• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Premier League startar idag! Då jag är fotbolls nörd också,

Vilket lag vinner Premier League?!


  • Totala väljare
    37

Affe

Una vida loca
2-Faktor
men vilket lag vinner serien 2013/2014?! Mitt lag är Aston Villa, har hejat på dom sedan jag var 7 år, så det är jubileums år i år. 40 år, och trogen Villa gulligan.

Borde finnas fler klocknördar som gillar fotboll på detta forum!

Slänger in en bild på favorit klockan just nu, får bli min turklocka för säsongen 2013/2014.

 

Sond

Patek
Mitt Premier League intresse är lika stort som klockintresset. Eller ska man säga nästan lika stort när man skriver här kanske..;) Sedan ungdomsåren är det Man Utd som är mitt lag. Från början var jag ingen typisk supporter. Höll nästan lika mycket på Liverpool och än idag har jag svårt för den enögdhet många supportrar visar upp.

Men det som fick mig att i slutet på 80-talet bli OTF (One Team Fan) var Alex Ferguson. Jag stavade mig igenom en Engelsk intervju med honom som jag hade fått tag i av en slump och blev otroligt imponerad av hans resonemang och tankar. Ytterligare ett eller två år senare var jag i London och satt på en Pub och där låg en tidning med en intervju och analys med och om Ferguson. Då bestämde jag mig för att aktivt följa just Man Utd. Sedan dess är jag alltså fast. Men jag älskar Engelsk fotboll. Inte bara Man Utd. Det är spelet, taktiken och förmågan att få ett lag att prestera som gör mig så fascinerad. Det gröna fältets schack. Jag kan uppskatta många lag och många tränare. Wenger med Arsenal och Moyes(nu i Man Utd) med Everton tycker jag är tränare som visar enorm förmåga med begränsade resurser.

Hur går det i år då..? Man Utd tar det..! Eller..? Nu skulle man ju inte vara enögd och då krävs det ju lite mer. Jag tycker det är svårt att säga något i år. Man Utd, Man C och Chelsea har nya tränare och det är svårt att säga hur de lyckas under sitt första år. Mourinho håller jag som den bästa aktiva tränaren just nu. Jag skulle inte bli överraskad om han tar sitt Chelsea till ligaseger i år. Moyes och Man Utd kan bli mycket bra. Han är rätt tränartyp för Man Utd och man har ett lag som tillhör topp tre om man ser till individuell och kollektiv förmåga. Om det räcker till ligaseger måste jag ärligt låta vara oskrivet. Men jag hoppas..:)

Och jag saknar Sir Alex något våldsamt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Mitt Premier League intresse är lika stort som klockintresset. Eller ska man säga nästan lika stort när man skriver här kanske..;) Sedan ungdomsåren är det Man Utd som är mitt lag. Från början var jag ingen typisk supporter. Höll nästan lika mycket på Liverpool och än idag har jag svårt för den enögdhet många supportrar visar upp.

Men det som fick mig att i slutet på 80-talet bli OTF (One Team Fan) var Alex Ferguson. Jag stavade mig igenom en Engelsk intervju med honom som jag hade fått tag i av en slump och blev otroligt imponerad av hans resonemang och tankar. Ytterligare ett eller två år senare var jag i London och satt på en Pub och där låg en tidning med en intervju och analys med och om Ferguson. Då bestämde jag mig för att aktivt följa just Man Utd. Sedan dess är jag alltså fast. Men jag älskar Engelsk fotboll. Inte bara Man Utd. Det är spelet, taktiken och förmågan att få ett lag att prestera som gör mig så fascinerad. Det gröna fältets schack. Jag kan uppskatta många lag och många tränare. Wenger med Arsenal och Moyes(nu i Man Utd) med Everton tycker jag är tränare som visar enorm förmåga med begränsade resurser.

Hur går det i år då..? Man Utd tar det..! Eller..? Nu skulle man ju inte vara enögd och då krävs det ju lite mer. Jag tycker det är svårt att säga något i år. Man Utd, Man C och Chelsea har nya tränare och det är svårt att säga hur de lyckas under sitt första år. Mourinho håller jag som den bästa aktiva tränaren just nu. Jag skulle inte bli överraskad om han tar sitt Chelsea till ligaseger i år. Moyes och Man Utd kan bli mycket bra. Han är rätt tränartyp för Man Utd och man har ett lag som tillhör topp tre om man ser till individuell och kollektiv förmåga. Om det räcker till ligaseger måste jag ärligt låta vara oskrivet. Men jag hoppas..:)

Och jag saknar Sir Alex något våldsamt.

Arsene Wenger. Arsenal. Begränsade resurser..?
 

Anton

Omega
Skandal att ha med Liverpool spurs utan United!
Tror dessvärre på chelski!
Så: Chelsea
City
United
Spurs

7a Liverpool
 
Svårt att se något lag förutom City som kan utmana Chelsea. United med Moyes tror (hoppas) jag inte på alls.
Vilket lag jag håller på ter sig väl ganska självklart av min profilbild, såg min första match på plats -83 och har sedan fått ihop cirka 100 matcher. Så än så länge är inte klock utgifterna i närheten av Englands tripperna.
 

