• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Problem med apple-id tacksam för hjälp

Tommytvigg

Cartier
Hej gott folk.
Ursäkta för en ot tråd, men jag hittar fan ingen lösning.
Köpte en iPad till min tolvåring och skulle regga id. Dum som jag var så slog jag in hennes riktiga persnr, alltså 12år.
När jag försöker ändra ålder så står det bara du är för ung.
Tacksam för lösning på detta.

Mvh Tommy
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Går det inte bara att göra ett helt nytt Apple ID med saltad ålder och använda det? Annars är det väl att återställa iPaden helt och börja om, är maskinen ny så förlorar du ju ändå inget med en återställning. Lycka till!
 

Tommytvigg

Cartier
Går det inte bara att göra ett helt nytt Apple ID med saltad ålder och använda det? Annars är det väl att återställa iPaden helt och börja om, är maskinen ny så förlorar du ju ändå inget med en återställning. Lycka till!

Har testat att göra om den flera gånger med annan ålder, vet inte om det är mailen som gör att den är körd. För det står för låg ålder hur än jag gör.
Men kanske ska prova återställning.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Går inte ens att återställa den utan ett konto
Jo det går. Hur gör du?



Återställa iPad via dator

1. Stäng av din iPad helt genom att hålla in home-knappen och off-knappen tills skärmen släcks, startar igen, och släcks igen. Släpp då båda knapparna.

2. Öppna iTunes på din dator.

3. Stoppa in din medföljande USB-kabel i din dator.

4. Håll nere home-knappen på din iPad och stoppa sedan in USB-kabeln i telefonen samtidigt som du fortsätter hålla nere home-knappen.

5. När din iPad-skärm visar en USB-kabel och en pil till iTunes logo släpper du home-knappen.

6. Din Mac eller PC kommer nu att identifiera din iPad i recovery mode.

7. Klicka på Restore eller Återställ i iTunes för att påbörja din återställning av din iPad.

8. Din iPad ska nu börja ladda en mätare under äpplet som indikerar att din återställning påbörjats.

9. När återställningen är klar kommer ett fönster i iTunes meddela detta och automatiskt starta om din iPad.

10. Efter att iPaden startat upp kommer bilden med en USB-kabel och en pil till iTunes logo visas igen på din iPad samtidigt som lås upp slidern. iTunes kommer att aktivera din iPad igen och efter detta startas din telefon som vanligt.

11. Koppla ur USB-kabeln från datorn och din iPad och återställningen är klar.
 
Topp