• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Samlande - Vad samlar folk på 2014 utom klockor?

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum
D

Deleted member 1154

Guest
Vad är hett att samla på 2014 om man pratar prylar och saker alltså inte facebookvänner eller reseberättelser...

Indirekt famlar jag lite i mörkret: finns det nåt som inte tar så mycket plats man kan samla på som är billigare än klockor? :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Bukfyllor kanske? Matupplevelser och matprylar vore ju nåt annars?
 

Huntsman

Omega
Pengar..!

Skämt åsido, samlar faktiskt på allt möjligt, mynt, frimärken, militaria, gamla skjutjärn m.m...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Film och filmsaker :cool: !

f121dcae-b27f-4e0a-9bdc-7de615fba83d_zps7fec7bf9.jpg


65dac16f-0358-47e5-a12f-8e2c59867b39_zps76f8be0d.jpg


d194ba6c-87af-44c6-8993-865891ceb3cf_zps26b030c7.jpg


153dfe8c-52ee-4397-a483-0cb0c3bed833_zpsbdccf17a.jpg


ca974032-f7a7-451d-999e-b748732e5583_zps8293ee6d.jpg
 

mega

Rolex
Begagnade LP Skivor! Tyvärr har halva min samling försvunnit i diverse flyttar etc, så jag har tappat sugen lite. Dom är inte så dyra, roliga att tita på, doftar av en svunnen tid när en stor del av min och mina kompisars fritid gick ut på att sitta hemma hos varandra och lyssna på våra skivor.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Filmer och en filmaffischer har det blivit genom åren, känns dock som jag slutat samla nu..

Började för längesedan med VHS, mestadels skräck (Fulci, Argento, Romero osv) och gärna rariteter från ex Video Invest osv. Dessa har jag dock sålt förutom ett par gamla, bla "Pre 84" versionen av Evil Dead från Palace:
http://www.bookofthedead.ws/website/the_evil_dead_palace_pictures.html

Gick sedan över till DVD, har sålt lite men troligtvis runt 400 filmer kvar.. Idag blir det dock 99% Bluray och endast filmer jag verkligen vill ha samt disney till dottrarna :)

Affischerna har jag också sålt av en hel del men har ett gäng kvar, dåligt med rariteter dock.

Af Sjodahl , hojta om det är någon genre/regissör/skådis eller liknande som du är intresserad av så kan vi säkert deala lite ;)
 

Johe

Omega

Preacher är ju riktigt bra! Har dem alla själv.

OnT: samlar faktiskt inget annat just nu. Men från barnsben har det varit allt från colaburkar, samlarkort, cd-skivor, skräckfilmer (vhs och dvd) och skor. Är nog en samlare i grunden men har vant mig av med beteendet på senare dagar. Har inte köpt en klocka på 2 år heller, men där blir det nog ändring snart.

Jo, just det, mörk rom köper jag en del. Men de dricks upp också...
 
Topp