Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Premier League startar idag! Då jag är fotbolls nörd också,

Diskussion i 'Diskussion' startad av Affe, 17 augusti 2013.

?

Vilket lag vinner Premier League?!

1. Aston Villa

2,7%
  2. Manchester City

10,8%
  3. Liverpool

5,4%
  4. Tottenham Hotspur

8,1%
  5. Chelsea

43,2%
  6. Annat lag

29,7%
  1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    men vilket lag vinner serien 2013/2014?! Mitt lag är Aston Villa, har hejat på dom sedan jag var 7 år, så det är jubileums år i år. 40 år, och trogen Villa gulligan.

Borde finnas fler klocknördar som gillar fotboll på detta forum!

Slänger in en bild på favorit klockan just nu, får bli min turklocka för säsongen 2013/2014.

2. Bojke

Bojke Fjunis

Du tror inte att Manchester U kommer kunna utmana om titeln? ;)

urinvånaren, M021, Målarn och 1 annan gillar detta.
  3. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    JO tyvärr! Men det fick vara bra med ett Manchester lag :rolleyes:

AndyK gillar detta.
  4. Sond

Sond Friends of KS

Mitt Premier League intresse är lika stort som klockintresset. Eller ska man säga nästan lika stort när man skriver här kanske..;) Sedan ungdomsåren är det Man Utd som är mitt lag. Från början var jag ingen typisk supporter. Höll nästan lika mycket på Liverpool och än idag har jag svårt för den enögdhet många supportrar visar upp.

Men det som fick mig att i slutet på 80-talet bli OTF (One Team Fan) var Alex Ferguson. Jag stavade mig igenom en Engelsk intervju med honom som jag hade fått tag i av en slump och blev otroligt imponerad av hans resonemang och tankar. Ytterligare ett eller två år senare var jag i London och satt på en Pub och där låg en tidning med en intervju och analys med och om Ferguson. Då bestämde jag mig för att aktivt följa just Man Utd. Sedan dess är jag alltså fast. Men jag älskar Engelsk fotboll. Inte bara Man Utd. Det är spelet, taktiken och förmågan att få ett lag att prestera som gör mig så fascinerad. Det gröna fältets schack. Jag kan uppskatta många lag och många tränare. Wenger med Arsenal och Moyes(nu i Man Utd) med Everton tycker jag är tränare som visar enorm förmåga med begränsade resurser.

Hur går det i år då..? Man Utd tar det..! Eller..? Nu skulle man ju inte vara enögd och då krävs det ju lite mer. Jag tycker det är svårt att säga något i år. Man Utd, Man C och Chelsea har nya tränare och det är svårt att säga hur de lyckas under sitt första år. Mourinho håller jag som den bästa aktiva tränaren just nu. Jag skulle inte bli överraskad om han tar sitt Chelsea till ligaseger i år. Moyes och Man Utd kan bli mycket bra. Han är rätt tränartyp för Man Utd och man har ett lag som tillhör topp tre om man ser till individuell och kollektiv förmåga. Om det räcker till ligaseger måste jag ärligt låta vara oskrivet. Men jag hoppas..:)

Och jag saknar Sir Alex något våldsamt.

Hubbatix och easy rider gillar detta.
  5. Selvedge13

Selvedge13 Friends of KS

Från:
    Jönköping
    Arse wengers mannar kniper det i år!

6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Arsene Wenger. Arsenal. Begränsade resurser..?

Sond gillar detta.
  7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Som Liverpool-fan säger jag att City tar titeln i år... :(

aspo gillar detta.
  8. Sond

Sond Friends of KS

Ja. Allt beror på vem du jämför med.

9. Anton

Anton Bonde

Skandal att ha med Liverpool spurs utan United!
    Tror dessvärre på chelski!
    Så: Chelsea
    City
    United
    Spurs

7a Liverpool

10. andheg

andheg Friends of KS

Det enda som är säkert är att Arsenal kommer fyra, som vanligt, suck!

11. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Svårt att se något lag förutom City som kan utmana Chelsea. United med Moyes tror (hoppas) jag inte på alls.
    Vilket lag jag håller på ter sig väl ganska självklart av min profilbild, såg min första match på plats -83 och har sedan fått ihop cirka 100 matcher. Så än så länge är inte klock utgifterna i närheten av Englands tripperna.

12. Helvetia

Helvetia Friends of KS

Hubbatix, Icaras och Bojke gillar detta.
  13. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Som Liverpool supporter måste jag säga att vi blir farligare i år än på länge. I år har jag fått ett ultimatum från sambon att det är ett intresse som gäller så från och med nu får jag tyvärr säga adjö för ett tag framöver till er :)

Mot facit förra året var 811st matcher :)
    Man kan säga att jag går in för mina intressen :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Camo00 gillar detta.
  14. andheg

andheg Friends of KS

15. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Erik Niva konstaterade att arsenal har i runda slängar en miljard att handla för.

Vem jämför du med? :)

16. Bojke

Bojke Fjunis

:(

Menar du alltså att du såg 811 matcher på ett år? På riktigt?!

17. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    På riktigt ja :) året innan var jag och snuddade på 900 men slutade på 893st matcher tillslut..

Följer alla de större ligorna och missade inte en match i PL eller bundes förra året och såg alla champions league matcher samt lite annat. Följer till och med reservlagens matcher :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Hubbatix, oskarponken, Camo00 och 1 annan gillar detta.
  18. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    All heder till din kvinna. Fyfan.

Donkii, easy rider och Ekmikael gillar detta.
  19. Sond

Sond Friends of KS

Det är ju helt otroligt. Hur i hela friden hinner du det..? Och nämndes det inte en hustru dessutom..? :)

20. Sond

Sond Friends of KS

Men kolla deras summa för inköp. Hur ser den ut? Min bild är att de inte spenderat mycket de senaste 5-7 åren. Jämför den med City/Chelsea.

21. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Det har ju dock ingenting med begränsade resurser att göra. Håll dig till sak.

22. aspo

aspo Stadsbo

Imponerande, tycker själv jag har fullt upp med mina 100-150 matcher per år...

Är Liverpool-fan och njuter just nu av vår första premiäeseger på 12 år. Tror helt klart på Chelsea som segrare, Mourinho har något ingen annan har..

Donkii och Camo00 gillar detta.
  23. Sond

Sond Friends of KS

Njaa, så enkelt att man kan avfärda resonemanget:
    1. Vad handlade grundresonemanget om..? Huruvida Wenger är en manager som kan få fram stora saker utan stora inköp. Om det sedan beror på begränsade resurser eller på begränsad tillgång till resurserna är enligt mig samma i denna kontext.
    2. Som jag har förstått det är Arsenals strategi att avstå dyra inköp för att istället ha en stabil ekonomi. Så ekonomin kan synligt ge 1 miljard till inköp men i verkligheten är den vägen låst.

24. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Wenger säger: "Vi har pengar att spendera, men vi hittar inte rätt spelare"

Han har resurser, men åstadkommer ingenting.

Med Moyes är du däremot helt rätt ute.

25. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Arsenal - Aston Villa 1-3, Kkkkatjiiing! :cigar:

Donkii gillar detta.
  26. Selvedge13

Selvedge13 Friends of KS

Från:
    Jönköping
    37 matcher kvar!

27. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso

Imorgon <3

28. Martin1977

Martin1977 Torpare

Från:
    Lidingö
    Det gick ju sådär för mitt kära Sunderland, tror Chelsea tar det i år under nygamla tränaren. Jag får väl som vanligt vänta till sista omgången innan jag kan pusta ut över att vara kvar i premier league kommande säsong :)

29. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Vinna? I år är jag nöjd om jag får titta i mitten av tabellen som newcastlefanatiker. Förra årets nära nedflyttningkrig (och konstant matchdagsångest) önskar jag slippa...

Thomas77 gillar detta.
  30. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    En snabb överslagsräkning visar att du (om du såg 811 matcher) i så fall tillbringade drygt 1200 timmar, eller 50 dygn framför skärmen. Låter orimligt.

Mårtenssons ur Brookfield