• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: restaurangtips i Berlin

Fabian

Patek
2-Faktor
Ska till Berlin över nyår, behöver således bra tips på bra restauranger. Både för nyårsnatten men också dagarna innan och efter.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag bodde på mandala Hotel vid potsdamer platz förra året
Vi åt på ett italiensk ställe som jag tror hette essenza eller något I den stilen
Kanske inte för nyår men för en vanlig middag absolut :)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg


Superbra
 

MBx

Cartier
Var i Berlin några dagar förr året och hann därmed inte med så många ställen. Det som var minnesvärt var restaurangen på taket av riksdagshuset. Om inte annat perfekt för en lunch. Jag tror man måste boka bord.
 

Thorn

Friends of KS

Thorn

Friends of KS
Hoppas ju på Royal för det är så jävla bra men behöver en backup. Försökte boka idag men gick inte att boka online på nyår så hoppas de inte har stängt när jag ringer imorgon. Ska kolla transit, tack @Fabian !
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ligger en supercool lite hemlig bar inte långt från Transit. Minns inte namnet nu men kan kolla upp. Finns inga skyltar och man får ingen ledtråd utanför att det existerar, utan man går in på ett snabbmatshak, går genom restaurangen till en diskret dörr långt bak i lokalen. Där bakom dörren ligger en bar som huserar i ett gammalt slakteri. Häftig blandning av sobert och hardcore.
 

Thorn

Friends of KS
Transit är riktigt bra, men precis som du säger inget nyårshak. Då är Grill Royal bättre för ändamålet.

Angående The Bird:

Har varit på The Bird och håller med.

Ligger en supercool lite hemlig bar inte långt från Transit. Minns inte namnet nu men kan kolla upp. Finns inga skyltar och man får ingen ledtråd utanför att det existerar, utan man går in på ett snabbmatshak, går genom restaurangen till en diskret dörr långt bak i lokalen. Där bakom dörren ligger en bar som huserar i ett gammalt slakteri. Häftig blandning av sobert och hardcore.
Låter ball! Hör gärna av dig med mer info.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Bumpar den här tråden.

Behöver fler tips. Vill åka hem från berlin och ha käkat svinbra. Vill även dricka alkohol på de bästa barerna.

Behöver inte vara lyxigt, bara grymt!
 

Thorn

Friends of KS
industry standard, grill royal (som nämnts flera gånger, svinbra, boka sen sittning, vinlistan är över 50 sidor), to beef or not to beef, the grand.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Var i berlin över nyår, pm:a om du vill ha tips på billiga och bra ställen. / fattiglapp
 

Thorn

Friends of KS
Bar kan jag tipsa om Amano i mitte. Bra drinkar, standard champagnen är Ruinart och man får röka inne.
 
Topp