jag kan stånga mitt huvud blodigt i väggen av dumhet!

Vet inte vad som hänt, men jag uppdaterade min mac i går och av en slump upptäckte jag att alla lästa mail som flyttats till papperskorgen är borta. Jag har blivit av med flera års mottagna mail och vill absolut ha dem tillbaka om det går.
Inställningarna verkar rätt så jag har ingen aning om vad som hänt igentligen. Kan jag få tillbaka dem via molntjänstens säkerhetskopia ?
Har kollat i vanliga papperskorgen, men nix.

Tacksam för tips

Kör du Time Machine - isf är det bara att gå tillbaka i tiden till lämplig verison.

BTW- Papperskorgen som arkiv för gamla mail - känns som att be om problem.
 

Niclas

Omega
Jag vet, jag vet. Vill ha tomt i inkorgen för att inte missa nya mail :banghead:. Gamla vanor som bör uppdateras.
Har hittat inkomna mail på min server så dem finns kvar. Skall dock bara lista ut hur jag importerar dem på nytt.
 
Topp