• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT-så-att-det-sjunger-om-det: Vettig penmodell?

Hmpson

Cartier
Nu är man ju vanemänniska till den milda grad att det blir jobbigt när min favoritkulspetspenna går ur produktion. Därför ber jag om tips på en bra pennmodell som flyter fram smidigt över pappret, har ganska bred spets och inte kladdar. Det behöver inte vara dyrt, bara det fungerar bra. Och med tanke på hur många pennor jag slarvar bort i veckan får måste jag ha råd med det också.

Min förra favorit var Pilot BPS GP XB 1,6. En monsterbred penna som gick lätt, gjorde rejäla streck och inte kladdade. Och som konstade en femma styck.

Någon som kan hjälpa en man i nöd?
 

jabla

Sarlacc
En hederlig Ballograf funkar i alla lägen men ligger utanför prismässigt. Har dock märkt att man håller hårdare i en penna som är lite dyrare. :)
 

Hmpson

Cartier
Jabla: Det var väl överkomliga priser på de där. Jag hade nog tänkt kosta på mig lite. Är inte så förtjust i Epoca, dock. Kanske ska prova den andra.

Nexus: Jag är öppen för alla förslag.
 
Jag har en sån här som är rätt ok…men det blir inte så billigt att slarva bort...
kny62u4.jpg

http://www.montegrappa.com/products/writing_instruments/emblema/index.html
 

Nexus

Panerai
Ta en titt på Parkers 5th-serie. Riktigt trevliga rackare med någon sorts filt/hybridspets som är en ren njutning att skriva med. Landar på sisådär 700 spänn i butik, finns antagligen billigare på nätet.
 

Hmpson

Cartier
SjööSandström: Den där ser obekväm ut. Skicka den till mig så slipper du hålla på med den där...

I övrigt: Stort tack för svar så här långt. Ska kolla in era förslag. Jag är mycket tacksam! (Och fortsätt gärna komma med tips).
 

carlanton

Audemars
Köp Mujis gelpennor. Kostar typ 20 kr styck och skriver bättre och lättare än alla andra pennor jag har provat. Jag går igenom ett tiotal per år (finns i fempack), och då skriver jag väldigt mycket och tappar många. Finns i både 0.5 och 0.7.
 

Hmpson

Cartier
Tack för alla svar!

Nu är en beställning lagd. Det hela löste sig genom att jag hittade en butik på nätet som hade kvar refills till min nuvarande favoritpenna. Dock så slängde jag med ett andra gäng pennor för att försöka hitta en vettig arvtagare. Jag återkommer med rapport och tar tacksamt emot fler tips.

Återigen har klocksnack.se visat sig ha de trevligaste och mest hjälpsamma användarna. Stort tack!
 

san

Cartier
2-Faktor
Tack för alla svar!

Nu är en beställning lagd. Det hela löste sig genom att jag hittade en butik på nätet som hade kvar refills till min nuvarande favoritpenna. Dock så slängde jag med ett andra gäng pennor för att försöka hitta en vettig arvtagare. Jag återkommer med rapport och tar tacksamt emot fler tips.

Återigen har klocksnack.se visat sig ha de trevligaste och mest hjälpsamma användarna. Stort tack!

Härligt! :) Vilka blev det?
 
Topp