• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Referenser för begreppet "prisvärt"

frere

Audemars
2-Faktor
Jag tycker personligen att Lundbergs konsolbaserade förvarningssystem är en underbar måttstock när jag vill känna att någonting annat är riktigt prisvärt. Alltså såna här, präktiga och praktiska, men jävligt fula och orimligt dyra förvaringshyllor för klädkammare och garderober:
73029_M.jpg

Sen i maj har jag kånkat hem sånt här för en summa motsvarande en fin datejust. Det syns inte, ger absolut ingen tillfredsställelse alls, inget habegär överhuvudtaget.

Vad köper ni som får snordyra klockor att framstå som helt rimliga inköp? Fyll på i tråden med dina bästa tips!
 

Room

Omega
Började att skriva en del exempel...
Raderade dem alla och summerar det i en mening ist:

Totalrenovering utav ett hus!

Ha ha ha, sjuka pengar på saker man aldrig ser, känner eller knappt vet om.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Köpte nytt yttertak förra hösten, kostade som en Daytona OCH en Datejust :( Dock väldigt tillfredsställande när det var klart.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Separering, köpa nytt hus, viss renovering av det nya huset, kostar många roliga klockor man kunnat köpa istället :banghead::facepalm::wtf::greedy:
 

David

Bödeln
Listan kan göras oändlig:
  • Gifta sig.
  • Nya däck.
  • Flygbiljetter.
Bara där är det en Sky-Dweller på det senaste året.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Joråförtusan, hela paketet. Jag kan stycka medelstora däggdjur i molekyler men jag kan fan inte dra en skruv rakt. Det får de som kan göra åt mig. ;-)


Haha! Har du funderingar framöver på ev. fler fönsterbyten så får du hojta till, då kan jag ge dig ett KS pris på allt :)
10års garanti på fönster och arbete.. Elitfönster :)

Men 26' .. Riktigt stora fönster eller?

Mvh.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Haha! Har du funderingar framöver på ev. fler fönsterbyten så får du hojta till, då kan jag ge dig ett KS pris på allt :)
10års garanti på fönster och arbete.. Elitfönster :)

Men 26' .. Riktigt stora fönster eller?

Mvh.


Mina fönster och dörrar gick på 128 000. Sen skall det monteras också. Sen ska det tillverkas fönsterbrädor osv osv.
Hälften sitter där nu, andra hälften när huset byggs ut.
 
Topp