• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - Ritual för avlägsnande av hår på hjässan - berätta!

SSL

Audemars
Jag antar det finns "ett par" karlar här som kanske inte har likadant svall som G. Clooney. Så hur gör ni när ni rakar skallen? Rakapparat, rakhyvel eller "rakhyveltraktor" (japp, sjukt)? Hur ofta? Någon speciell dag i veckan?

Själv kör jag en Phillips rakapparat, rakar utan munstycket, varje fredag (om jag kan). Kör inte baby riktigt än, men det är inte långt kvar nu.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag använder någon sån där Magnus Samuelsson hårtrimmer. Funkar både till skägget när man inte orkar använda hyvel eller till den tunnhåriga hjässan.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Riktiga män kammar över!

Skämt åsido kör nån hårtrimmer utan munstycket, är jag ambitiös sker det var 14:e dag, men allt som oftast är jag slö så det blir var 3:e-4:e vecka när skallen börjar se ut som en fjunig och ruffsig fågelunge.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Moser 1400. Testat en hel del olika klippare, men det enda som är i hemmaprisklass och -format som duger är Moser. Faktiskt.
 

Emil

Cartier
Ser min far titt som tätt, halvmånen blir bara större och större och håret gråare och gråare. Det är snart svårt att räkna då få hårståna som återstår!
Min dag den kommer, frågan är bara hur länge jag lyckas att bära upp det. Jag kör elvisfrisyren tills det är dags att lämna skeppet!
 

Nexus

Panerai
På Den Gamla Goda Tiden™ när jag sportade en "preussisk klippning" skedde rakning av undercut varje söndag medelst traditionell enkelbladshyvel och transparent rakgel. Ladda upp med en schysst playlist och ett glas rött så blir det en njutningsstund istället för en plikt.
 

Henke303

Cartier
Phillips trimmer varannan vecka ungefär.

aqe7y2e8.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Billigaste skiten från jula, kostar 99 spänn. Klipper varannan vecka. Håller den 1år så ger det 3 kronor och 80 öre för en klippning.
Nu har jag haft min i nästan 2 år. Billigt billigt!
 
Topp