• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Rekommendera en man bag

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaja. Detta är sista OT-tråden jag kommer skapa på väldigt länge. Jag lovar.

Min man bag håller på att ramla sönder och jag behöver således köpa en ny inom en rimlig framtid.
Den enda jag hittat än så länge är en från Kill spencer, vilken jag suktat efter väldigt länge, men de säljs bara från USA och kostar $400 +tull och moms.

kill-spencer-2.jpg


Jag letar efter något liknande.

Mina KRAV är följande:
*Inget fuskskinn (tjockt tyg, typ vaxat/ballistiskt eller skinn)
*Den ska ha axelrem, men gärna messengerliknande rem, så den kan fästas på ryggen.
*Den ska kunna rymma en 15" laptop för enstaka tillfällen
*Den ska vara stilig nog för kontoret
*Den ska vara helsvart
*Den ska inte vara svindyr. Gärna max 2000kr.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Jag tycker "Kill Spencer" verkar var lite väl over the top. Du gör rätt i som kollar på andra alternativ. Kör på kloroform eller nåt. :mrgreen:

yonsson skrev:
Jaja. Detta är sista OT-tråden jag kommer skapa på väldigt länge. Jag lovar.

Min man bag håller på att ramla sönder och jag behöver således köpa en ny inom en rimlig framtid.
Den enda jag hittat än så länge är en från Kill spencer, vilken jag suktat efter väldigt länge, men de säljs bara från USA och kostar $400 +tull och moms.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet ju inte vad jag ska ha. Det är ju därför jag frågar för fan. ;)
Konkreta förslag och införskafningsställen mottages med öppna armar!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Har hört att inget slår saddleback leather, men fegade själv ur då läderkvaliten tydligen medför att de ska väga absurt mycket. Särskilt billiga är de väl inte heller...men mer "man" blir det inte:
767.jpg


För min del fick det bli en messenger-bag från tiger. Bättre kvalitet än man kan tro, tycker jag. Tveksamt om just min klarar 15", men den sväljer iaf 13" MBP + vardagsbråte.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Som med klockor... köp begagnat :D bara schysst med lite patinerat läder
Köpte min LV keepall 50 för 2400 eller något förra året när dollar stod lågt, riktigt vasst skick.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: OT Rekommendera en man bag

Om mitt behov skulle bli bara liiiiite större skulle jag vara frestad att slå till på något trevligt från The Bridge

http://en.thebridge.it/products/man-bag ... pe/?page=1

Den portfölj från T B jag använt de senaste 10 åren har blivit alldeles magiskt vacker i lädret men är för stor egentligen. En man bag som rymmer en bok, en agenda och lite smått och gott kanske är melodin....
 

axel_

Breitling
masterkiller skrev:
Gavve skrev:
Som med klockor... köp begagnat :D bara schysst med lite patinerat läder
Köpte min LV keepall 50 för 2400 eller något förra året när dollar stod lågt, riktigt vasst skick.

Vart?


Finns riktigt schyssta Keepall´s på eBay för en hyffsad slant.. enligt mig SKA en keepall vara gammal och snyggt sliten, dom nya ser så jävla tråkiga och just "nya" ut.. sen är ju frågan vad man ska ha den till, jag tykcker keepall (valfri storlek) är för stor för att glida omkring med på stan, och väljer då hellre någon typ av messenger/tote..
 
axel_ skrev:
masterkiller skrev:
Gavve skrev:
Som med klockor... köp begagnat :D bara schysst med lite patinerat läder
Köpte min LV keepall 50 för 2400 eller något förra året när dollar stod lågt, riktigt vasst skick.

Vart?


Finns riktigt schyssta Keepall´s på eBay för en hyffsad slant.. enligt mig SKA en keepall vara gammal och snyggt sliten, dom nya ser så jävla tråkiga och just "nya" ut.. sen är ju frågan vad man ska ha den till, jag tykcker keepall (valfri storlek) är för stor för att glida omkring med på stan, och väljer då hellre någon typ av messenger/tote..

Känns risky och köpa en LV keepall på bukten med tanke på kopior mm...
 

axel_

Breitling
masterkiller skrev:
Känns risky och köpa en LV keepall på bukten med tanke på kopior mm...

Ja men man får göra sin research, vet man hur en äkta ska se ut så är det inte allt för knepigt, det är ju som med klockor, det handlar om detaljer.. andrahandsmarknaden för "lyxväskor" är ju väldigt stor på eBay, finns väldigt många seriösa säljare.. och så klart, mycket skit också!
 
axel_ skrev:
masterkiller skrev:
Känns risky och köpa en LV keepall på bukten med tanke på kopior mm...

Ja men man får göra sin research, vet man hur en äkta ska se ut så är det inte allt för knepigt, det är ju som med klockor, det handlar om detaljer.. andrahandsmarknaden för "lyxväskor" är ju väldigt stor på eBay, finns väldigt många seriösa säljare.. och så klart, mycket skit också!

Länka gärna till några äkta så kan jag kika lite...

TACK!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: OT Rekommendera en man bag

MKRGG skrev:
Om mitt behov skulle bli bara liiiiite större skulle jag vara frestad att slå till på något trevligt från The Bridge

http://en.thebridge.it/products/man-bag ... pe/?page=1

Den portfölj från T B jag använt de senaste 10 åren har blivit alldeles magiskt vacker i lädret men är för stor egentligen. En man bag som rymmer en bok, en agenda och lite smått och gott kanske är melodin....

The Bridge är riktigt bra! Har två stycken riktigt schysst patinerade portföljer därifrån...fan vet om man inte ska slå till på en till. Gillar Mustang Classic!
 

Yo-han

Troll probationary
Har uteslutande kört med porter de senaste 10 åren, allt i cordura håller fortfarande ihop, undvik dock tanker serien som slits som bara attan. Denna borde passa dina behov, lite överprisad pga sammarbetet men dom skeppar från europa så du slipper hustla med tullavgifter, moms osv.
http://monocle.com/shop/bags-and-travel ... auler-bag/
Annars finns det en uppsjö bra och mycket billigare modeller på ebay eller ännu bättre rakuten.co.jp eller auctions.yahoo.co.jp om du känner dig bekväm med att styra upp beställning från japan och orkar sätta dig in i ämnet för att undvika (dom väldigt förekommande) kopiorna.
 
Topp