Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Plånbok / korthålare

Diskussion i 'Diskussion' startad av Oskar, 21 september 2014.

1. Oskar
    Trådstartare

Oskar Bonde

Från:
    Stockholm
    Tjena gänget!

Jag har nyligen börjat ha kostym på jobbet allt oftare och problemet med att få plånboken att ligga snyggt i kavajen eller byxorna är enormt. Jag behöver således något nytt!

Jag har 7 kort + 1 ID som jag behöver allt som oftast - som jag vill förpacka på tunnast möjliga vis.

Finns det något riktigt smart där ute, gärna i spaceagematerial för att få det så tunt som möjligt och ändå smidigt?

De här från Secrid: http://www.smartwallet.se/SECRID-Wallets-cardholder/ ser smarta ut, men jag vill helst inte ha RFID-skydd (skönt att bara kunna lägga fram plånkan i t-banespärrarna).

Tack på förhand!

2. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
  3. almeyero

almeyero Borgare

Från:
    Förorten
    En sånhär klämma då? Använder min ofta.

IMG_4092.JPG

4. Joakim

Joakim Borgare

Mont Blanc har lite olika alternativ som jag använt genom åren

5. Nicklas H

Nicklas H Friends of KS

Från:
    Vallentuna
    Rekommenderar Mullberry. Små med plats för de nödvändigaste korten. Klassiska och mycket bra kvalitet.

6. sweedee

sweedee Stadsbo

Blev inspirerad att köpa en ny plånbok av denna tråd. Då jag har börjat störa mig ordentligt på den jag har nu.

Tänkte först en; http://www.smartwallet.se/Kortfodral-metall-svart.html och bara köra kort. Men kan va bra att ha några sedlar på sig iaf.

Så blir en; http://www.smartwallet.se/Secrid-Slimwallet-svart-skinn.html efter löning. Finns lite reviews på tuben också.

Kanske blir nummer ett istället. Men Tror man (läs jag) skulle störa sig på till slut att den inte kan inkludera några sedlar.

7. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Berg och Berg gör jäkligt trevliga pryttlar. Rekommenderas!

8. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Använt secrid ca 2år tror jag, väldigt nöjd. Klart det diskretaste sättet att behålla betalkort o id.
    Köp!

sweedee gillar detta.
  9. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    image.jpg
    Acne. Komplettera med en moneyclip kvällarna det kan behövas, topnice!

10. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Varför inte läderfodral till mobilen med korthållare och sedelfack? Din mobil har du ju säkert på dig oavsett :)

11. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
  12. Picke79

Picke79 Friends of KS

Denna har jag nött ut fem av.. Finns ingen anledning att byta sort när man har hittat den bästa. Finns 2 snabb platser för kort. Plus 4 till när man öppnar plånboken, och självklart sedelfack. http://exentri.com

13. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Växlar mellan plånbok och korthållare beroende på vad jag ska.
    Här är min korthållare, matchar plånboken. :)

image.jpg

Svanis115 gillar detta.
  14. Magnus lkpg

Magnus lkpg Torpare

Även jag har använt secrid korthållare 2-3 år nu med spänne och alltså sedelhållare och anser den mkt ändamålsenlig.

15. Hugii

Hugii Biskop

Korthållare... och ladda kortet/kontot med cash. Börjat med korthållare i slutet på 90talet. Har minst 8 kort. Bra läder korthållare brukar hålla ut så där 10år lätt :)

Trodde att plånbok var en tjejsak :)

Mårtenssons ur Brookfield