• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Seriös hjälp sökes

Hey! Inte klanka ner på converse. Fungerar klockrent med kostym.

Bevis A:
image.jpg


Svårt att säga vad som är värre, skorna eller "kostymen".
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Skulle lätt välja ett par sköna Nike Free. Finns inget goare för fötterna och lätta och luftiga som tusan. Ingen hård bakkappa utan bara tunt tyg.. nice som fän :D Och sen har du den goa waffelsulan :D

Du kan ju inte gå runt i nå jäkla skinntoffler och se ut som en gammal engelsk sjöfarare från 1600.

666032593301_sportamore_001.jpg


666032593301_sportamore_003.jpg


666032593301_sportamore_005.jpg
På jobbet? Driver du med oss. Jag jobbar själv på en statlig myndighet. Ingen bryr sig om hur jag är klädd på kontoret. De där dojorna är dock helt oacceptabla i kontorsmiljö, om man inte är en äldre kvinna med dålig blodcirkulation. Jobbar du på Posten?
 

isbjörn

Panerai
Du kan ha nästan vilka rimligt tunna skor i mocka som helst. Det är svalare än vanligt skinn och andas bättre. Loafers kanske? Håll dig borta från gympadojor och allt vad syntet heter!
Brogues med mesh var kul! Tål inte tasslar. Torsk på Brogues. (Bra filmtitel)
 

par

Patek
2-Faktor
Kör på Car shoes inomhus, bättre blir det inte. Är löljligt fötjust i dem, Tyvärr är de mest gjorda för inomhus också;)
1511792_639097936147529_1128370025_n.jpg

Måste inte vara krokodil dock
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
På jobbet? Driver du med oss. Jag jobbar själv på en statlig myndighet. Ingen bryr sig om hur jag är klädd på kontoret. De där dojorna är dock helt oacceptabla i kontorsmiljö, om man inte är en äldre kvinna med dålig blodcirkulation. Jobbar du på Posten?


Att gå från Converse till cirkus skor som är föreslaget annars i tråden känns rätt långt från trådskaparen därav ett annat alternativ från mig. Men driver? Inte direkt :D Man kan nästan tro att jag jobbar på Posten dock då jag är där varenda dag. Men om ingen bryr sig om hur du är klädd, då bör du således kunna ha vad du vill på dina fötter? Jag skiter blankt i vad folk tycker, jag har haft problem med mina fötter hela livet då benen är snea och trasiga så jag har skor jag tycker är bekväma kort och gott.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Hoppa ur Conversen och ner i ett par Docksta gubbtofflor.
Docksta-skor-s%C3%B6dermalm-skobell.jpg


Eller så gör du som jag och glider runt i sjuksköterskedojan numero uno (pre crocks) - träsko med gummisula. Asskönt!
Men så är jag egen företagare och ser ut precis hur fan jag vill på kontoret.
moheda-trasko-vegby-lady-black.jpg
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Att gå från Converse till cirkus skor som är föreslaget annars i tråden känns rätt långt från trådskaparen därav ett annat alternativ från mig. Men driver? Inte direkt :D Man kan nästan tro att jag jobbar på Posten dock då jag är där varenda dag. Men om ingen bryr sig om hur du är klädd, då bör du således kunna ha vad du vill på dina fötter? Jag skiter blankt i vad folk tycker, jag har haft problem med mina fötter hela livet då benen är snea och trasiga så jag har skor jag tycker är bekväma kort och gott.
Nu handlade dock tråden inte om dina fotproblem, utan om vad Gurkan kunde ha på fötterna varma dagar på kontoret utan att tappa för mycket värdighet. De skor du föreslog har ingen som helst värdighet på ett kontor, eller i någon annan miljö än ett gym heller för den delen.
 

Adl_Sthlm

Cartier
Nu handlade dock tråden inte om dina fotproblem, utan om vad Gurkan kunde ha på fötterna varma dagar på kontoret utan att tappa för mycket värdighet. De skor du föreslog har ingen som helst värdighet på ett kontor, eller i någon annan miljö än ett gym heller för den delen.


Kan bara hålla med, på kontoret har man inte gymskor... :)
 

Sond

Patek
Svårt att hålla sig seriös när man läst tråden..:p. Men seriöst så är ett par vanliga läderskor från typ Crockett & Jones riktigt bra för det ändamål och de kläder du nämner. Du höjer din värdighet och får ordning på värmeproblemen.
 

isbjörn

Panerai
En del av värdigheten sitter i skorna, absolut. Men dyrast behöver ju inte vara bäst. Lite som klockor på de punkterna Även om klockorna lättare kan balla ur kostnadsmässigt.
Ett par bra skor får man ju för under två tusenlappar. (Liksom många ok Seikos kom jag på)

skickat via mobilen och Tapatalk
 
Topp