• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Rock

larsen

Breitling
Tjabba!

Letar efter en kamelhårsfärgad rock. Typ en sån här.
.
DOUBLE-BREASTED-CAMEL-COAT.jpeg
.

Måste inte nödvändigtvis vara double-breasted. Tips mottages varmt! Bifoga gärna länk i era svar. Tack! :)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
FIlippa K har en schysst den här säsongen, om du klarar dig utan dubbelknäppning. Länk.
TIger har en exakt likadan som i bilden fast i lite annan färg dock riktigt snygg. Länk.
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Lite varierande på budget, HM brukar ha snygga rockar i sin dressade kollektion, annars rekommenderar jag en tur till Rose&Born på Grevgatan i Stockholm (tyvärr har dom ingen webshop)

// Danne
 

larsen

Breitling
Lite varierande på budget, HM brukar ha snygga rockar i sin dressade kollektion, annars rekommenderar jag en tur till Rose&Born på Grevgatan i Stockholm (tyvärr har dom ingen webshop)

// Danne
Runt 4-5 tkr tänkte jag mig. Har fakt. hittat en som på bilden ovan som jag kanske slår till på.

Har dock en fråga, el. en fundering snarare till nån som kan... Ni får ursäkta mina bristande ekonomi- och valutakunskaper. Rocken på siten som jag har tittat på kostar ca. 3500 SEK (GBP). Men i EUR och USD kostar den samma, 4200 SEK. I samtliga valutor är det fri frakt över ca. 1500 SEK. Siten har butiker runtom i världen, USA, GB, EU etc. De fraktar inom valutan.

Ursäkta den röriga frågan. Men vad jag undrar är, hur kan det skilja 700 SEK mellan GB och EUR-zonen i pris -- för samma rock? Nån insatt inom handel som kan förklara hur det ligger till?
 

carlanton

Audemars
Runt 4-5 tkr tänkte jag mig. Har fakt. hittat en som på bilden ovan som jag kanske slår till på.

Har dock en fråga, el. en fundering snarare till nån som kan... Ni får ursäkta mina bristande ekonomi- och valutakunskaper. Rocken på siten som jag har tittat på kostar ca. 3500 SEK (GBP). Men i EUR och USD kostar den samma, 4200 SEK. I samtliga valutor är det fri frakt över ca. 1500 SEK. Siten har butiker runtom i världen, USA, GB, EU etc. De fraktar inom valutan.

Ursäkta den röriga frågan. Men vad jag undrar är, hur kan det skilja 700 SEK mellan GB och EUR-zonen i pris -- för samma rock? Nån insatt inom handel som kan förklara hur det ligger till?


Finns väldigt många orsaker, men framförallt handlar det helt enkelt om det generella prisläget i England. ALLT är billigare där, man kan helt enkelt inte ta ut lika höga priser som i Sverige.
 

larsen

Breitling
Zara tillverkar en stor del av sina kläder i Europa för att kunna hålla tillverkningskedjan så kort som möjligt. Vet ej om detsamma gäller för hela Inditex-koncernen.
Har inte heller nån aning. Men visst bör man kanske bli bättre på att reflektera lite över villkoren bakom prissättning på en del varor. I stället för att stirra sig blind på den låga prislappen.
 

Maxim

Cartier
Köpte den här kamelfärgade saken från Tiger idag, 10% cashmere så den är lagom mysig. Funderar på att lägga ut ärmarna lite, vad tycker ni om det?

JFHKFgR.jpg
 

Whedda

Rolex
Om man är ute efter rockar, kavajer och kostymer i den lägre prisklassen (-5000kr) ser jag få om ens någon tillverkare som slår Suitsupply på fingrarna i förhållandet prisvärdhet.

http://suitsupply.com

Sen skall man alltid komma ihåg att man på ett eller annat sätt får vad man betalar för och jag själv anser att precis som Singular nämnt bör man köpa kvalitet till ett något högre pris framför fler plagg av sämre kvalitet där risken är överhängande för undermåliga arbetsförhållanden.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Maxim

Cartier
Köpte min rock för 300kr. Vet inte om det är något för mig, så känner inte för att plöja ner 5000kr i något som kanske inte kommer användas.
 

OBRKV

Cartier
Om man är ute efter rockar, kavajer och kostymer i den lägre prisklassen (-5000kr) ser jag få om ens någon tillverkare som slår Suitsupply på fingrarna i förhållandet prisvärdhet.

http://suitsupply.com

Sen skall man alltid komma ihåg att man på ett eller annat sätt får vad man betalar för och jag själv anser att precis som Singular nämnt bör man köpa kvalitet till ett något högre pris framför fler plagg av sämre kvalitet där risken är överhängande för undermåliga arbetsförhållanden.




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Här har vi en som skrev exakt det jag tänkte skriva! :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Om man är ute efter rockar, kavajer och kostymer i den lägre prisklassen (-5000kr) ser jag få om ens någon tillverkare som slår Suitsupply på fingrarna i förhållandet prisvärdhet.

http://suitsupply.com

Sen skall man alltid komma ihåg att man på ett eller annat sätt får vad man betalar för och jag själv anser att precis som Singular nämnt bör man köpa kvalitet till ett något högre pris framför fler plagg av sämre kvalitet där risken är överhängande för undermåliga arbetsförhållanden.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Suitsupply verkar onekligen bra, att jag inte sett det innan. 100% kashmir för 499€ låter som ett jäkligt bra pris för den här rocken?

http://eu.suitsupply.com/en_SE/coats/grey-coat-/J245.html?start=2&cgid=Coats
 
  • Like
Reactions: par
Topp