• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Problem med fotograf.

Sjobedan

Rolex
Hej fellow ks'are.

Jag och min sambo har stött på problem med vår fotograf.

En lång historia kort.
Vi blev fotograferade vid tre olika tillfällen ifjol av fotografen, val av fotografier drog ut på tiden och när vi väl valt ut bilderna vi ville ha så blev vi ombedda att betala fakturan a' 9000:- ca. Detta gjorde vi utan dröjsmål då för att slippa påminnelse(?) märkligt att överhuvudtaget skicka faktura innan varan är levererad... Strax där efter mottog vi lite test redigeringar som vi inte var helt tillfreds med och bad henne därför att ändra på dessa.

I samband med detta gick fotografens far bort, fotografen bad om förståelse för att saker kunde ta tid (med mina ord, inte hennes). vi beklagade och förstod. Tiden gick, men vi hörde ingenting av henne...

Tills nu i veckan när min sambo efterfrågade våra bilder. Alla bilderna var raderade och fotografen påstår att dessa har blivit skickade. (utan att kunna visa fram någon form av bekräftelse på detta via Wetransfer)

Hon har erbjudit oss två nya fotograferingar samt 10 förstoringar och ett presentkort på 850:-

Problemet är att vi inte vill använda oss av henne fler gånger, utan vill ha tillbaka våra pengar. (detta gick inte för sig då moms och skatt var betalt, va?)

Någon med några ideer?

Eller får vi suck it up?
 
D

Deleted member 5780

Guest
I strikt juridisk mening är det ett avtalsbrott från hennes sida. Pengar tillbaka är det som gäller.
 
Att dessutom ta betalt för att sedan inte leverera en vara räknas som bedrägeri så skulle andra vägar inte lyckas kan du polisanmäla.
 

joca

Patek
2-Faktor
Förstår inte hur det skulle vara relevant om hon har betalat sin moms eller inte.. Hon får skicka en kreditfaktura och när hon sen deklarerar momsen nästa gång får hon tillbaka det.. Inga konstigheter på något sätt.
Lycka till!
 
Topp