Helvetia

Cartier
6416-1.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som Liverpool supporter måste jag säga att vi blir farligare i år än på länge. I år har jag fått ett ultimatum från sambon att det är ett intresse som gäller så från och med nu får jag tyvärr säga adjö för ett tag framöver till er :)

Mot facit förra året var 811st matcher :)
Man kan säga att jag går in för mina intressen :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Som Liverpool supporter måste jag säga att vi blir farligare i år än på länge. I år har jag fått ett ultimatum från sambon att det är ett intresse som gäller så från och med nu får jag tyvärr säga adjö för ett tag framöver till er :)

Mot facit förra året var 811st matcher :)
Man kan säga att jag går in för mina intressen :)

Lycka till......och hoppas ändå att KS-surfningen kommer före "fulsidor" ;)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
:(




Menar du alltså att du såg 811 matcher på ett år? På riktigt?!

På riktigt ja :) året innan var jag och snuddade på 900 men slutade på 893st matcher tillslut..

Följer alla de större ligorna och missade inte en match i PL eller bundes förra året och såg alla champions league matcher samt lite annat. Följer till och med reservlagens matcher :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
På riktigt ja :) året innan var jag och snuddade på 900 men slutade på 893st matcher tillslut..

Följer alla de större ligorna och missade inte en match i PL eller bundes förra året och såg alla champions league matcher samt lite annat. Följer till och med reservlagens matcher :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

All heder till din kvinna. Fyfan.
 

Sond

Patek
På riktigt ja :) året innan var jag och snuddade på 900 men slutade på 893st matcher tillslut..

Följer alla de större ligorna och missade inte en match i PL eller bundes förra året och såg alla champions league matcher samt lite annat. Följer till och med reservlagens matcher :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Det är ju helt otroligt. Hur i hela friden hinner du det..? Och nämndes det inte en hustru dessutom..? :)
 

aspo

Cartier
På riktigt ja :) året innan var jag och snuddade på 900 men slutade på 893st matcher tillslut..

Följer alla de större ligorna och missade inte en match i PL eller bundes förra året och såg alla champions league matcher samt lite annat. Följer till och med reservlagens matcher :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2


Imponerande, tycker själv jag har fullt upp med mina 100-150 matcher per år...

Är Liverpool-fan och njuter just nu av vår första premiäeseger på 12 år. Tror helt klart på Chelsea som segrare, Mourinho har något ingen annan har..
 

Sond

Patek
Det har ju dock ingenting med begränsade resurser att göra. Håll dig till sak.
Njaa, så enkelt att man kan avfärda resonemanget:
1. Vad handlade grundresonemanget om..? Huruvida Wenger är en manager som kan få fram stora saker utan stora inköp. Om det sedan beror på begränsade resurser eller på begränsad tillgång till resurserna är enligt mig samma i denna kontext.
2. Som jag har förstått det är Arsenals strategi att avstå dyra inköp för att istället ha en stabil ekonomi. Så ekonomin kan synligt ge 1 miljard till inköp men i verkligheten är den vägen låst.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Njaa, så enkelt att man kan avfärda resonemanget:
1. Vad handlade grundresonemanget om..? Huruvida Wenger är en manager som kan få fram stora saker utan stora inköp. Om det sedan beror på begränsade resurser eller på begränsad tillgång till resurserna är enligt mig samma i denna kontext.
2. Som jag har förstått det är Arsenals strategi att avstå dyra inköp för att istället ha en stabil ekonomi. Så ekonomin kan synligt ge 1 miljard till inköp men i verkligheten är den vägen låst.

Wenger säger: "Vi har pengar att spendera, men vi hittar inte rätt spelare"

Han har resurser, men åstadkommer ingenting.

Med Moyes är du däremot helt rätt ute.
 
Det gick ju sådär för mitt kära Sunderland, tror Chelsea tar det i år under nygamla tränaren. Jag får väl som vanligt vänta till sista omgången innan jag kan pusta ut över att vara kvar i premier league kommande säsong :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vinna? I år är jag nöjd om jag får titta i mitten av tabellen som newcastlefanatiker. Förra årets nära nedflyttningkrig (och konstant matchdagsångest) önskar jag slippa...
 

Andrew

Cartier
På riktigt ja :) året innan var jag och snuddade på 900 men slutade på 893st matcher tillslut..

Följer alla de större ligorna och missade inte en match i PL eller bundes förra året och såg alla champions league matcher samt lite annat. Följer till och med reservlagens matcher :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

En snabb överslagsräkning visar att du (om du såg 811 matcher) i så fall tillbringade drygt 1200 timmar, eller 50 dygn framför skärmen. Låter orimligt.
 
Topp