• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot: Prag

P-A

Sir Spamalot
Jag och frun fundrar på att boka en weekend i vår och har siktet mot prag. Någon som har varit där och vill ge sina fem öre om staden? :)

skickat med telefonen.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Prag är en vacker gammal stad med mycket mysiga ölhak. Bästa tiden att resa dit är nog vårkanten. Mycket int och romantiskt.
Vad gäller det klockrelaterade har jag ingen aning!
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Var där på en tågluff i somras. Ska inte säga att jag kollade mycket på klockor då det verkligen inte fanns någon plats för det i budgeten (gick runt på ca 300:- om dagen under dem där dagarna..). Men det fanns en del trevliga marknader där jag kan tänka mig att man kan göra något gammalt fynd, med betoningen på gammalt. Annars så är det en fantastiskt vacker stad med trevliga människor och en fantastisk prisbild för oss svenskar när det gäller mat och dryck :)
 

naggge

Panerai
Prag är ett bra resmål som jag tycker ni ska satsa på. Väldigt trevlig och extremt billig om ni håller er ifrån turistfällorna.
Ni ska också akta er för ficktjuvar. Jag vet att det tidigare var Europas ficktjuvstätaste stad. Hur det är nu vet jag inte.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Ot: Prag

Låter trevligt. Jag fyller 30 i maj så därför tänkte vi åka dit då. Verkar både romantiskt och prisvärt tycker jag! :)

skickat med telefonen.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag har inte vart där själv men polarna har, samt far med fru och deras vänner som åker dit varje år.

Allt är billigt och bra, man kan handla, bärsa och käka för inga slantar. Vill man bo kan man hyra riktigt trevliga lägenheter för inte mycket pengar och hotellen har jag inte hört något om men jag antar att dem inte kan vara så fasligt dyra.

Det är en jättefin stad som är ett perfekt resemål för en weekend, mycket trevlig att knata runt i.
En rolig sak är att många krogar brygger sin egen öl och man kan ofta få en liten rundtur om man tycker sånt är roligt. Tjeckisk öl är som bekant väldigt god (subjektiv åsikt) :)
 

Andsan

Rolex
Re: Lite tips

Detta är en av mina favoritstäder. Jag har varit där två gånger, senast i höstas.
När det gäller klockor så finns många klockaffärer på "lyxgatan" Parizska. På torget "gamla stadens torg" strax till höger om Parizska ligger Omega Store samt en klockbutik till. I riktning mot Vaclavplatsen mitt emot Hotel Europa finns en klockbutik. Utmed Na Prikope ett par hundra meter från Kruttornet finns en mycket stor klockaffär.Sedan finns det en del antikhandlare som säljer vintage och de flesta butikerna finns i de judiska kvarteren. Du kan googla!.
Hotellen är billiga och slå till med ett femstjärnigt, det finns många till bra priser. Detta bodde vi på http://www.hoteljalta.com/ och det kan jag rekommendera.

Lycka till

Anders.S
 

Dobben

Omega
Jag var där med firman för snart tio år sedan. Mycket trevlig stad och resa. Massa god öl och vackra kvinnor, som nämnts tidigare.
Däremot maten var under all kritik, helt oätbar. Det enda stället vi var på där det gick äta var McDonalds.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Ot: Prag

En massa svar och det verkar vara mycket gott betyg överlag. Det ska bli ett trevligt sätt att spendera 30års dagen på :)

Och jag tror inte att jag har en fru kvar om jag åker utan henne :)


skickat med telefonen.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Till den tjeckiska matens försvar kan jag säga att jag sällan ätit bättre än i prag.

Och en grej till. Stans mest kända sevärdhet är en klocka med riktigt underliga komplikationer, som dessutom är vrålgammal. Ett självklart val av weekendresa!
 

Andsan

Rolex
Re: Här är en försmak>>

Lägg märke till benranglet till höger

URL=http://forumbilder.se]
b2282012554320d78.jpg
[/URL]

URL=http://forumbilder.se]
ff282012559551839.jpg
[/URL]

Anders.S
 
Topp