Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Semester tips?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Isodor, 20 januari 2013.

1. Isodor
    Trådstartare

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Halloj allesammans!

Frugan tjatar (så in i helvete) om var vi ska åka på semester i sommar (1 vecka) och ber mig ta fram något förslag.

I somras var vi till Toscana vilket var jättebra och vi uppskattade, sommaren innan dess var vi i Normandie/Bretagne vilket var kanske ännu bättre!

Gillar ställen som är ganska lugna, få turister, vackert landskap och brukar oftast hyra bil för åka runt i landskap för att se sevärdheter.

Har ni något tips om något land i Europa? :) Kanske vill dela med er något tips?

Ha det grymt & tack för ett bra forum med sköna lirare.

Peace out.

2. _jonte

_jonte Friends of KS

Re: Sv: OT: Semester tips?

På samma tema är Ligurien riktigt trevligt. Väldigt grönt, mycket berg, god mat, mindre turister, och italienare som är riktigt trevliga.

3. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Spontant kan jag tipsa om södra Tyskland - Bayern.
    Utgå från München och sedan köra runt i småbyar som Benediktbeuern, Füssen. Besöka sagoslottet Neuschwanstein osv.
    Inte så långt till Salzburg heller, om man vill in i Österrike.

4. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Tillägger att ha alperna som konstant bakgrund när man kör runt, är inte dumt alls.

5. oskarponken

oskarponken Borgare

Re: Semester tips?

Sardinien gillar jag. Fina omgivningar, bra käk och inga supandes engelsmän eller svenskar.

6. gruby

gruby Friends of KS

Skiathos, Grekland.
    Trevliga människor, bo lite utanför "centrum" så är det idylliskt! Bussar går ofta och till sent mellan centrum och övriga ön, underbar mat. Bilden är tagen under en tur med jeepen i bergen och vi såg stränder som får stränderna i både Karibien och Thailand att skämmas ;)

Bifogade filer:

7. Isodor
    Trådstartare

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Åkte ni Charter eller? Tips på hotell annars? Skiathos var en av mina funderingar på att åka till.

8. gruby

gruby Friends of KS

Yes, den gången åkte vi charter men minns inte vad hotellet heter men ska försöka ta reda på det.

9. point1

point1 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Om ni gillade Normandie/Bretagne så tror ni skulle tycka mycket om Loire-dalen, det ligger dock ganska nära så ni kanske besökt vissa områden redan?

Annars lite längre söderut finns ju Provence, otroligt vacker natur, kan starkt rekommendera Gorges du Verdon:

Det är även nära till Franska rivieran och Esterel massivet (massif de l'Esterel) med fina stränder och höga berg (ok inte superhöga men ungefär 600 m.ö.h.)

Sen finns ju Bordeaux och atlantkusten. Ett annat tips i Frankrike är franska alperna på sommaren, tycker franska alperna, tillsammans med alperna i Schweiz och Italien är vackrare än tyska, även om det är fint i tyska också. Österrike är också helt ok, men då föredrar jag nog franska alperna.

I Italien kan jag rekommendera Garda-sjön.

Ett ställe jag gärna skulle besöka men inte hunnit med är Pyreneerna och även centralmassivet.

10. Granger9050

Granger9050 Bonde

Zermatt i Schweiz ! Mysig liten stad med ett par verkligt seriösa urmakare.
    Mosel i Tyskland runt Bernkastel. Där finns ett vinothek som inte går av för hackor, och så finns ju Beilstein nära
    Granger

11. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    +1

Du har även nära till Nürburgring. :D

Mårtenssons ur Brookfield