Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Rock

Diskussion i 'Lifestyle' startad av larsen, 13 oktober 2013.

1. larsen
    Trådstartare

larsen Torpare

Tjabba!

Letar efter en kamelhårsfärgad rock. Typ en sån här.
    .[​IMG].

Måste inte nödvändigtvis vara double-breasted. Tips mottages varmt! Bifoga gärna länk i era svar. Tack! :)

Sandkvist gillar detta.
  2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Thin Lizzy

adamstlund, Hubbatix, OBRKV och 5 andra gillar detta.
  3. Jakobb

Jakobb Friends of KS

FIlippa K har en schysst den här säsongen, om du klarar dig utan dubbelknäppning. Länk.
    TIger har en exakt likadan som i bilden fast i lite annan färg dock riktigt snygg. Länk.

larsen gillar detta.
  4. larsen
    Trådstartare

larsen Torpare

Norrlänningen, vekktah och Aquaracer2 gillar detta.
  5. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
  6. Kson

Kson Friends of KS

Snygg och stilig vet tyvärr inte vad man köper en...

7. par

par Friends of KS

8. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Lite varierande på budget, HM brukar ha snygga rockar i sin dressade kollektion, annars rekommenderar jag en tur till Rose&Born på Grevgatan i Stockholm (tyvärr har dom ingen webshop)

// Danne

Aquaracer2 och larsen gillar detta.
  9. Florre

Florre Bonde

Från:
    Stockholm
    Johan Lindeberg har en riktigt snygg kamelfärgad rock, inte dubbelknäppt dock!

vikgul gillar detta.
  10. hedbrg

hedbrg Borgare

Ser väl rimligt ut, men de får en att fundera över vilka förhållanden den är tillverkad under.

Whedda och carlanton gillar detta.
  11. larsen
    Trådstartare

larsen Torpare

Eller hur?! Tänkte inte alls Massimo Dutti. Inte handlat där på länge. Hade glömt av hur prisvärt där är!

12. larsen
    Trådstartare

larsen Torpare

Samma ägare som till Zara så tja, vem vet...

13. larsen
    Trådstartare

larsen Torpare

Runt 4-5 tkr tänkte jag mig. Har fakt. hittat en som på bilden ovan som jag kanske slår till på.

Har dock en fråga, el. en fundering snarare till nån som kan... Ni får ursäkta mina bristande ekonomi- och valutakunskaper. Rocken på siten som jag har tittat på kostar ca. 3500 SEK (GBP). Men i EUR och USD kostar den samma, 4200 SEK. I samtliga valutor är det fri frakt över ca. 1500 SEK. Siten har butiker runtom i världen, USA, GB, EU etc. De fraktar inom valutan.

Ursäkta den röriga frågan. Men vad jag undrar är, hur kan det skilja 700 SEK mellan GB och EUR-zonen i pris -- för samma rock? Nån insatt inom handel som kan förklara hur det ligger till?

14. carlanton

carlanton Biskop

Zara tillverkar en stor del av sina kläder i Europa för att kunna hålla tillverkningskedjan så kort som möjligt. Vet ej om detsamma gäller för hela Inditex-koncernen.

15. carlanton

carlanton Biskop

Finns väldigt många orsaker, men framförallt handlar det helt enkelt om det generella prisläget i England. ALLT är billigare där, man kan helt enkelt inte ta ut lika höga priser som i Sverige.

16. larsen
    Trådstartare

larsen Torpare

Har inte heller nån aning. Men visst bör man kanske bli bättre på att reflektera lite över villkoren bakom prissättning på en del varor. I stället för att stirra sig blind på den låga prislappen.

17. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Köpte den här kamelfärgade saken från Tiger idag, 10% cashmere så den är lagom mysig. Funderar på att lägga ut ärmarna lite, vad tycker ni om det?

Aquaracer2 gillar detta.
  18. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Knäpper man sista knappen på en rock?

19. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Inte illa. Vad har du under?

Maxim gillar detta.
  20. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Om man vill. Jag hade bara knäppt mittenknappen.

rillesnille och vikgul gillar detta.
  21. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    T-shirt och en tröja. Provade den med kavaj under och det sitter fint, men ärmarna blir aningen kortare då rocken trycks uppåt av kavajen.

22. Whedda

Whedda Präst

Om man är ute efter rockar, kavajer och kostymer i den lägre prisklassen (-5000kr) ser jag få om ens någon tillverkare som slår Suitsupply på fingrarna i förhållandet prisvärdhet.

http://suitsupply.com

Sen skall man alltid komma ihåg att man på ett eller annat sätt får vad man betalar för och jag själv anser att precis som Singular nämnt bör man köpa kvalitet till ett något högre pris framför fler plagg av sämre kvalitet där risken är överhängande för undermåliga arbetsförhållanden.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

puonti och Skolläraren gillar detta.
  23. Spindel

Spindel Biskop

Bahhh...

Här trodde jag att det skulle vara en tråd om bra musik men så var det en tråkig klädtråd :oldman:

Nexus, ssl och RobertD gillar detta.
  24. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Köpte min rock för 300kr. Vet inte om det är något för mig, så känner inte för att plöja ner 5000kr i något som kanske inte kommer användas.

25. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Sjuuuuukt mycket inspiration på suitsupply!

26. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Här har vi en som skrev exakt det jag tänkte skriva! :)

27. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Suit Supply är grymt! Bra grejer till bra priser!

28. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Suitsupply verkar onekligen bra, att jag inte sett det innan. 100% kashmir för 499€ låter som ett jäkligt bra pris för den här rocken?

http://eu.suitsupply.com/en_SE/coats/grey-coat-/J245.html?start=2&cgid=Coats

par gillar detta.
  29. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Om ni vill handla kläder "billigt" finns yoox.com. Där har jag tidigare sett att Lardini har en del rockar.

Fabian gillar detta.